سلام

موضوع: تفاوت ارگاسم رابطه ی جنسی و ارگاسم حاصل از خودارضایی

در منابع مختلف تعاریف متفاوتی برای ارگاسم مطرح شده از جمله:

 حرکت ناگهانی، اسپاسم، انقباض، تشنج .... موجی از هیجان جنسی.

 خروج انفجاری فشارهای عصبی- عضلانی در اوج تحریک جنسی  که معمولا  با انزال سمین در مردان و انقباض واژینال در خانم ها همراه است.

از نظر دکتر الفرد کینسی ، اوج و سکون ناگهانی ارکستر احساسات انسانی ...

 ارگاسم و اعصاب:

 انالیز تحریکات اعصاب هر اندامی  بر عهده ی مغز است و ژنیتال نیز از این موضوع  مستثنی نمی باشد ،براساس تفاوت در نوع اعصاب  ،هر ناحیه حس متفاوتی نیز ایجاد میشود.

 کل اندام تناسلی تعداد زیادی پایانه عصبی دارند ولی کلیتوریس در زنان به تنهایی 8000 پایانه ی عصبی دارد و قسمتی از پنیس در مردان نیز دارای 4000 پایانه عصبی میباشد که در  ادامه به عصب های بزرگی متصل  میشوند که در بدن ادامه یافته  و به نخاع متصل شده و سپس در مغز پردازش میشود.

 انواع اعصاب در نواحی مختلف ژنیتال را میتوان به شرح زیر بیان کرد:

 عصب  هیپوگاستریک = از رحم و گردنه ی رحم در زنان و پروستات در مردان منتقل میشود.

عصب لگنی= از واژن و گردنه ی رحم در خانم ها و ناحیه ی انال  در هر دو جنسیت منتقل میشود.

عصب پودندال= از کلیتوریس خانم ها و کیسه بیضه در مردان منتقل میشود.

عصب واگوس= از گردنه ی رحم   رحم   واژن در خانم ها منتقل میشود.

 مغز دارای ریوارد سیستم (مدار پاداشی) میباشد که  مرکز لذت در بدن است و انواع لذت ها از خندیدن ... تا رابطه جنسی و استفاده از مواد مخدر را در بر میگیرد .

مناطقی از مغز که تحت تاثیر این قسمت هستند:

عصب امیگدال = تنظیم احساسات

اکومبنس نوکلئوس = کنترل تولید دوپامین

مغز میانی بطنی( VTA ) = تولید دوپامین 

مخچه = کنترل عملکرد عضلات

غده ی هیپوفیز= بتا-اندورفی ترشح میکند که درد را کاهش میدهد،  اکسی توسین ترشح میشود که باعث افزایش اعتماد به نفس  و با تولید واسوپراسین باعث افزایش حس وابستگی نسبت به پارتنر میشود.

دانشمندان گرونینگن هلند در طی تحقیقات خود نشان داده بودند که  در هنگام برقراری رابطه  در هر دو پارتنر، ناحیه ای از  مغز که در پشت چشم چپ که قشر اوربیتوفرانتال جانبی  نام دارد  در طول ارگاسم بسته میشود .  

جانیکو حورجیادیس میگوید این قسمت از مغز که جایگاه منطق و کنترل رفتاری است ، در طول ارگاسم عملکردی منفعلانه دارد.

در طول ارگاسم  مغز هر دو پارتنر شباهت بسیاری به مغز فردی که مصرف کننده ی  هروئین بوده است  ،دارد. 

 در طی این تحقیقات نشان دادند با این که گروهی از خانم ها، شریک جنسی خود را فریب میدادند که به ارگاسم رسیده اند، اما اسکن فعالیت مغزی انها این تظاهر رو نشان نداده بود و عدم ارگاسم انها را ثابت کرده بود .

 اما در خودارضایی که از آن  به منظور رسیدن به اوج لذت جنسی استفاده میشود:

فرد با تصورات جنسی  تحریک شده اما ...

اما ،مسیر تحریکات رفلکسی ناشی از حس های پنجگانه  و تاچینگ تمام بدن فقط محدود به ناحیه ی محدودی از ژنیتال  میباشد :

از نظر اورولوژیست ها نعوظ در هر حالتی با تحریک عصب بودند . از اندام جنسی و نیز مسیر های نزولی از مراکز لیمبیک در مغز به ترتیب تحت تاثیر تحریکات مکانیکی  و روانی  باعث فعال شدن مراکز حرکتی مربوطه  در قطعات  کمری نخاع میشوند .

فعال شدن عصب هایی که به سرخرگ ژنیتال میرسند به وسیله اعصاب پاراسمپاتیک  سبب گشاد شدن سرخرگهای کوچک و  سرازیر شدن خون به داخل این عروق و سینوس های کاورنوس میشود که در نتیجه  مسیر برگشت خون مسدود شده و فشار خون تا حد قابل توجهی بالا میرود .

به زبان ساده  تر در خودارضایی تنها مسیر ذهنی فعال است  و در استانه ی ارضای جنسی مغز برای جبران عدم وجود مسیر رفلکسی حس های پنجگانه ، فشار ذهنی و عصبی به ان وارد میشود تا مسیر را به سمت رسیدن به حد استانه انزال طی کنه و در واقع پرکاری ذهنی ایجاد میشود و برای جلوگیری از ایجاد اسیب جدی در مغز، سیستم جنسی رو وادار به زود انزالی میکند ؛  که تکرار غیر اصولی این فشار مضاعف  میتواند   ،عوارض عصبی بسیاری به وجود  اورد به عبارت دیگر  اعصاب برای کاهش این فشار استانه ی ارضای جنسی  سعی در جبران کمبود تحریکات حسی دارند تا مغز فشار کمتری متحمل گردد.

 در اخر فرد  به زود انزالی مبتلا میشود  و در حین رابطه جنسی ،مسیر عصبی جنسی فعال شده ، با سرعت بیشتر، مدت زمان کم تر و کاهش استانه ی انزال ،به مرحله ی انزال و شبه ارضای جنسی دست پیدا میکند .

 سمین ( منی ) خارج شده در هر انزال حاوی مواد معدنی و الی زیر میباشد:

فروکتوز، اسکوربیک اید ،   روی، کلسترول، پروتئین، کلسیم،کلرید، سیتریک اسید ، منیزیوم ، ویتامین B12 ، فسفر ، سدیم، پتاسیم، اوریک اسید، لاکتیک اسید، لسیتین    نیتروژن و ...

 منی خارج شده در هر انزال  از چند قسمت سرچشمه میگیرد :

علاوه بر  ساخت اسپرم  در بیضه ها،  کیسه های سمین (منی) که به ویزیکول سمینال معروف  هستند، 70% مایع  را تشکیل میدهند و موادی   :

کربوهیدرات از جمله فروکتوز ، سیترات، اینوزیتول و چندین پروتئین و همچنین  پروستاگلاندین را  تولید میکنند.

ترشحات پروستات هم که بخشی از مایع سمین را تشکیل میدهد  و مواد تولید شده از ان شامل  لیپید، انزیم های پروتئولیک، اسید فسفاتاز، فیبرینولیزین، اسید سیتریک و...

حالا در نظر بگیرید طی انزال مکرر حاصل از عمل خود ارضایی :

1. زمانیکه فسفر بیش از حد طبیعی از بدن خارج میشود، مشکلات عصبی از قبیل رعشه به وجود میاید.

2. خارج شدن لسیتین که نوعی چربی میباشد، نیز باعث فرسودگی سیستم عصبی میشود، اما چگونه؟؟

مغز برای انجام فعالیت های طبیعی خود نیاز به استیل کولین دارد، که منشا ان لسیتین میباشد.وقتی لسیتین از طریق غذا دریافت میشود و طی مراحل جذب و هضم وارد کبد شده ،شکسته میشود و کولین که جزئی از ساختمان لسیتین است از ان جدا میشود که با این کولین ازاد شده ،بسیاری از مواد حیاتی و ضروری بدن ساخته خواهد شد.

یکی از نقش های کولین ،ساخت استیل کولین است .استیل کولین  نقش بسیاری بر فعالیت مغز و مرکز حافظه    توانایی ضبط و نگهداری صحبتها و نوشته ها و دیده ها خواهد داشت و تا زمانیکه این ماده ی حیاتی یعنی استیل کولین ساخته شده از لسیتین، به اندازه ی کافی به مغز برسد،دچار فراموشی نخواهیم شد.

این ماده علاوه بر مبارزه با فراموشی ،یک ماده ی بسیار حیاتی برای بدن محسوب میشود که کارکردی برخلاف کلسترول دارد؛البته کلسترول به میزان لازم در بدن دیده میشود، اما افزایش ان باعث ایجاد اختلال در بدن میشود.

در واقع امروزه گرفتگی و تنگی رگها، فقط به دلیل رسوب کلسترول نمیباشد ؛کمبود ویتامین C   وجود هموسیستئین در بدن که ده برابر بیشتر از کلسترول باعث تنگی رگ میشود ، کمبود ویتامین B6 & B12  نیز باعث تنگی رگها میشود.

 زمانی که لستین در خون پایین بیاید،  کلسترول در خون افزایش میابد و خطر بیماری عروق و رگ و زمینه ی ایجاد سکته های قلبی و مغزی را  فراهم میاورد .

 به طور کلی اعمال لسیتین در بدن را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

1. تقویت و آرامش اعصاب

2. افزایش حافظه

۳. افزایش قدرت تمرکز و پاسخگویی سریع

۴. افزایش قدرت ایمنی و دفاعی در بدن

۵. افزایش قوای جسمی و جنسی

۶. کمک کننده در هنگام مواجهه با استرس

۷. جلوگیری از فراموشی

۸. کمک کننده در رفع خستگی های مزمن

۹. کمک کننده در پیشگیری از رسوب کلسترول در عروق و تصلب شرایین

۱۰. از بین بردن ترس و اضطراب های هنگام امتحان

۱۱. جلوگیری از تشکیل سنگ های کیسه صفرا

12. ایجاد احساس آرامش و کمک در ایجاد خواب راحت

3. به دلیل اعتیاد به این عمل  ، عضلات هم به دفعات زیاد منقبض میشوند، که این امر باعث کاهش ذخیره ی گلیکوژنی ماهیچه و بالا رفتن اسید لاکتیک در ماهیچه شده و به دنبال ان باعث تشدید احساس درد درعضلات خواهد شد.

4. به دلیل خروج کلسیم بالا همراه با سمین، فرد دچار احساس ضعف و خستگی در استخوان هاست  زیرا بدن برای جبران کلسیم پایین  خون،  از کلسیم استخوان استفاده میکند که این امر باعث کاهش ذخیره کلسیم در استخوان  و زمینه ساز ابتلا به پوکی استخوان در میانسالی و کوتاهی قد در نوجوانان میشود...

تمام این عوارض ،عوارضی هستند که طی تحقیقات ،تاکنون به دست امده و روند تحقیقات بر روی این مساله هنوز هم ادامه دارد  و بر حسب نوع جنسیت،تغذیه ی مورد استفاده  شرایط زندگی ،دفعات تکرار  و ... اثرات ان میتواند در  افراد مبتلا  متفاوت  باشد و اختلالات حاصله  با شدت و ضعف متفاوتی در سیستم عصبی و به دنبال ایجاد تغییر  در مکانیسم بدن بروز پیدا کند و خواسته یا ناخواسته بدن را برای جبران نقایص ایجاد شده وارد سیکل پرکاری خواهد شد.

اما تا به جای این کار ،حواسمون باشه برای رسیدن به شبه ارضای جنسی ،داریم به صورت خاموش بدنمون رو وارد چه باتلاقی میکنیم....

شاید از همین جا بشه متوجه این موضوع شد، که حکیم مطلق  این جسم رو برای پرواز در مسیر انسانیت به ما بخشیده نه  غلتیدن  در رفتارهای  به دور از انسانیت...

حضرت علی (ع):میفرمایند :یاد کنید درهم کوبنده ی لذات را ...

بله، شاید به دلیل وابستگی روحی به این مساله ،ترک برای افراد مبتلا به سخت باشه ،ولی اگر کسی  معتقد به دنیای دیگر باشه ،در نظر داشتن این مساله که شاید اکنون لحظه ی اخر زندگی باشه ...فرد  رو از انجام خیلی از کارها منصرف میکنه...  امتحان کنید...

امیدوارم تمام افراد مبتلا به این اختلال تلخ  با اراده ای مصمم و توکل به پرودگار هستی از بند اسارت نجات پیدا کنند... امین.

فاتح قله های سعادتمندی باشید.

Es.aida


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ترک خودارضایی (۱۲۷ مطلب مشابه) مطالب مرحومه آیدا (۴۴ مطلب مشابه)