سلام

نه پس انداز دارم و نه درآمد خوب ! حتی بدهکار هم هستم و البته یه سری مشکلات مالی دیگه! اهل کارم؛ از راه نزدیک گرفته تا راه دور ، میانگین روزی 10 - 12 ساعت کار می کنم .

حالا می خواد کاری که مردم بگن تو شان و شخصیت شما نیست ( قبلا انجام دادم ) و چه کار تخصصی که بلدم! ( الان در حال انجامش هستم ) هر چند که کار بنده آینده اش ان شاء الله روشنه ولی بنا به دلایلی فعلا درآمدم حداقل حقوقه و تا چند ماه آتی فقط باید بدهی ها و هزینه های دکترم رو بدم .

آدم بی خیال و بی حسابی نیستم و شاید تا الان هزار بار چرتکه انداختم و هزینه های ازدواج رو حساب کردم ولی کاری با این چیزها ندارم چون باورم به این است که "خداوند به هر که بخواهد بی حساب روزی می دهد " به همین خاطر با این وضعیت داغون مالی می خوام ازدواج کنم .

راستش من چون خیلی تو این زمینه قبلا فکر کردم و مصمم هم هستم که اگر قرار باشه خواستگاری کسی برم، مهریه اش رو بیشتر از 14 تا سکه قبول نکنم - هر چند که اونم الان ندارم! - و همون روز اول عقد هم بهش بدم تا هم اصل فلسفه مهریه رعایت بشه و هم دینی از طرف من نمونه و هم پدر این دختر خانوم یه کمک مالی داشته باشه تا بتونه جهیزیه بخره .

می دونم که تا همینجا خیلی ها جبهه گرفتن ، خیلی از شما به محض خوندن جمله بالا می خواید سریع برید سراغ نظر دادن و جمله هایی مثل اینو بگید:

- باش تا صبح دولتت بدمد

- شما با این چیزها داری بقیه رو گول می زنی

- شما که خودت 14 تا سکه بیشتر نمی خوای بدی پس نباید توقع جهیزه هم داشته باشی

- مردم که دخترشون رو از سر راه نیآوردن

- دختر مردم رو با این فکرها الاف خودت نکن

- تو که پول نداری چرا داری یکی دیگه رو بدبخت می کنی

- و ...

خیلی خوبه که همچین فضایی وجود داره تا بتونیم در موارد مختلف پای صحبت همدیگه بشینیم. بنده هم استقبال می کنم ولی خیلی خوبه که اگر خواستید نظری در مورد بخش اول صحبت هام بکنید، نیم نگاهی هم به بخش دوم داشته باشید که علت گرفتن وقت شما همینه .

این موضوع برای من خیلی مهمه.  جوری که اگر تمام محسنات اخلاقی رو کسی داشته باشه ولی مهریه اش بالا یا بهتره بگم در حد عرف جامعه باشه، چون من نمی تونم اول زندگی پرداخت کنم قضیه رو منتفی خواهم کردم .

حالا می خوام بگم که بنده این موضوع رو چطوری بگم که اولا وجه بدی نداشته باشه و به طرف مقابل بر نخوره و دوم اینه که چه زمانی بگم ؟ اولین جلسه اشنایی یا آخرین روزهای خواستگاری ؟ اولین بار به خود دختر خانوم بگم یا به خانواده ایشون؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)