با سلام به همه دوستان خوبم

دختری هستم که از جوش زیاد صورت و بدن رنج میبردم و علیرغم مراجعه به پزشکان متعدد نتونستم درمانش کنم. اونقدر نا امید بودم که هرگز فکر نمی کردم بتونم این مشکل رو حل کنم. اما به مرور تجربیاتی کسب کردم که باعث شد به کلی درمان بشم. و حالا می خوام این اطلاعات رو در اختیار عزیزانی که مشکل من رو دارن قرار بدم:

1- برنامه خواب صحیح . به هیچ وجه شب بیدار نمونید. حداکثر 12 شب به خواب برید. این نکته خیلی زیاد ساده معجزه میکنه. من هرگز باورم نمیشد با همین نکته شماره 1 به تنهایی بخش زیادی از مشکلم حل بشه.

2- تقویت معده با نحوه صحیح تغذیه. مثلا اینکه هیچ وقت با غذا آب نخورید. ریشه بیشتر مشکلات پوستی داخلیه و به دستگاه گوارش مربوط میشه. اینجور چیزا رو طب سنتی خیلی خوب توضیح داده.

3- ورزش . حتما به کلاس ورزش برید. من روزای اول با لباس کاملا پوشیده میرفتم از بس جوش داشتم.

4- راهکارهای موضعی برای اشخاصی که پوستشون چربه: محلول اریترومایسین. از همه داروها ساده تر و مفیدتر همینه. هر شب قبل خواب با پنبه به صورت و بدن ( نواحی جوش دار ) بزنید. فقط حواستون باشه اطراف دماغ و دهان به هیچ وجه نزنید حتی اگه جوش داشته باشه. برای اون نقاط بجای محلول از ژل اریترومایسین استفاده کنید. صورت رو روزی دو بار با فوم شستشو بشورید.

یبارش صبح بعد بیدار شدن باشه برای شستن محلول از روی پوست. . من از فوم مای استفاده میکنم. کرم پودر هم فقط "ضد جوش اکتی پور actipure" بزنید. این ضدجوش که بصورت کرم پودر با دو رنگ مختلف در برخی داروخانه ها به فروش میرسه واقعا عالیه. یک روز درمیون هم به حمام برید. من برای شستن بدن از صابون لایف بوی استفاده می کنم. خیلی خوب پوست رو خشک میکنه.

5- عرق کاسنی: اینو بذارید تو یخچال خنک باشه همیشه. هر روز کمی سربکشید. طعمش خیلی مطبوعه و اصلا نیازی به شکر و آب نداره. طبع خنک داره و برای شستشوی کبد هست. مصرفش هم مثل عرق رازیانه و اینجورچیزا فرمول خاصی نداره.

6- مصرف میوه و سبزیجات و سالاد. حواستون باشه سالاد و میوه رو با غذا مصرف نکنید و باید حداقل نیم ساعت با غذا فاصله داشته باشه تا تاثیرش رو ببینید. سالاد فصل با کاهو و غیره واقعا معجزه میکنه. سسش فقط نباید زیاد غلیظ باشه. من سس هزارجزیره یا فرانسوی رو با سرکه قاطی میکنم.

7- برای اصلاح بدن نقاطی که بعد اصلاح جوش میزنن مثل بازو یا ران پا از دستگاه موتراش یا حتی دکلره استفاده کنید. خود من با موم و اپیلیدی و پودر موبر همه جوش میزنم. به همین دلیل معمولا یا بهشون دست نمیزنم یا از همین دو راهکار استفاده میکنم.

اگه شخصی تجربه بهتری در زمینه مورد 7 داره لطفا کامنت کنه.

با تشکر و التماس دعا.


بیشتر بخوانید ...

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش و خال چیه؟

درمان جوش صورت با روش های گیاهی، حجامت و زالو

تجربیات شما در مورد برداشتن خال های هم سطح

زشته که یه مرد خال های صورتش رو برداره ؟

جوش های قرمز در صورت قبل از شروع پریود

نمی تونم جلوی جوش زدن های صورتم رو بگیرم

رفع جوش های روی بازوم رو و تیرگی آرنج و زانوم

راهکاری برای از بین بردن جوش های بدن دارید؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
زیبایی و بهداشت پوست و مو (۷۵ مطلب مشابه)