سلام

هدف از ازدواج بعضی دختران که با ظاهرشون پسر جذب می کنند چیه ؟ آیا هدف شون فقط ازدواج کردنه ؟ یعنی ازدواج می کنند که به بقیه بگن ما هم ازدواج کردیم ؟! ازدواج می کنند که از شرایط بد خونه ی پدری راحت بشن ؟ ازدواج می کنن که دهن یه عده طعنه زن رو با گِل بگیرن ؟ ازدواج می کنن که ... ؟ اگه هدف شون این طوریه یعنی دیگه به بعد از ازدواج فکر نمی کنند ؟

اگه هدف فقط ازدواج کردنه ، خب همین روال به نظر میرسه مناسب باشه ، پس هر چه بد حجاب تر بهتر ، هر چه آرایش غلیظ تر بهتر ! اگه هدف فقط ازدواج کردن باشه ، با حجاب شل تر و آرایش غلیظ تر ، پسران ظاهر پرست بیشتری جذب میشن و ازدواج سریع تر اتفاق می افته ، حالا بعد از ازدواج چی قراره اتفاق بیافته ظاهرا برای عده ای مهم نیست .

حقیقت اینه که معمولا نمیشه از یه پسر که زیبایی ظاهری اولویت اولش در انتخاب همسر هستش ، انتظار داشت که شوهری به قول بعضی ها پرفکت باشه ، نمیشه انتظار داشت پدر مناسبی از آب در بیاد !

اشتباه بعضی از دختران بد حجاب اینه که با ظاهرشون شوهر جذب می  کنن بعد انتظار دارن که ویژگی زندگی ساز مثل درک و فهم شوهر داری و ... اونا به چشم بیاد !

بهتر نیست ازدواجی که احتمال شکست در اون بالاست اصلا صورت نگیره  ؟! طبیعتا مجرد بودن به جهاتی آسون تر از مطلقه بودنه . حداقلش اینه که بعضی ها به چشم ابزار صیغه به شما نگاه نمی کنند ، بعضی از دوستان متاهل شما از ترس از راه به در شدن شوهرشون با شما قطع رابطه نمی کنن ، به رفتار و حرکات شما با دید مشکوک نگاه نمی کنن و ... !

یکی از کاربران گفته ؛

" بعضی از دختران نمیان فرصت ازدواجشون رو کم کنن  که پسر خوب گیرشون بیاد چرا چون بهشون ثابت شده که پسرهای خوبم جذب همین بد حجاب ها و آرایش کرده ها میشن بعد می خوان تغییرشون بدن "

در پاسخ باید گفت ، این مورد باید از یه زاویه دیگه بررسی بشه ، بحث سر اینه که پسران فقط به خاطر ظاهر انتخاب نکنن و دختران هم فقط به خاطر ظاهر انتخاب نشن . گفتند  پسران خوب جذب همین بدحجاب ها و آرایش کرده ها میشن ، سوال این جاست که پسر خوب برای ازدواج چه ویژگی هایی داره ؟ آیا خوش قیافه بودن ، پولدار بودن و ... نشانه های پسر خوب برای ازدواجه ؟! مسلما نه .

یکی از ویژگی های پسر خوب برای ازدواج اینه که به بلوغ عقلی ازدواج رسیده باشه ، آیا پسری که به بلوغ عقلی رسیده ، ظاهر دختر باید اولویت اولش برای ازدواج باشه ؟!

همون طور که انتخاب شدن به خاطر ظاهر ، ازدواج رو به شکست میکشونه یا در درجات پایین تر زندگی رو سخت میکنه ، انتخاب کردن به خاطر ظاهر هم همون اثرات رو داره .

ممکنه دختر بد حجابی واقعا هدفش از بد حجابی و آرایش کردن این نباشه که به خاطر ظاهرش انتخاب بشه ، ولی به خاطر تیپی که درست کرده ، پسرانی که به بلوغ عقلی ازدواج رسیدن ممکنه انتخابش نکنن ، چون برجسته ترین ویژگی که از اون دیدند ظاهری هستش که برای خودش درست کرده .

اونا دنبال دختری هستند که ویژگی های زندگی ساز اونا برجسته باشه ، که البته اون ویژگی ها رو معمولا نمیشه در خیابون به نمایش گذاشت . بنابراین این پسران مجبور میشن خانواده شون رو در انتخاب کردن دخالت بدن ، یکی از مزایای این نوع انتخاب کردن هم اینه ،  معمولا دختری که توسط مادر شوهر و خواهر شوهر انتخاب شده باشه یا تائید شده باشه اصطکاک کمتری با اون خواهند داشت تا دختری که پسرشون به تنهایی انتخابش کرده باشه !

همون کاربر در بخش دیگه ای از نظرشون گفتند ؛

" از طرفیم همه کسانی که آرایش می کنن که بد نیستن خوبم زیاد دارن چرا؟ چون نمی خوان فرصتاشون بسوزونن از طرفی عادی شده در جامعه پس این طوری نباشی یه جورایی تابلویی ، بنابراین معنی اش این نیس که کسی که ارایش می کنه زن زندگی نیس "

بنده با این که بعضی از دختران آرایش کرده زن زندگی هستند ، موافقم . ولی با این که با آرایش کردن و بد حجابی نمی خوان فرصت سوزی کنن موافق نیستم . چرا ؟

فرض کنیم یه دختری که می تونه زن زندگی باشه ، ولی با حجاب بد و آرایش بیاد بیرون . طبیعتا چون خودش زن زندگی بودن رو در وجودش می بینه پس به دنبال مرد زندگی میگیرده ، ولی فرکانسی که به دیگران میده چیه ؟!  این دختر بد حجاب چطوری باید به پسران اهل زندگی بفهمونه که پشت این حجاب بد و چهره ی آرایش شده یه زن زندگی نهفته است ؟!

عرض شد که پسران به بلوغ عقلی ازدواج رسیده ، معمولا بر اساس ظاهر انتخاب نمی کنن ، پس نمیشه انتظار داشت که اون ها به سراغ دختر  اهل زندگی که آرایش کرده و لباس نامناسب پوشیده بیان .

کی به سراغش میاد ؟ پسری که به بلوغ عقلی ازدواج نرسیده و بر اساس ظاهر انتخاب میکنه ، ممکنه بگید ، وقتی توسط یه پسر ظاهر پرست انتخاب شد با توجه به قدرت زن زندگی بودنش ، می تونه زندگیش رو جمع کنه .

اگه دقت کنید حداقل یه تناقض در این فرضیه وجود داره ، اونم این که زن زندگی بودن به چه درد مردی می خوره وقتی که عقلش به چشمشه ؟! بر فرض که همسرش استاد کدبانوگری باشه ، بعد از چند ماه این کدبانوگری به چه دردش میخوره وقتی که دیگه خوشگل نیست ؟!

بعضی ها میگن " طرف منو باید انتخاب کنه تا بیاد منو بشناسه؟ "

مشکل این جاست انتخاب شدن با این تفکر مصداق ضرب المثل گر خشت اول نهد معمار کجه ... ! این طوری شما از بین کسانی که بر اساس ظاهر انتخاب می کنن شوهرتون رو انتخاب می کنید . در حالی که خودتون رو از انتخاب شدن توسط کسانی که به بلوغ عقلی ازدواج رسیدند محروم می کنید .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)