دعا بهترین عمل و از برترین عبادات:

بسیاری از مسلمانان دعا را وسیله رفع نیاز و احتیاجات و مشکلات خودشون می دونند و در واقع دعا کردن چیزی بیش از این در منظرشون نیست...!! اما بذارید از جای درست یعنی از منظر معصومین و روایات به دعا کردن نگاهی بندازیم:

بنابر روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده دعا را به صورت مستقل یک عبادت و از بهترین نوع اون به حساب آوردند و حتی دعا رو به منزله مغز و روح پرستش خداوند دانسته اند. در دنیا دعا از ارزشمندترین اعمال شمرده شده و به عنوان بهترین و برترین عبادت، مغز عبادت، کلید رستگاری، گشاینده در رحمت، و سلاح مومن و ستون دین و نور آسمان ها و زمین، محبوب ترین عمل نزد خداوند، سلاح پیامبران، سپر مومن، دفع کننده بلا، شفای بیمار و دفع کننده قضا و قدر الهی یاد شده است.

با دعا مومن در تمام لحظات زندگی ارتباط خودش رو با خدا حفظ میکنه و این یکی از مهمترین آثار این عبادت بزرگ محسوب میشه. در حدیث قدسی آمده که خداوند به حضرت موسی علیه السلام فرمود: «ای موسی، از من مانند کسی سوال کن که خود را به وی نیازمند میدانی. حتی علف گوسفندان و نمک خمیرت را از من بخواه(در واقع چیزهایی از من بخواه که بدان محتاج هستی نه چیزهای تجملی و تفننی)»

در این حدیث دو مورد بسیار مهم در مورد دعا کردن ذکر شده. یکی اینکه هنگام دعا کردن باید انسان نیازمندی خودش و توانگری خدا رو واقعا درک کنه و دیگری اینکه هر چیزی که در زندگی به آن احتیاج هست باید از خدا خواست. (این خواستن به معنای رها کردن کار عملی نیست...!!)

همچنین پیامبر (ص) فرمود: «هر کدام از شما باید حاجتش را، حتی نمک و بند کفش خود را از پروردگارش بخواهد.»

" مجید 95 "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب مجید 95 (۱۵ مطلب مشابه)