اخیراً پستی رو خوندم که توش یکی از کسانی که کامنت گذاشته بود نوشته بود آقایون به دخترهای چادری خیلی احترام میذارن. خوندن همین موضوع باعث شد بغضی که چندین ماه تو وجودم هست بترکه و گریه کنم. 

من هم یک دختر چادری هستم. من هم فکر می‌کردم مورد احترام جامعه باشم و فقط عده‌ای افراد خاص هستن که از ما خوش شون نمیاد. اما چند ماه پیش و بعد از تعطیلات عید اتفاقی افتاد که باعث شد همه تصوراتم خراب بشه. ایام عید رو شهرستان بودیم خانه مادربزرگ و پیش فامیل مادری ام و برای چند روز آخر بلیط قطار داشتیم به تهران پدر و برادرم برای کار زودتر از ما آمده بودند و من و مادرم قرار بود با هم  برگردیم. منزل ما تهران محله دروازه شمرون هست. 

مترو دروازه شمرون هم هیچکدام از خروجی هاش  پله برقی به سمت خیابون نداره. من و مادرم وقتی رسیدیم به پله‌های  خروجی خب طبیعی که یک دختر و یک زن مسن نمی تونن چمدان بزرگ رو از اون همه پله بالا ببرن. من خودم وزنم ۵۵ کیلو هست و چمدان فکر کنم بالای ۲۰ کیلو وزنش بود. وقتی رسدیم  اولش حتی به هیچ مردی نگاه نمی‌کردم و فکر می‌کردم  خود آقایون جلو میان برای کمک. مدتی که گذشت هیچکس برای کمک نیومد و من و مادرم به رهگذرها نگاه می‌کردیم شاید یکی کمک کنه. شاید باورتون نشه ما نزدیک به ۱۵ دقیقه کنار پله‌ها بودیم. 

شاید ۵۰ تا آقا از کنار ما گذشتن اما هیچکدوم به ما کمک نکردن. بعضی‌ها جهت نگاه شون رو کج می‌کردن و  بعضی‌ها نگاه می‌کردن اما کمک نمی‌کردن. بعد ۱۵ دقیقه یه آقای اومد و کمک کرد و اون هم فقط تا بالای پله‌ها چمدان رو گذاشت و رفت و حتی نایستاد تا ما ازش تشکر کنیم. از اون روز  تا حالا من بغض دارم. منی که تمام  عمر چه تو مغازه و چه تو دانشگاه و هر جایی به ندیده شدن عادت داشتم از اون روز فهمیدم که جامعه اصلاً ما رو حذف کرده. 

ترس دارم  که اگر تو خیابون حتی بی هوش بشم هیچکس به آمبولانس زنگ نزنه. ترس دارم  که اگه دزد بخواد کیفم رو بزنه هیچکس به کمکم نیاد. چرا جامعه بین ما دخترها که نیاز به حمایت داریم فرق میذاره؟ اون روز من مطمئنم اگه یه دختر کم حجاب یا بی حجاب بود اولین مرد چمدانش رو  بلند می‌کرد تا درب خونه ش براش می‌برد.  

مطمئنم  اگه تو خیابون یه نفر مزاحم یه دختر بی حجاب بشه تمام  مردای  خیابون برای حمایتش میرن جلو. اما ما چی؟ مگه ما نیاز به حمایت نداریم؟ چرا تاوان کار حکومت رو ما باید بدیم؟ همه فکر می کنن همه دخترهای چادری حامی حکومت هستن. مزاحم دخترهای بی حجاب هستن. به خدا این طور نیست. نه من نه پدر و مادرم  هیچکدوم حتی یک راهپیمایی نرفتیم و حتی خودمون هم منتقد هستیم. اما چرا باید تاوان کار  اونها رو ما بدیم؟ اونها که با اسکورت و محافظ  میان و میرن اما نتیجه کارهاشون رو مردم  عادی میدن. بهم  بگید آخرش چی می شه؟ این شکاف بین مردم  کی قراره درست بشه؟ کی  قراره مردم مذهبی ها رو هم مثل  خودشون بدونن؟ خیلی دلم پر بود. ببخشید که زیاد نوشتم
 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)