من اول دخترم گرفت بعد خودم بعدشم که پسر یکساله م. پسرم رو که کچلش کردیم. خودم و دخترم رفتیم دکتر. شامپو لیندان به دخترم داد و به من هم چون شیر میدادم پرمترین داد. دکتر گفت با همون یه بار زدن خوب میشید؛ دفعه دوم برای محکم کاریه. روز بعد از شامپو اول یه شپش ریز دیدم تو موهام. شامپوها کوچکترین اثری روی تخم ها ندارن؛ فقط شپش ها رو می کشن.
تصمیم گرفتم درمان خانگی کنم. تخم های  سر دخترم رو خودم با ناخن می کشیدم. سر خودمم که دو بار سس زدم و روزی چند بار با سرکه به مدت نیم ساعت خیس میکردم. چون سرکه چسبندگی تخم ها رو از بین میبره و راحت تر از سر جدا میشن. بعد از سرکه هم شونه ریز می کشیدم. الان خیلی بهتر شدم. چند بار دیگه سس میزنم تا به امید خدا سرم تمیز بشه.
چند تا نکته رو فراموش نکنین؛

اول اینکه به خدا توکل کنین و مطمئن باشین که خوب میشین.
دوم اینکه نباید به شپش هایی که تازه از تخم در اومدن؛ اجازه بدیم بالغ بشن و تخم بذارن؛ باید  زود به زود از سس استفاده کرد تا شپش های تازه از تخم دراومده کشته بشن
سوم اینکه اصلا نا امید نشین و صبور باشین. یه کوچولو زمان میبره.
خدا ان شاء الله هممون رو خوب خوب خوب کنه. الهی آمین
"سعیده"
--------------
به دنده های  یه شونه ریز نخ ببندین به طوری که بین دنده ها نخ باشه بعد سرکه سیب رو اسپری کنید روی موهاتون یا کامل با سرکه بشورید که خیس بشه بعد شروع کنین شونه کردن سرکه چون اسیدی هست شپش ها جدا میشن و با شونه میریزن . من خواهرم از دوستش تو مدرسه گرفته بود یکبار این کار رو انجام دادیم خوب شد .
"یه نفر"
--------------
عزیزم اصلا نگرانی نداره .... اصل از بین رفتن شپش به اینه که خفه بشن چه خودشون و چه تخم هاشون ...من وقتی باردار بودم رفتم عروسی چند روز بعد سرم شروع به خارش کرد شپش زده بود!!!. .داروی شیمیایی نمی تونستم استفاده کنم... حنا با سرکه و نمک و آب مخلوط کردم شب تا صبح روی سرم بود 5 یا 6 روز دیگه همین کارو تکرار کردم ... دوباره 5-6 روز دیگه هم این کار رو تکرار کردم هیچ اثری ازش نموند کسی هم نگرفت فقط تکرار حتما لازمه ...
" هدی "
--------------
منم خواهرم تو دبستان دچار شپش شد از بغل دستیش گرفته بود . موهای فوق العاده پری هم داره دکتر بردیم شامپو داد تأثیری نداشت . بعد داخل حمام سرکه ریختیم تو موهاش طوری که کاملا به همه جای موها و کف سر برسه ، یه یک ربعی موند ، همین جوری شپش های کوچولو بودن که می اوفتادن پایین ، بعدشم حمام کرد اومد ، دیگه هیچ اثری ازشون نبود .
ولی بعد از اینکه این کار رو کردید باید شونه و مقنعه و رو سری و رو بالشتی و هر چیزی که اون موقع استفاده میکرد رو بریزید دور یا اینکه تو آب بجوشونید تا از بین برن وگرنه دوباره مبتلا میشن.
حتما امتحان کنید,صد در صد جواب میگیرید
موفق باشید.
" یکی از کاربران "

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های مبارزه با رشک و شپش ، از مطالب زیر بازدید بفرمائید :


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) بهداشت فردی (۳۹ مطلب مشابه) دفع شپش و رشک موی سر (۱۲ مطلب مشابه)