سلام وقت بخیر

وقتی کوک بودم و با بچه ها بازی می کردیم ، اگر حرفی زده می شد یا قهر و آشتی رخ می داد فردای آن روز یکی از بچه ها با مادرش می آمد که چرا به بچه ی من چنین حرفی زدید، کمی بزرگتر که شدیم در دوران مدرسه بچه هایی بودند که سر هر اتفاقی که بین بچه ها رخ می داد یا حرف معلم ( منظورم بحث های که لازمه که به خانواده اطلاع داده بشود نیست )فردای آن روز مادرشان می اوردند که چرا به دختر من همچین حرف زده اید.

و متاسفانه این افراد الآن بالغ شده اند و هنوز از این رفتار خود دست بر نداشته اند چه در مسائل اجتماعی و چه خانوادگی متاسفانه این رفتار را دارند . خانم ازدواج کرده ، حتی بچه هم داره ولی تا یک مسئله و بحث و گفت و گوی کوچک با همسرشان پیدا می کنند فوری با خانواده شان تماس می گیرند و با اه و اشک ناله از خانواده می خواهند که بیایید و از ایشان دفاع کنند ( منظورم این نیست که خانواده ها پشت دخترانشان نباشند و اجازه بدهند دامادی که بد اخلاق است با دخترشان هر کاری می خواهد بکند. ولی بعضی وقت ها از جنبه انصاف خارج می شوند و حتی در جزئی ترین مسائل هم دخالت می کنند .)

و یا همین خانم اگر با یکی در اجتماع بحث کند با همسرش تماس می گیرد که بیایید و از حق شان دفاع کند.( هر بحث و گفت و گویی منظورم نیست ، مثلا این خانم با شما در حال صحبت هستید و شما مثلا به ایشان یک حرف عادی می زنید و ایشان هم با گفت و گو ادامه می دهند ولی وقتی که از هم جدا می شوید همسر ایشان تماس بگیرند که چرا به خانم من این حرف را زدید .!! خب ناراحت شدید خودتان رو راست بگویید من از این حرف ناراحت شدم این کارها چیه!)

 و متاسفانه ماجرا اینجا تمام نمی شود، بلکه این افراد فرزندان خود را هم به اینصورت تربیت می کنند .

 واقعاً از پدر مادرها خواهش می کنم به بچه هایتان این اجازه بدهید که خودشان مشکلاتشان و با بقیه حل کنند. با این رفتار آینده بچه های خود را خراب نکنید .( بنده هیچ اطلاعی در این مورد ندارم و حتی تحقیقاتی ولی بچه های که از کلاس اول دبستان باهمدیگر بودیم را نگاه می کنم، تمام(اغراق نیست و واقعاً همینطوره ) بچه های که پدرو مادرشان وقتی که به مشکل می خوردند در حل مشکلات آنها دخالت کردند در زمان حال هم از نظر اجتماعی و هم خانوادگی مشکل دارند و مسائل کوچک زندگی ، چالش های که در یک زندگی است برای این افراد خیلی بزرگه و توانایی حل کردن ندارند و از طرفی حتی توانایی گفت وگو برای حل مشکلشان ندارند و یک مسئله کوچک زندگی انها را بهم می ریزد. 

البته نمی گوییم که خانواده در حل مشکلات بچه ها دخالتی نکند ، بلکه به جای این رفتار می توانند به بچه های خود راهکاری برای حل مشکل بدهند .

 به نظر شما آیا این رفتار ها درست است؟ 

 شما فکر می کنید چه رفتار اشتباه والدین می تواند قدرت تصمیم گیری و حل مسئله و مواجه با مشکلات را دچار اختلال کند؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)