سلام
یه راست میرم سراغ اصل مطلب
من یه خواهر زاده دارم که پسره و 14 سالشه و اصلا رابطه خوبی با پدر و مادرش مخصوصا پدرش نداره.اخه واقعا بعضی وقتا سختگیری های بیجا میکنن.
مثلا وقتی میان شهر ما با اینکه خودشون اینجا هم خونه و زندگی دارن باز هم بچه هاشون همش خونه مان و بزور باید ببرن شون خونه شون.
من چند وقت پیش که واسه یه کاری گوشیش رو ازش گرفتم متاسفانه یه عالمه عکس و فیلم های ناجور توش دیدم .اون لحظه خیلی جا خوردم و کاری نکردم.ولی دو روز بعدش باز به یه بهانه ای گوشیشو گرفتم که اونا رو پاک کنم دیدم خودش پاکشون کرده منم دیگه هیچی بهش نگفتم.
چند ماه پیش هم متوجه ارتباط عاطفیش با یکی از دخترای فامیلشون شدم که فکر کنم الان دیگه تمومش کرده البته فقط فکرمیکنم ومطمئن نیستم.
حالا من واقعا نگرانشم .میترسم خدایی نکرده به خودارضایی رو اورده باشه.من که نمیذاشتم هیچوقت شبا تو اتاق من بخوابه (از بس حرف میزنه! و خاله خاله میکنه) حالا خودم ازش میخوام که بیاد و تو اتاق من بخوابه تا نخواد تنها تو اون یکی اتاق باشه.
من باید چیکار کنم.از طرفی هم نمیخوام به خواهرم بگم. اخه چون اختلاف سنی خواهرزادم با من زیاد نیست به حرف من بیشتر گوش میکنه تا بقیه.
حالا واقعا من باید چیکار کنم؟

پاسخ :
سلام
خواهر زاده ی شما داره یه دوران بحرانی رو پشت سر میذاره . منظورم دوران بلوغ هستش . یه پسر در چنین دورانی اگه توسط اطرافیان درک نشه ، خیلی بهش سخت میگذره . 
سخت از این لحاظ که اون الان با توجه سنش حساس ،‌زود رنج ، ایراد گیر و مغروره . دست خودش هم نیست . اگه بچگی کنه میگن خرس گنده خجالت بکش . اگه سعی کنه مثل بزرگتر ها رفتار کنه میگن بچه برو پی تیله بازیت !
پسرها در این سن خیلی مغرور میشن . اگه یه دعوا بین اون و خواهر مثلا 6 ساله اش پیش اومد صد در صد باید طرف اون رو بگیرید . چون اگه غرورش شکست و مثلا از خونه زد بیرون ، خیلی مشکله که بتونید اون رو برگردونید . ولی خواهر 6 ساله ی اون با یه شکلات قضیه یادش میره !
مدام با جوش های صورتش مشکل داره . همش به دنبال اینه یه جوری از شر اونا خلاص بشه . بوی عرقش بد میشه . ، با شلوغی موهای اطراف دستگاه تناسلی مشکل داره .
 به دلیل این که پسرها در این سن یه رشد جسمی ناگهانی دارن ، طول میکشه تا بتونن بین اعضاء هماهنگی ایجاد کنند . اگه دیدی پسری در این سن به قول معروف دست و پا چلفتی شد بهش سرکوفت نزنید و مسخره اش نکنید . 
هنوز به کلفت شدن صداش عادت نکرده ، میگه بــــابـــــــــا  ، پدرش میگه چته ؟ چرا داد میزنی ؟! میگه من که داد نزدم !!! معمولا بینی و گوش ها زودتر از سایر اندام صورت بزرگ میشن و شکل بامزه ای پیدا می کنن . وقتی خودش رو تو آینه می بینه ، یه فشار روانی بهش وارد میشه .
همه ی این ها یه طرف ، بحث بلوغ جنسی یه طرف . می بینی ( بعضی ها ) که چشم چرون شده ، چشمش به دنبال دخترای مردم هستش . در مسائل جنسی کنجکاو میشه ، اهل دیدن فیلم های صحنه دار میشه ، بیش از حد به خودش میرسه ، کسی رو که تا دیروز با چک و لگد حموم می رفت حالا باید به زور اونو از حموم بکشید بیرون . کسی که التماسش می کردی موهاتو شونه بزن حالا سشوار و ژل و واکس و ... ازش جدا نمیشه ... !

این ها بخشی از دغدغه های فکری یه پسر در دوران بلوغ هستش !!!
پیشنهاد می کنم هر چه زودتر ، پدر و مادر این پسر پیش یه مشاور برن تا اونا رو آگاه کنه . باید این نکته رو باور  کنن که اگه الان نتونن پسرشون رو درک کنن بعد ها با مشکلات بیشتری مواجه میشن . 

تلاش شما برای هدایت خواهر زاده تون قابل تقدیره ،‌ولی با عرض معذرت باید بگم که خودتون رو کنار بکشید . بذارید این کار رو یه همجنس بزرگترش به عهده بگیره . 
پیشنهاد می کنم مثل سابق اتاق خوابتون رو ازش جدا کنید . اون الان در یک شرایط بحرانی جنسی قرار داره . درسته که داره به بلوغ جنسی می رسه ، ولی آیا همزمان به بلوغ عقلی هم می رسه ؟ وقتی فشار جنسی بهش وارد شد ، عقلش می تونه بر غریزه ی جنسی اون غلبه کنه ؟ 
شرایط خطرناکی دارید . بی تعارف باید بگم که غریزه ی جنسی اگه بلوغ عقلی پشتش نباشه محرم و نامحرم سرش نمیشه . منظور بنده این نیست که خواهرزاده ی شما هم چنین کاری می کنه . ولی عقل حکم می کنه که زمینه بروز مشکل رو فراهم نکنید .

پس اول پدر و مادرش رو از شرایط پسرشون آگاه کنید . اگه قانع نشدند حتما جای خودتون رو به یه مرد آشنا و قابل اعتماد بدید .
موفق باشید

مرتبط:

اصلاح انحراف جنسی پسر 7 ساله

یک راهنمای ساده برای تربیت جنسی کودکان

پسر 5 ساله ام با آلتش بازی می کنه

نگرانم پسرم رو در مدرسه اذیت جنسی بکنند

یه پسر 5 ساله می تونه تحریک جنسی بشه ؟

نگران سوالات جنسی پسر 4 ساله ام در آینده هستم

اتاق مشترک خواهر و برادر نوجوان

نگران انحرافات جنسی برادر 17 ساله م هستم

چطور با پسر 2 ساله ای که با آلتش بازی می کنه رفتار کنیم؟

چطوری به بچه هامون در مورد عوارض خودارضایی هشدار بدیم ؟

تک پسرم هنوز به سن بلوغ نرسیده از کنترل خارج شده

آگاهی های دوران بلوغ رو چطور به پسرمون منتقل کنیم ؟

بهترین شیوه برای برخورد با نیاز جنسی نوجوانان چیست؟

پسر بچه شش ساله به جنس زن میتونه حسی داشته باشه؟

برخی خانم ها میگن پسر 10 ساله چیزی نمی فهمه !!!

تصاویر مستهجن تا چه مدت در ذهن کودکان باقی می ماند ؟

برخورد با پسری 8 ساله که فیلم مستهجن دیده و تشویق به رابطه شده



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت جنسی دختران (۵۲ مطلب مشابه) تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه)