سلام
خوندن مطالبی توی اینترنت باعث شد که تصمیم بگیرم این پست رو بذارم.
"چگونه با همسر / نامزد خود آشنا شدید؟"
فکر می کنید بیشترین جواب چی بود؟ با هم آشنا شدیم و پس از چند سال دوستی ازدواج کردیم!!!.
با خودم فکر کردم که در چه جامعه ی عجیبی زندگی می کنیم. وقتی حرف از نجابت و عفت میشه آقایون میگن ما دختر نجیب میخوایم ولی خودشون هنوز معنی نجابت رو نمی دونن. نامزد،همسر یا دختری که به خواستگاریش میرن نباید با کسی دوست بوده باشه ولی با خودشون دوست بوده! پسرها میخوان اولین کسی باشن که با دختر موردن نظر دوست میشن؟ دوستی به قصد ازدواج! خب این چه نجابتیه.

آیه ی 5 سوره ی مائده رو بخونید:
امروز چیزهاى پاکیزه براى شما حلال شده و طعام کسانى که اهل کتابند براى شما حلال و طعام شما براى آنان حلال است و [بر شما حلال است ازدواج با] زنان پاکدامن از مسلمان و زنان پاکدامن از کسانى که پیش از شما کتاب [آسمانى] به آنان داده شده به شرط آنکه مهرهایشان را به ایشان بدهید در حالى که خود پاکدامن باشید نه زناکار و نه آنکه زنان را در پنهانى دوست ‏خود بگیرید و هر کس در ایمان خود شک کند قطعا عملش تباه شده و در آخرت از زیانکاران است (5)

آیه 25 سوره نساء به مردان می گوید با دخترانی که روابط دوستی مخفیانه ای با دیگران داشته اند ازدواج نکنید ... [فانکحوهن باذن اهلهن و اتوهن اجورهن بالمعروف محصنات غیر مسافحات و لا متخذات اخدان] یعنی آنان را با اجازه خانواده هایشان به همسری خود در آورید و مهرشان را به طور پسندیده به آنان بدهید [به شرط آنکه] پاکدامن باشند و زناکار و دوست گیران پنهانی نباشند.

درسته که خداوند توبه پذیره ولی همون خدا هم میگه دوستی کار درستی نیست. چه با یه نفر دیگه چه با خودت. چه فرقی می کنه؟!
پسرا با خودشون فکر می کنن این دختر نامحرمی که به من نزدیک شده عاشق منه که به سمتم اومده ولی من ِ دختر می فهمم وقتی قراره با ی پسر دوست بشم چقدر از نجابت خودم رو له کردم.من به خودم غره نمیشم.چون اشتباه برای هر کسی ممکنه پیش بیاد.
ولی اینم درست نیست که به بهانه ی توبه با کسی دوست بشیم و بعد که خرمون از پل گذشت توبه کنیم.
اکثر پسرا اینجوری شدن که منتظر چراغ سبزن. حاضر نیستن تلاش کنن.حوصله ندارن .منتظرن یه دختر به سمتشون بیاد . البته تو این وضعیت هم دخترا دخیلن هم پسرا.دخترایی که حیا تو وجودشون کمرنگه و پسرایی که هوش و ذکاوتشون کمه. نمی فهمن دختری که با خودشون دوسته ،براش دوست شدن با ی نفر دیگه هم راحته.چون قبح هر چیزی اولین بار شکسته میشه.
اگه دقت کرده باشید چه تو این وبلاگ چه جاهای دیگه خیلی از دخترا میگن ما نجیب بودیم ،با پسرا دوست نبودیم،دختر خوبی بودیم ولی مجرد موندیم.
من میخوام به اینا بگم خواهرای گلم عیب از شما نیست. ذائقه ی جامعه عوض شده. وقتی توی سایت نوعروس می خونیم خیلی ها با دوست پسرشون ازدواج کردن پس عیب از شما نیست. خوب بودن توی این دوره مثل نگه داشتن آتیش کف دسته. اگه بخوای خوب باشی خیلی چیزها رو از دست میدی.
نمیگم همه ی دخترای خوب مجرد می مونن و همه ی کسانی که ازدواج می کنن دوست بودن. خیر!
دختری که عادت کرده با پسرا دوست بشه آخرش خودشو آویزون یکی می کنه و معمولا مجرد نمی مونه.البته باید دید چه میزان خوشبخت میشه.
بعد میگن چرا آمار خیانت بالاست. درصد بالایی از دخترای خوب که اهل رابطه با نامحرم نیستن تو خونه ی پدراشون زندگی می کنن و درصد بالایی از کسانی که دوست بودن الان تو خونه ی شوهرن.بعد توقع دارید آمار خیانت و طلاق زیاد نباشه؟
وقتی دختری تو روشون نمیخنده و جدیه اسم اخمو و بداخلاق، گنده دماغ و مغرور روش میذارن ولی نمی فهمن این دختر با نامحرم این طوری رفتار می کنه و 4 روز دیگه اگه همسر تو شد بالاترین حد وفا داری رو داره.این دختر برای همسرش برنامه ها داره ، مثل همه ی زن ها  خداوند تو وجودش دلبری کردن رو قرار داده اگه با نامحرم جدیه دلیل نمیشه که این کارا رو بلد نیست داره خودشو کنترل می کنه.
تمام حرفم اینه که جامعه عوض شده.خوبی کمتر خواهان داره. اگه دختری مجرده به دلیل داشتن عیب نیست در اکثر مواقع دختر پاک و نجیبیه که خودشو آویزون این و اون نکرده . و البته خسته شدم از این همه دروغ..
همه میگن ما دختر نجیب میخوایم ولی در عمل ...
راستگو باشید!!!.
با این وجود تمام تلاشم اینه که ان شاءالله به همین شیوه ادامه بدم و حاضر نیستم برای ازدواج کردن ذره ای از حیام کم بشه. برای کارم هم دلیل دارم. هم گوهر وجود خودم رو می شناسم و هم اینکه حاضر نیستم با مرد کم هوشی که از جنس زن شناخت نداره و هنوز فرق زن نجیب رو از کمتر نجیب نمی شناسه ازدواج کنم .

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)