با سلام

امروز میخوام در مورد تلگرام و مسایل مربوط به آن توضیحاتی عرض کنم .
خب تلگرامم برنامه ای پیام رسان با امنیت بالا هست که تا به حال کسی موفق به هک کردن آن نشده.

توجه : منظور از هک تلگرام این نیست که بیای به اکانت یه نفر نفوذ کنی و بگی هک کردم . منظور از هک آن اینه که به سرور های تلگرام نفوذ کنی که براش جایزه تعیین کرده اند.

* آیا برنامه های غیر رسمی تلگرام امن هستن؟

در جواب میگویم نه !

بله درسته امن نیستن چون به چند دلیل ساده :

1 – دسترسی های برنامه های ویرایش شده توسط توسعه دهنده های اون برنامه تعییین می شود و بر اساس دسترسی هایی که فرد توسعه دهنده عنوان میکنید توسط مدیران اپ استور های مختلف تایید می شود و بر روی استور قرار میگیرد.

2 – بر اساس اعلام  سایت  CVEDETAILS ، اندروید به عنوان نا امن ترین سیستم عامل سال 2016 با کشف 523 باگ اعلام شده است .

با ان وضعیت ضعف سیستم عامل اندورید کار درستی نیست تا به برنامه های ویرایش شده تلگرام دسترسی به جاهای مختلف گوشی خود بدهیم.

3 – مدیران برنامه های ویرایش شده میتوانند از طریق سرور های خود لینک ها پاپ آپ را برای افرادی که برنامه های ویرایش شده و ناامن را نصب کردند ارسال کنند. بارها دیده شده بدون اینکه ما بخواهیم توسط خود برنامه در کانال های مختلف عضو شده ایم.یا میتوانند لینک هایی حاوی تروجان  و رات به فرد استفاده کننده از این برنامه ها بفرستند که فکر نمیکنم همچین کاری صورت بگیره.

4 – با دادن دسترسی های مختلف به این برنامه ها به جز دسترسی های دیگر دسترسی مخاطبین باید داده شود که برنامه میتواند همه اطلاعات مخاطبین گوشی شخص رو شنود کند.

توضیح هر مورد از دسترسی ها هم وقت گیر هم زیاده پیشنهاد میکنم به پست 10567 مراجعه کنید.در این پست دسترسی هایی که باعث میشه اطلاعات شما مورد سو استفاده قرار بگیره عنوان شده.

خبر میریم سراغ روش های هک اکانت های تلگرام :

1 – مهندسی اجتماعی : ساده ترین و اولین روش مهندسی اجتماعی هست که مدتی قبل تقریبا اکثر کاربرا از این روش هک میشدن ولی با اطلاع رسانی کانال ها ، سایت ها و ... تا حدودی کاربرا آگاه شده و جلوی این روش بسته شد.

در این روش هکر میومد و شماره قربانی رو وارد میکرد و کد 5 رقمی ارسال شده برای فرد رو یا روش های مختلف میگرفت.

2 – ابزار های جاسوسی مانند رات اندروید : برای اطلاع کامل به پست 10567 مراجعه کنید.

3 – سومین روش با استفاده از رات ممکن هست که بعضیا هک سیم کارت رو به این روش نسبت میدن که باید عرض کنم در هیچ جایی عنوانی به اسم هک سیم کارت وجود نداره.

راه های جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام :

1 – فعال کردن تایید دو مرحله ای : برای فعال سازی از منوی Settings به Privacy and security بروید و در آن جا منوی two-step verification را انتخاب نمایید. برای فعال سازی دکمه را روشن نمایید.

در این بخش رمز عبوری وارد نمایید که به هیچ وجه فراموش نمی کنید و از این بابت مطمئن هستید.

پس از وارد کردن رمز بر روی next کلیک نمایید. به مرحله Password hint می رسید. در این مرحله چیزی را وارد نمایید که باعث می شود بدانید رمز عبورتان چه بوده است و دیگران از آن متوجه رمز عبور شما نشوند.

با زدن بر روی Next به مرحله بعدی یعنی Recovery E-mail بروید.

در این مرحله ایمیل اصلی تان را وارد کنید و سپس Done را بزنید ولی اگر نمی خواهید ایمیلی وارد کنید بر روی Skip کلیک کنید که ما این را توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در صورت فراموشی رمز عبور، با ایمیل می‌توان به آن دست پیدا کرد. اکنون به ایمیل تان بروید و بر روی لینکی که فرستاده است کلیک کنید.

پیغام موفقیت آمیز بودن فعال سازی امنیت دو مرحله ای را در صفحه باز شده خواهید دید. از این به بعد به راحتی می‌توان گفت هک اکانت شما چه از طریق بدافزار چه از طریق دیگر غیرممکن خواهد بود.

2 - آدرس IP نسخه 6 (IPv6) چیست؟

نسخه ۶ آی پی (IPv6) آخرین نسخه از پروتکل اینترنت بوده و با از نسخه رایج ۴ (IPv4) تفاوت بسیاری دارد. در ورژن ۶، طول آدرس‌ها ۱۲۸ بیت بوده و دامنه بسیار گسترده‌ای را پشتیبانی می‌کند.

مختصری درباره آدرس IP
همان طور که می‌دانید، آدرس IP  یا Internet Protocol Address یا به اصطلاح عمومی IP، شناسه‌ای است که به هر دستگاه متصل به اینترنت یا شبکه‌ای که از پروتکل اینترنت استفاده کند داده می‌شود.  این شناسه کاملاً مجزا بوده و پروتکل به وسیله آن می‌فهمد که داده‌ها یا درخواست‌ها به کدام کامپیوتر فرستاده یا از کدام یک دریافت خواهند شد. کاربرد آدرس IP شبیه به آدرس ایمیل است. در صورتی که آدرس ایمیل فردی را در دست نداشته باشیم، نمی‌توانیم به وی ایمیل ارسال کنیم؛ در پروتکل اینترنت نیز چنین است..

آدرس IP نسخه ۶ چیست؟

با توجه به افزایش دستگاه‌هایی که از پروتکل اینترنت استفاده می‌کنند، در آینده نزدیک هیچ آی پی آدرس نسخه ۴ ای آزاد باقی نخواهد ماند. بنابراین برای افزایش تعداد آی پی های آزاد، نسخه ۶ آن  با نام IPv6 طراحی شد؛ این نسخه در مقابل نسخه ۴۴ دارای دامنه بسیار گسترده‌ای است.

به دلیل تازه بودن این نسخه، استفاده از آن گسترده نیست و نسخه ۴ تقریباً به صورت کامل نیازهای آی پی آدرس را تامین می‌کند. به عبارت دیگر تقریباً ۹۶ درصد کل ترافیک اینترنت از آی پی آدرس های نسخه  ۴  استفاده می‌کنند. اما در آینده نزدیک حتماً به این نسخه از آی پی ها نیاز خواهیم داشت...

در نسخه جدید تلگرام دسکتاپ یعنی نسخه (1.0.14) از ایپی ورژن 6 استفاده شده. در نسخه های قبلی تلگرام شما اگر با یک شخص هکر حرفه ای هنگام چت کردن باشید ای پی شما رو هنگام  چت کردن در پیوی بدست میاره و همین باعث میشه که پورت باز از ای پی تون رو پیدا کنه و میتونه از طریق ای پی و پورت به گوشی و سیستم و تلگرام و ... دسترسی کامل داشته باشه..

بنابراین در نسخه جدید تلگرام این امکان داده شده که اگر این قابلیت رو فعال کنین دیگه کسی نمیتونه هنگام  چت کردن با شما ای پی تون رو بر داره و کارهای غیر اخلاقی بکنه... البته چون این نسخه تازه اضافه شده امکانش هست که بعد از مدتی یک راهی هکرها پیدا کنن . برای فعال سازی ابتدا وارد تنظیمات شوید :
 


سپس گزینه

 
سپس

 
گزینه اخر رو فعال کنید و SAVE کنید.

سپس ریستارت کنید.

توجه این امکان در نسخه ویندوزی تلگرامی هست.

برا ی فهمیدن اینکه ایا تلگرام ما هک شده است یا نه؟

1 – وارد تنظیمات شوید

2 – گزینه Privacy and Security

3 – گزینه  Active Sessions

در اینجا میتوانید ببینید که تلگرام شما روی چند دستگاه وارد شده هست و با زدن روی آن میتوانید دسترسی دستگاه مورد نظر رو از تلگرام خود قطع کنید.

امیدوارم مفید بوده باشه.
"bandeh_tanhayeh_khoda"


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
امنیت در فضای مجازی (۵۹ مطلب مشابه)