به نام خدا
در قسمت های قبلی اشاره هایی به روابط کردم و در این قسمت قصد دارم بیشتر در موردش بنویسم.
شما برای جذب هر خواسته ای که در نظر دارید نیاز دارید که با اجتماع رابطه برقرار کنید .  ولی گاهی این رابطه با موفقیت بر قرار می شود و گاهی خیر.
دلیلش چیه؟
گاهی رابطه ای برقرار میشه و پس از مدتی این رابطه قطع میشه.
دلیلش چیه؟
جواب هر دو سوال منافع یا همون منفعت هستش.
تا وقتی که منفعتی میان نباشه رابطه ای شکل نمیگیره.
وقتی منفعت از میان رفت رابطه فرو میپاشه.
نیاز به مثال داری؟ باشه برات مثال میزنم.
یه دختر داریم به نام شنل قرمزی و یه پسر داریم به نام زورو
شنل قرمزی و زورو با همدیگه رابطه برقرار میکنند و دوست میشن چون که هر کدوم یه منافعی در این رابطه دارند. حالا این منافع میتونه مالی ، رابطه ی جنسی ، رابطه ی عاطفی ، پز دادن و کلاس گذاشتن ، شرط بندی (پسرا میدونند در مورد چی حرف میزنم خخخخ) و ........باشه . که تا وقتی که منافع پا برجا باشه و از دست نرفته باشه رابطه برقرار هست .
و وقتی که یکی یا هر دوی شنل قرمزی و زورو منافع خود را از دست رفته بدانند رابطه قطع میشود.
(از نام این دو شخصیت کارتنی استفاده کردم که با نام کسی مشابهت پیدا نکنه داستان درست نکنید برامون )
مثال : ارایشگری که تو برای اصلاح میری پیشش هر جای دیگه هم به جز ارایشگاه تو رو توی خیابون ببینه خیلی گرم باهات سلام و علیک می کنه .
چرا؟

چون منافعی در میون هست .
حالا کافیه یه چند وقتی بری یه ارایشگاه دیگه ، اونوقت متوجه میشی که اون ارایشگر قبلی 180 درجه رفتارش با تو تغییر کرده.
چرا؟
چون منافعی در میان نیست.
در نتیجه شما برای ارتباط برقرار کردن با دیگران نیاز دارید که منافعی برای انها در نظر بگیرید . تا بتوانید با انها ارتباط برقرار کنید . و خیلی مهم تر از ایجاد ارتباط بتوانید رابطه ی بر قرار شده رو حفظ کنید. به طوری که به منابع و منافع خودتان اسیبی نرسد.
توی این دنیا انسان هر کاری رو بر حسب دو احساس انجام میده : اولی اینکه از اون کار لذت میبره و دومی از اینکه از انجام ندادن ان میترسه.
حتی مطلبی که من مینویسم ، حتی نظری که نجفی تایید میکنه ، حتی نظری که تو میزاری و.........
اینها همه یا از روی ترس هستش و یا از روی لذت .
یکی میاد میگه من فلان کار رو برای رضای خدا انجام میدم .
اینجا پای یه منفعت میاد پیش که از ریا که بگذریم پای بهشت و ... میاد وسط
یه موقع هم هست چیزی که از دست رفت رو ما داریم به رضای خدا نسبت میدیم و یه ضرب المثلی هم هست که میگه طرف داره روغن ریخته شده رو نذر مسجد میکنه.
خیلی ها وقتی که کاری رو مجبور هستند به انجام دادنش و چاره ای هم به جز انجام دادنش ندارن و منافعی هم دریافت نمیکنند میان میگن برای رضای خدا . که البته من این رو اصلا قبول ندارم خخخخخخخخخخخ
حتی ببین توی کتاب های اسمانی قران ، انجیل و تورات یه جایی حرف لذت میاد وسط مثل بهشت و یه جایی حرف از ترس مثل جهندم
و این راه برقراری ارتباط هست.
و این ارتباطات سخت ترین کار دنیا هستش. چون که با احساسات انسان ها سر و کار داره . یه مدیر موفق کسی هست که اول از همه بتونه با زیر مجموعه ای که داره ارتباط برقرار کنه.
توی یکی از پست ها یکی از کاربران نظر گذاشته بود که من به دیگران خوبی میکنم ولی بقیه به جای اینکه به من احترام بزارن از من سو استفاده میکنند .
باید بگم که این روش درستی برای ارتباط بر قرار کردن نیست که فقط سرویس بدید . چون ادما دوست دارن هم سرویس بدن و هم سرویس بگیرن . و ارتباط یه طرفه کار به جایی نمیبره.
خودم وقتی که سرباز بودم و به یه پلیس راه جدید انتقالم میدادن . در دو هفته ی اول تا جایی که می تونستم راننده های اتوبوس و مینی بوس و تاکسی و تریلی و ..... رو حسابی اذیت میکردم .
ولی بعد از دو هفته با همشون رفیق می شدم و اونوقت بود که احترام گذاشتن به من و تهیه ی خوراکی ها و کارت شارژ و لوازم مورد نیاز من شده بود وظیفه ی اونا .
ولی اکثر افراد کاری به کار اینا نداشتن و همین راننده ها وقتی سوارش میکرد که از مرخصی بیارتش کرایه هم ازش میگرفت .
یادمه یه روزی یه سربازی بهم گفت تو خیلی شانس داری که همیشه چیز بهت میدن و بهش گفتم شانس نیست مهارته . و همون موقع یه تریلی نگه داشتم و با اخم و جدی بهش گفتم : برادر چرا پشت ماشین چیز میخوری ؟ گفت من که چیزی نمیخوردم !!! بهش گفتم تو داشتی چیز میخوردی !!! که با التماس قسم خورد که چیزی نمیخوردم !!! ایندفعه با یه لبخند و شوخی بهش گفتم خب باشه چی داری که بخوری ؟؟ یه نگاهی به داخل ماشین کرد و یه سیب اورد بالا داد به من و منم دادم به سربازه و گفتم برو بخور خخخخخ
بحث دیگه اینکه توی یه رابطه هیچکس دوست نداره سرویس دهنده باشه و ارتباطی که باهاش برقرار شده فقط به خاطر یه سری منابعی باشه که برای دیگران منافع محسوب میشه . مثال :
یه دختری از یه پسری خوشش میاد توی دانشگاه و این دختر دنبال یه راه ارتباطی هستش و میره سراغ جزوه گرفتن و سوال کردن و .... و همراه با ارتباط کلامی که برقرار میکنه یه سری چراغ سبزها یی رو هم نشون میده (در صورتی که اون دختر نیازی به اون جزوه و .... نداره ) و متوجه میشه که اون پسر اون رو جدی نمیگیره !!! چرا؟
دلیلش این هستش که اون پسر فکر میکنه که این عشوه شتری های دختره به خاطر جزوه هست و اون احساسی بهش نداره و فقط به خاطر شاگرد اول بودن و ... این ارتباط برقرار شده ولی دختره منظور دیگه ای داشته .
خب بحت شرح دادن ارتباط تموم شد .
بچه ها همانطور که در جریان هستید یه سری مسائل پیش اومد توی قسمت های قبلی و باعث دلگیر شدن بعضی کاربران از اینجانب شد و تعدادی از مشتری های شفق پریدن و در خصوص بازگرداندن امار قبلی من تصمیم گرفت یه تبلیغ برای پست های شفق درج کنم . فقط شرمنده اگه یکم تبلیغش بوی تبلیغات ماهواره ای رو میده .
آیا از کمبود اعتماد به نفس رنج میبرید؟
ایا بی شوهری شما رو افسرده کرده است؟
ایا از عشق های دو روزه خسته شده اید؟
دیگر نگران نباشید !!!!!
ما مشکل شما رو حل نموده ایم .
با تهیه ی پکیج قسمت های شفق جذاب شوید و جذاب بمانید.!!!!
خب اگه یادتون باشه قبلا در مورد الگو ها صحبت کردم و الان قصد دارم که بیشتر براتون بازش کنم .
منظور از الگو کسی هست که ما قصد داریم مثل اون بشیم . و در نتیجه بهترین شخص همون کسی هست که خودمون در نظر داریم
مثال : یه نفر نوشته بود که شفق یکی از اشناهای ما با استفاده از فلان کار به خواسته اش که خواسته ی من هم هست رسیده و الان من باید چیکار کنم ؟
خب جواب این سوال پیش من نیست و پیش همون کسی هست که به خواسته ای که خواسته ی تو هم هست رسیده باید بری از اون الگو برداری کنی .
یا یه مثال قشنگ تر برات بزنم . چند ماه پیش اگه یادتون باشه یه پستی توی سایت درج شد که یه پسری با یه دختر خارجی چت کرده بود و دختره اومده بود توی ایران و پسره عاشقش شده بود. پسره توی پست نوشته بود که دختره نه از پول و نه از .... سوال کرد و فقط از من پرسید که ایا به عشق تا اخر زندگی اعتقاد داری؟
و این پست خیلی پسرا براش قش کردن و خیلی دخترا مخالفت های گوناگون.
این میشه یه الگو برای گول زدن پسرا که از همون جمله که اون استفاده کرده و پسره و بقیه پسر های سایت براش ندیده قش کردن رو الگو قرار بدیم. و نیازی به دنیای بیرون هم نیست همین سایت پره از الگو ها و نقاط ضعف و قوت دختر ها و پسر ها
یادته بهت گفتم که بقیه رو ببخشی و..... ؟اما رد مورد بخشیدن خودمون چیزی نگفتم
الان میخوام در مورد بخشش خودمون برات بنویسم . و باید بدونی که ما همه انسانیم و با احساساتی کامل و نه به یک اندازه
مثلا ما حس های زیادی رو داریم مثل حس حسادت ، علاقه به دروغ گفتن ، نفرت از دروغ گفتن ، جاه طلبی، بخشش و ......
فقط توی توی هر کدوم از ما اینا کم و زیاد دارن
و نیازه که خودمون رو اول از همه ببخشیم بخاطر این احساساتی که در درون هر یک از ما وجود دارد.خیلی هاتون هنوز خودتون رو نمیشناسید و میخام یه راهی بهتون نشون بدم که حداقل خودتون رو بشناسید و مطمئن باشید که بعد از این خودشناسی به ادم شناسی میرسید.
تا الان شنیدی میگن کافر همه رو به خویش خود پندارد؟ 100 درصد
یا اینکه : طرف فکر کرده همه مثل خودش اند!!! ایییییییششششش خخخخخ
بذار برات یه حکایت از مثنوی و معنوی حضرت مولانا بگم که حوصلت هم سر نره :
مولانا نقل کرده که یه روزی حضرت محمد (ص) با یارانشون یه جایی بودن که یه نفر میاد به حضرت میگه که تو چقدر زشتی!!!
و حضرت محمد این گفته رو تایید میکنه و میگه اره حق با توئه
کمی بعد یه نفر میاد و به ان حضرت میگه که واااااای تو چقدر زیبایی !!!!
و دوباره ان حضرت این گفته رو تایید میکنه و میگه درسته حق با توئه.
یاران حضرت محمد اعتراض میکنند و میگن دوتا گفته ی متفاوت رو چرا هر دوش رو تایید کردی ؟؟؟
و حضرت محمد در پاسخ میگه هر کسی همون چیزی که هست رو میبینه .
شخص اول خودش زشت بود و زشتی ها رو میبینه.
شخص دوم نیز زیبا بود و زیبایی ها رو میبینه
(من کاری به حدیث و .... ندارم این حکایت منبعش مثنوی و معنوی هست و مولانا نیز از اهل سنت و خواهشی که دارم اینه که برامون حرف درست نکنید)
خب فکر کنم تا الان دیگه فهمیدی میخام در مورد چی برات بنویسم
خیلی وقتا طرف میاد میگه خواهر شوهرم اینجور و اونجور و یا.......... کلی هم اینجا براش دلسوزی میکنند خخخخخخ
ولی من میگم که دلسوزی نداره چون این ادم هم خودش همینطوره
و صفاتی رو توی دیگران دیده که توی خودش هست و این غیر ممکنه که ما صفتی رو نداشته باشیم و توی دیگران بتونیم اون رو ببینیم فقط کم و زیاد داره بین افراد مختلف.
بذار منظورم رو برات روشن تر کنم . تا دوزاریت بیفته
امروز یکی میاد خاستگاریت و حرف ها و ..... زده میشه و همه چیز خوب و خرم پیش میره تا روزی که می بینی خیلی چیزا میره کنار و خیلی چیزای دیگه میاد جلوی چشمات که تو روز اول اون ها رو نمیدیدی.
اون چیزای جدید چی هستن؟
من بهت میگم .
بی جنبه بودن ، دروغ گو بودن ، بد قول بودن ، خسیس بودن ، بی معرفت بودن و ......
که تو روزی اینا رو میفهمی که دیگه دیره
وای اگه زرنگ باشی به موقع همش رو میفهمی
اونم اینطوری که مثلا نامزدت میگه بقال سر کوچه خیلی بد قول هستش (نامزدت خودش هم بدقوله)
یا میگه که من یه پدر خسیس دارم (خودش هم خسیسه)
یا اینکه ..............
بذار یکم در مورد نقطه ضعف ها برات بگم
تعریفت از نقطه ی ضعف چیه؟
حتما میخای بگی چیزایی که طرف دوست نداره !!! درسته ؟
من هم تایید میکنم ولی این رو هم بهش اضافه میکنم که چیزایی که طرف دوست داره و دوست نداره .
بعضی وقتا نقطه ضعف ادما این نیست که چیزی رو که دوست ندارن رو سرش بیاریم . بلکه باید چیزی رو که دوست دارن رو ازشون گرفت .
خب اون چیز رو باید چطوری بفهمیم ؟ خخخخخ
این رو هم بهت یاد میدم .
دوست شماره ی 1 شما به شما و دوست شماره ی2 شما بد کرده.
و دوست شماره 2 شما ناراحته و میگه که باید بگیریم یه کتک بهش بزنیم و یا اینکه میگه باید توی دانشگاه جلوی دخترا ضایعش کنیم و یا میگه باید به پدرش بگیم و ........
این هایی که دوست شماره 2 میگه نقطه ضعف های دوست شماره یک نیست و تو برای ضربه زدن به دوست شماره یک نمیتونی از اینا استفاده کنی .
بلکه این ها همه ضعف های دوست شماره 2 هست و تو اگه زرنگ باشی این ها رو به خاطر می سپاری تا روزی که قرار شد روبروی دوست شماره 2 وایستی
شاید بگی وااای چقدر شفق بدبینه ولی خودم به شخصه تجربه کردم که بدترین دشمنان امروز ما بهترین دوستان دیروز ما هستن .
برای خود شناسی هم بد نیست بدونی که چه صفت های خوب و چه صفت های بدی که در دیگران میبینی این خود واقعی تو هست که داری توی ایینه ی دیگران میبینیش .
امروز اگه دیدی کسی توی کارهاش زود نا امید میشه بلد شو که خود تو اینطوری هستی . خودت رو بشناس
امروز اگه دیدی کسی وفادار هست مطمین شو خودت وفادار هستی
وقتی که همهی این ها رو بدونی به جایی میرسی که از خودت بدت میاد و میبینی که چقدر دو رو هستی ، بی معرفت هستی ، چاپلوس هستی ، ..... مال هستی خخخخخ خب باید بگم که ما همگی انسانیم و کامل هستیم و همه ی این صفات رو داریم منتها کم و زیاد داره .
امروز یه معلم خوب رو میبینی که خیلی قشنگ درس میده فکر میکنی خیلی باهوشه نه؟
ولی من میگم نیست چون خودش خنگه طوری درس میده که خنگ ها هم بفهمند.
ولی اگه باهوش باشه توقع هوش بالا از بقیه داره و طوری درس میده که بقیه نمیفهمند خخخخ
این دکتر فرهنگی که سخنرانی هاش رو گوش میدید شاید فکر کنید ادم موفقی هست و ....
ولی من میگم نه نیست . توی اینترنت یه مصاحبه ازش خوندم که نوشته بود ازش پرسیدن این هایی رو که تو میگی خودت بهشون عمل میکینی و گفته بود اره صددرصد
ولی من موقع خوندن گفتم ...... خوردی تو خخخخخ
فرهنگ و شفق و ...... که از ضعف ها و ... میگن مطمئن باش که خودشون این نقاط ضعف رو دارن و تو باید چشمات باز باشه.
تا وقتی که یه دروغ گوی خوب نباشی نمیتونی دروغ گو ها رو تشخیص بدی.
تا وقتی هم که دستت توسط دروغ شناسا رو نشه و ضایع نشی خوب دروغ گفتن رو یاد نمیگیری.
ولی هر دفعه که دستت رو بشه یاد میگیری که چطوری توی چشمای طرفت نگاه کنی و دروغ بگی و پلک نزنی
یاد میگیری که وقع دروغ گفتن به چپ و راست نگاه نکنی
یاد میگیری که دستات رو پشت کمرت نگیری
یاد میگیری که دروغ که گفتی زیادی ازش دفاع نکنی و دلیل نیاری
یاد میگیری دروغ که گفتی دستات توی جیب هات نباشه
یاد میگیری دروغ که گفتی بعدش پوست لبت رو نکنی
یاد میگیری موقع دروغ گفتن با انگشتری که توی دستت هست بازی نکی
یاد میگیری که یه موقع دیگه رو پیدا کنی برای پاک کردن شیشه عینکت بجز موقع دروغ گفتن
بذار برات یه خاطره بگم : چند روزی هست که پروفایلم رو دخترونه گذاشتم توی تلگرام و با ای دی دخترونه که یه پسری اومده بود و فیس و کلاس میزاشت و دروغ میبافت بهم خخخخخخ که منو تور کنه عکسای پروفایلش رو دیدم حدود 5-6 تا عکس که توی تموم اینا دست هاش پشت کمرش بود یا اینکه توی جیب هاش و کاملا داد میزد ادمی هست که چیزی رو سعی میکنه قائم کنه .
یه روزی توی این بحثا که شد توی پست های قبلی به یکی گفتم که تو اسمت رو با حروف بزرگ انگلیسی نوشتی و تو ادمی هستی که خود بزرگ بینی و ...... کاملا درست بهش گفتم گرچه اون قبول نکرد خخخخ ولی جالب اینه که من این رو به اون گفتم ولی درس اصلی این بود که من خودم نیز همین هستم
تا الان هممون شنیدیم که شکست واقعیت نداره و خودش یه مرحله از پیروزی هست . ولی واقعیت رو نمیخایم قبول کنیم .
مثال : یه روزی با یه پسری جور میشی توی دانشگاه و همه چیز هم خوب پیش میره ولی یه روز میبینی همه چیز بهم ریخت و یکی از دوستات پسره رو تور کرد و عقد و ....
ناراحت میشی و میشکنی توی خودت و دائم دختره و پسره رو سرزنش میکنی
و نمیخوای درس بگیری و بفهمی که باید چیکار کنی . در صورتی که من بهت قول میدم که اون دختره که دوست پسرت رو تور کرد یه روزی توی موقعیت تو ایستاده بوده و درس هایی رو یاد گرفته و به کار بسته و .......
یه پسر که میخواد خودش رو توی فضای مجازی دختر جا بزنه و از پسرا کارت شارژ بکشه باید ضعف های خودش رو بشناسه و بدونه که پسر های دیگه هم همین ضعف ها رو دارن و باید نقاط قشنگ حرف های دخترا رو هم بدونه
برای دونستن اینها هم اول یکم کارت شارژ ازش کشیدن خخخخخخ تا این درس رو یاد گرفته
چند بار هم تا لب چشمه رفته و تشنه برگشه تا اینکه یاد گرفته باید یه بدبخت دیگه رو کجا ببره و دست روی چه نقطه ضعفی بزاره و ....  تا به هدف شومش برسه
چند روز پیش بود یکی از کاربرای سایت به تلگرامم پیام داد و گفت که ایا واقعا میشه با قانون جذب چهره رو عوض کرد ؟
که من بهش گفتم چهره چیزی نیست که توی الویت اهداف ادم باشه و ..... و بهش گفتم عکسی که از خودم توی کانال گذاشتم رو دیدی و .....
که گفت از کاربرای جدید هست و ندیده و من همون عکس رو براش فرستادم و گفت عه چشمات خماره
که نامزدم گفت خیلی هم دلش بخاد (ناراحت شد برای عه گفتن طرف)
که من به نامزدم گفتم که شاید منظورش اون عه که تو فکر میکنی نیست .
ولی توی دلم گفتم که این ادم از چشمای خودش هم بدش میاد و از چهره ی خودش هم راضی نیست .
از نقاط ضعف برات نوشتم بزار از نقاط قوت برات بگم .
نقاط قوت هم اینطور هست که وقتی ما چیزی رو میخایم اون رو سعی میکنیم بروز بدیم .
مثال امروز یه پسری رو توی خیابون میبینی که شلوار کوتاه و کفش چرمی بدون جوراب پاش کرده (توی اصفهان من زیاد میبینم خخخخ) من بهت قول میدم که ضعف این ادم پاهای یه زن هست و از دیدن پاها خوشش میاد (یاداوری : وقتی شفق این ضعف رو میبینه پس مطمئن باش که خودش هم دچار این ضعفع چه قبول کنه و چه نکنه خخخخ)
یا اینکه نامزدت برای ابراز علاقه از واژه (پلنگ من) استفاده میکنه تو هم مطمئن باش اگه اون رو با همین واژه یا واژه گودزیلای من صدا کنی احساس میکنه این قشنگترین ابراز علاقه هست خخخخخخ
پس نقاط قوت رو هم یاد گرفتیم
موضوع دیگه اینکه به نظرم سوال کردن و جواب های این سایت یه کار بدون سیاست هست .
ما همیشه به مشکلاتی میرسیم که جوابش پیش خودمونه و نمیدونیم
مثلا یه زنی میاد از بدی های مادر شوهر میگه و .... و راه حل میخاد
من به تو میگم که این راه حل ها که بقیه میدن به هیچ درد طرف نمیخوره ولی اگه طرف خودش رو از این موضوع بکشه بیرون و از نگاه یه نفر دیگه و از بیرون به موضوع نگاه کنه جواب سوالش رو میبینه.
و کسانی هم که نظر میزارن و نسبتا جواب های خوبی میدن مطمئن باش که خودشون توی این مشکل دست و پا میزنند و هیچ کاری هم ازشون بر نمیاد.
مثلا زنی که میاد و میگه باید مادر شوهر رو از سقف اویزون کرد تا حساب بیاد از دستش من بهت قول میدم این ادم همون ادمی هست که ملاقات مادر شوهر براش از عذاب قبر بدتره خخخخخخخ
یا یه مثال دیگه اینکه مردی میاد و میگه باید به زنا بی محلی کنی تا دوستت داشته باشن و ..... باید بگم که کم محلی کردن به اون مرد اون رو بیشتر به دنبال زن میکشونه و .....
برای برخورد با هر کسی باید اول اون رو بشناسیم.
و شناختش هم راهی نداره جز بررسی گذشته ی اون ادم . خودم به شخصه اعتراف میکنم که موقعی که سر مسائلی که همه در جریانش هستن بحث کردیم من برای جواب دادن به هر کدوم از این افراد که برام نظر میزاشتم اسمشون رو توی سایت سرچ میکردم و بحث کردناشون رو میخوندم و اینکه چطوری از خودشون دفاع میکنند . و چطوری حمله میکنند . و بعد با هر کدومشون به شیوه ی مناسب حمله میکردم .
توی مدتی که نبودم این مطالب رو هر دفعه یمش رو نوشتم و بعد اومدم یکمش رو پاک کردم و در طول چند ماه نوشته شده و شاید که یکم با هم همخونی نداشته باشه
و دوستانی هم که من جواب نظراتشون رو ندادم منو باید ببخشن و به حساب غرور و بی ادبی و ... نزارن.
و دیگه اینکه خیلی کار دارم و سرم شلوغه و نمیتونم مطلب بنویسم براتون
ولی به درخواست بعضی از دوستان که توی تلگرام به من پیام دادن سعی می کنم در مورد قانون جذب و خواسته های مالی براتون بنویسم.
و حتما هم اون فایل هایی رو که در مورد زندگی مالی براتون چند وقت پیش گذاشتم توی کانال رو گوش بدید
لینک کانال هم توی قسمت قبلی هست

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب شفق (۲۲ مطلب مشابه)