سلام
من دختر 22 ساله و مجردی هستم که نه تا حالا دوست پسری داشتم و نه رابطه ای و نه خودارضایی. و آدم با ایمان و نماز خونی هستم . تنها مشکلم اینه که نمیتونم خودم و در مقابل دیدن فیلم های س.ک و خوندن داستانهای س.ک کنترل کنم هر بار هم که این کار و میکنم بینهایت عذاب وجدان میگیرم میخواستم بدونم دیدن اینجور فیلم های و خوندن اینجور داستانهای گناه داره.

چیکار باید کنم که ترکش کنم البته دیدنشون روم تاثیر اونجور نداره که مثلا دیدم و عوض کنه و راجب آدم ها بخوام خیال پردازی کنم.فقط از دیدنش لذت میبرم. آیا این احساسی که بهم دست میده گناهه


خواهش میکنم جوابم و بدید و منو از نگرانی در بیارین

پاسخ :

سلام
این خیلی خوبه که اهل نماز خوندن هستید و به اعتقادات پایبندید . از دخترانی مثل شما انتظار بیشتری میره که دین خدا رو یاری کنید . چون که با ایمان هستید بهتر می تونید این عیب رو از خودتون دور کنید .


چند نکته خدمت شما عرض می کنم .
شما می دونید که دیدن و خوندن محتوای مستهجن باعث سنگین تر شدن بار گناهان شما میشه .
پس شما آگاهانه این کار رو می کنید . بهتره بدونید که همین الان هم برای توبه دیر شده ! یه واقعیتی وجود داره که خیلی ترسناکه . لازمه شما هم بدونید .

توبه کنندگان سه دسته اند :


1 - کسانی که توبه ی اونها حتما پذیرفته میشه ؛
مثلا کسی نمی دونسته کاری که می کنه گناه هستش . به محض فهمیدن توبه می کنه و دیگه اون رو انجام نمیده و سعی می کنه با اعمال خیر اون گناه رو جبران کنه .
مثل کسانی که میگن ما نمی دونستیم کاری که می کنیم اسمش خودارضایی هستش و گناه بزرگیه . به محض این که فهمیدند دیگه اون کار رو تکرار نمی کنند . این دسته از افراد می تونن مطمئن باشن که توبه ای اونا پذیرفته میشه .
2 - کسانی که معلوم نیست توبه اونا پذیرفته میشه یا نه ! ولی باید امیدوار باشند !
مثلا کسی که می دونه خودارضایی گناهه ، می دونه خدا گفته نکن ولی به هر حال اون گناه رو مرتکب میشه . این گونه افراد اگه توبه واقعی کنند باید امیدوار باشند که توبه ی اونا پذیرفته میشه . احتمالا پذیرفته شدن یا نشدن توبه بستگی به اعمال و رفتارهای اون بعد از توبه داره . یعنی خدا قول صد در صد نداده که این دسته از افراد رو می بخشه . گفته امیدوار باشید . این پا در هوا موندن جزای اینه که آگاهانه گناه کردیم . پس اگه می خوایم خدا گناهان ما رو ببخشه باید به توبه ای که کردیم پایبند باشیم . اگه زیر قولمون زدیم دوباره قول بدیم . امیدوار نباشیم که اگه توبه رو شکستیم دوباره فرصت توبه کردن رو پیدا می کنیم . شاید نتونستیم دوباره توبه کنیم . شاید مرگ فرصت توبه ی بعدی رو از ما بگیره .
خیلی گشتم تا آیه ی مربوطه رو پیدا کنم که خدا رو شکر پیداش کردم :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا عَسَى رَبُّکُمْ أَن یُکَفِّرَ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ
اى کسانى که ایمان آورده ‏اید به درگاه خدا توبه ‏اى راستین کنید امید است که پروردگارتان بدیهایتان را از شما بزداید .

پس شما که می دونید دیدن فیلم های س*کسی گناهه لازمه همین الان به درگاه خدا توبه کنید . راهی نداریم جز این که  امید داشته باشیم تا خدا از سر تقصیرات همه ی ما بگذره .

3 - کسانی که توبه اونا به هیچ وجه پذیرفته نمیشه .
کسانی که توبه رو به تاخیر میندازن تا وقتی که مرگ رو به چشم ببینن . مثل فرعون که قبل از غرق شده توبه کرد . کسانی که در شرف مردن قرار گرفتند . طرف ماشینش داره میره ته دره میگه توبه !



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)