سلام
مدتیه که این وب سایت و با نظراتش می خونم و همه می دونیم که یکی از مشکلات همه جوونا مسئله ازدواج هست.

خانوما و آقایون این سایت مدام از هم شکایت میکنن و معیارهای ازدواج خاص خودشونو دارن و نظرات متفاوت، مثلا اقایون میگن خانوما پول پرستن و خانوما میگن آقایون مانکن پرستن و از این قبیل مشکلات زیاد دارن.

ولی این بار بیاید فارغ از تمام این حرفا معیاراتونو برای ازدواج بنویسید. بیاید در مورد همه ویژگی هایی که می خواید همسرتون داشته باشه رو با همه جزئیات بنویسید واقعا از همسرتون چه انتظاری دارید و در آینده ازشون چی می خواید.

از دیدگاه روانشناسی وقتی در مورد یک مشکل می نویسی تازه می فهمی شاید اون مشکل خیلی هم بزرگ نبوده و شاید ما نسبت بهش شناخت نداشتیم و اونو بزرگ نشون میدادیم ولی با نوشتن، بهتر می تونید اونو ارزیابی کنید .

شما هم می تونید در این مورد تمام معیاراتونو بنویسید در مورد خصوصیات رفتاری ، ظاهری ، شخصیتی ، تحصیلات ، شغل ، مادیات، خانواده و قد و ... که شما دوست دارید همسرتون اون ویژگی ها رو داشته باشه یک لیست بنویسید و به ترتیب اولویت بندی کنید .

مثلا اگر ظاهر و چهره براتون تو اولویت اوله اونو اول لیست قرار بدید و همینطور معیارهای دیگه رو به ترتیب بنویسید و البته اینم درنظر بگیرید که این خانوم یا آقا در آینده می خواد مادر یا پدر فرزند شما بشه بنظرتون می تونه مادر یا پدر خوبی باشه یا نه؟ پس با جزئیات کامل بنویسید.

شما می تونید مثلا زمانی که به خواستگاری یه خانوم میرید یا برعکس براتون خواستگار میاد ویژگی های اون فرد رو طبق معیارهای خودتون درجه بندی کنید مثلا از 100 به اون خانوم یا آقا نمره بدید ، اگه قد براتون خیلی مهمه شما می تونید توی لیستتون به اون خانوم از نظر قدی از 100 نمره بدید و به این ترتیب به بقیه خصوصیات هم نمره بدید.

در آخر ببینید اون خانوم یا آقا چقدر معیارهایی که شما می خواید رو دارا هستن ، طبیعتا هیچ کس به 100 نخواهد رسید . خوب دقت کنید و ببینید اگه طرف مقابلتون 70 درصد از معیارهای شما رو داشت پس میتونه گزینه مناسبی برای ازدواج با شما باشه و با این روش میتونید معیارای خودتونو بهتر بشناسید و خیلی کمکتون میکنه که انتخاب درستی داشته باشید و شاید خیلی از ویژگی هایی که براتون قبلا خیلی مهم بوده توسط ویژگی های خوب دیگه کمرنگ بشه .

مثلا ممکنه برای شما تحصیلات خیلی مهم باشه و طرف مقابلتون در این قسمت نمره کمی گرفته باشه ولی بعد می بینید توی اخلاق و ظاهر و ... نمره بالایی دارند و به معیارهای شما نزدیک هستند این می تونه باعث بشه که تحصیلات برای شما کمرنگتر بشه چون ویژگی های خوبشون هم دیدید.

امیدوارم این مطلب توی انتخابتون برای شما مفید واقع بشه . در ضمن اگه دوست داشتید می تونید معیارها و توصیفاتتون رو اینجا بنویسید شاید بتونیم به جای گله و شکایت از هم با هم همفکری کنیم و به هم برای انتخاب درست کمک کنیم .

موفق باشید .


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)