دعاهای مستجاب فراموش شده:

اگر خوب به اطرافمون و به داشته هامون و روند زندگیمون نگاه کنیم میبینیم خیلی از چیزهایی که الان داریم و خیلی از اتفاق هایی که برامون افتاده روزی جزیی از دعاهامون بودن که مستجاب شدن و این موارد توی زندگی هممون به وفور یافت میشه. مثلا من الان خونه دارم، همسر دارم، فرزند دارم، کار دارم، سلامتی دارم، دوستای خوب دارم، حال خوب دارم، لپتاپ دارم، دوچرخه دارم، سفر داخلی و خارجی میتونم برم یا رفتم و خیلی موارد دیگه که هر کدوم روزی به نوبه خودشون یکی از دعاهامون بودن که الان بهشون رسیدیم ولی شکر هیچ کدومش رو به جا نمیاریم چون اصلا توجه نداریم که هر کدوم از اینا از اون کوچکترین و بی اهمیت ترینشون تا اون بزرگترین و مهمترینشون همه و همه عطای خداوند سبحان هستند...!!

من دوچرخه دارم آیا زمانی که میخوام سوارش بشم میگم خدایا شکرت که دوچرخه دارم...؟؟ من نعمت سلامتی دارم آیا هر لحظه ای که بتونم شکر این نعمت بسیار بسیار بسیار عظیم رو به جا میارم...؟؟ من کار دارم آیا وقتی میرم سر کار شکر این نعمتی رو که الان خیلی ها ندارن به جا میارم...؟؟ من همسر خوب دارم آیا شکر داشتن این نعمت بسیار بزرگ رو به جا میارم...؟؟(قابل توجه آقایون شکر نعمت نعمتت افزون کند :-) ) من فرزند صالح دارم آیا خداوند رو به خاطر این نعمت شاکر هستم...؟؟

اینها یک سری نعمت هایی هستند که به چشم میان ولی آیا میدونید تعداد نعمت های خداوند چقدره...؟؟

خداوند در آیه 18 سوره نحل به این سوال پاسخ داده و می فرماید: «وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِیمٌ » و اگر نعمت های خدا را شماره کنید، هرگز نمی توانید آنها را به شمار آورید؛ یقیناً خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

بله نعمت هایی که خداوند برای ما قرار داده بی شمار هستند...!! و ما از یه تعداد محدود از اونها باخبر هستیم و برای همین وقتی خداوند در مورد شکر گزاری انسان صحبت میکنه میگه انسان میتونه شکر گزار باشه ولی وقتی در مورد ناسپاسی انسان صحبت میکنه میگه انسان بسیار ناسپاس است...!! یعنی شما وقتی شکر نعمتی رو به جا میارید کار خاصی انجام ندارید اما وقتی شکر نعمتی رو به جا نمیارید بسیار ناسپاس هستید...!!

به قول شیخ اجل سعدی شیرین بیان:

از دست و زبان که برآید                             کز عهده شکرش به درآید

و خداوند خودش در آیه 13 سوره سباء فرموده: «...اعْمَلُوا آلَ دَاوُودَ شُکْرًا وَقَلِیلٌ مِنْ عِبَادِیَ الشَّکُورُ» ... ای خاندان داود! به خاطر سپاس گزاری [به فرمان های حق] عمل کنید؛ و از بندگانم اندکی سپاس گزارند.

و نتیجه این ناسپاسی ها و بی توجهی به نعمت های خداوند و غرق شدن در این زندگی دنیایی عدم مستجاب شدن بسیاری از دعاها و علت به وجود اومدن بسیاری از گرفتاری هاست...!!

" مجید 95 "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب مجید 95 (۱۵ مطلب مشابه)