سلام

می خوام یک مغازه تعمیرات موبایل تو مشهد راه اندازی کنم، دوستان اگه خودشون یا آشنایان تجربه کاری تو این زمینه دارند لطفاً راهنمایی کنند. 

این هم بگم که لیسانس سخت افزار دارم و در حین تحصیل تو یک مغازه تعمیرات موبایل چند ماه کار کردم و هم به لحاظ تئوری و هم به لحاظ عملی تجربه دارم. 

حالا از یه طرف می بینم ۹۹ درصد فروشندگان موبایل تعمیرات هم دارند که اکثرشون تعمیرکار نیستند و از تعمیرات سر در نمی یارند فقط گوشی رو از مشتری می‌گیرند و می‌دهند به یه تعمیرکار دیگه. از یک طرف می بینم دست زیاده می‌ترسم وارد یک بازار اشباع شده بشم. 

این هم بگم که تو رشته خودم بازار کار مناسبی پیدا نکردم شرکتای که در زمینه کامپیوتر نیرو می خوان بیشتر بازار یاب یا فروشنده می خوان یا نیرو برای پشتیبانی به شهرستان که من علاقه‌ای ندارم

از اول در زمینه فنی علاقه مند بودم، در الکترونیک و هم در کامپیوتر تخصص وتجربه کاری دارم، در بحث سرمایه اولیه می تونم برای خرید وسایل مورد نیازورهن اجاره مغازه و یا حتی خرید مغازه ارزون قیمت پول از پدرم دریافت کنم و ایشون تو این زمینه مشکلی ندارند.

1- حالا دوستان راهنمایی کنند با این بازار استخدامی‌های شیر تو شیر که به شدت فاقد امنیت شغلی است خودم یک مغازه برای تعمییرات دستو پا کنم یا بدنبال استخدام شدن در جایی بهتر باشم؟ 

2- آیا برای تعمییرات موبایل از اول به دنبال جواز کسب باید باشم یا یه مدتی رو بدون جواز، مشه کاسبی کرد در صورت موفقیت آمیز بودن بعد از چند سال برم دنبال جواز چون شنیدم هزینه جواز کسب چند میلیونه

آخه می‌ترسم از اول برم کلی هزینه کنم برای جواز بعد ببینم اصلاً این شغل و این همه هزینه به صرفه نبوده. 

تشکر از همه دوستانی که وقت گذاشتن و این پست رو مطالعه کردن و بزرگوارانی که مشورت سازنده دادند...


مرتبط:

تعمیرات تخصصی سیار موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ

بازار کار شغل تعمیرات تلفن همراه چطوره؟

صفر تا صد شغل تعمیرات موبایل



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)