سلام

اینو مامانم همیشه به متاهل های فامیل و اونایی که انتخابشون رو کردن و باید یه زندگی رو بسازن میگن.

بیاین فرض کنیم قراره برای مدت یکماه با 50 نفر ادم توی یه خونه زندگی کنیم و از اونجایی که ادم ها فطرتا اجتماعی هستن ناچار به ارتباط با اطرافیان .....  دو تا راه حل دارم

1. میشه  بایستم  روی یه بلندی و بگم سلام من اینجوریم ،اینو دوست دارم اینو ندارم ،اینو میخوام اینو نمیخوام ، اینو میپسندم اینو نمیپسندم  بالاخره یکی از توی اون جمع پیدا میشه که یکمی شبیه من باشه و من این مدت یکماه رو با اون بگذرونم.

2. راه حل دوم  اینه که کاری کنم همه اون پنجاه نفر بعد از یک هفته از من بپرسن تو چی دوست داری ؟ از چه طور ادمی خوشت میاد ؟ چی میپسندی ؟ چه نمی پسندی ؟

متاهل ها!

 درسته راه حل اول خیلی راحت تره و زودتر به نتیجه میرسین ولی راه حل دوم باعث میشه روابطتتون پایدار و طولانی ترو وسیع تر  باشه این قدر اول زندگی رو خودخواهانه شروع نکنین و مدام به شریک زندگیتون نگین من ، من ، من ،

به جاش اونقدر مهارت  رفتاری ،کلامی و لفاظی کسب کنین که اون در جستجوی این باشه که شریکش چی میخواد، سلیقش چیه ،چی دوست داره و میپسنده فرصت بدین طرف مقابلتون با اشتیاق بیاد و کشفتون کنه و اون وقت ببینین که  دقیقا همون طوری رفتار میکنه و میشه که شما میخواین! افسانه نیست واقعیته

بزارین مثال مهارتی بزنم :

خیلی وقت پیش یه جایی مهمون بودیم و جمع خانم ها از اقایون جدا بود همسر یکی از خانم ها با صدای خیلی بلندی در حال تعریف خاطره و خنده بود و خانم در حال بچه داری و عصبانی که چرا شوهرش داره با صدای بلند توی مهمونی رسمی میخنده گوشی همراهش رو به من داد و گفت پیامک بزن و به همسرم بگو ابروم رفت با این صدای خنده هات همه دارن مسخرم میکنن و.... 

یخورده فکر کردم و با استفاده از چیزی که از خود شماها و مامانم یاد گرفته بودم متن رو تغییر دادم به این جمله فدای صدای خنده هات بشم یکم اروم تر صحبت کن صدات میاد توی سالن خانم ها 

اقایون لطفاً بگین عکس العملتون نسبت به این دو جمله چقدر متفاوت خواهد بود ( بعله درسته با تغییر جملات میشه از یک دلخوری و بحث و جدل بزرگ جلوگیری کرد)  بعد ها شنیدم که اون خانم با توجه به عکس العمل شوهرش کاملا جملاتش رو با لفاظی میگه .

و برعکسش  مردی رو دیدم که دوست داشت همسرش هر جایی که میره بهش خبر بده و اجازه بگیره و خانم چنین عادتی نداشت خیلی جالب به صورت فرمالیته تماس گرفت با خانمش که دارم از محل کارم برمیگردم و میخوام یکی از خانم های همکارم رو تا جایی که هم مسیر هستم برسونم  ایا اجازه میدین ؟

و اگر برات مشکلی هست میتونم به همکارم بگم که من از مسیر دیگه ای میرم  . همسر اون اقا گفت من مشکلی ندارم و لزومی نداره هر کاری میخوای بکنی و هر جایی میخوای بری به من اطلاع بدی و اجازه بگیری ( این یعنی قبلا هم اقا چنین رفتاری داشته ) و اون اقا در جواب گفت من  دوست دارم خودم بگم و دوست دارم شما هم بهم بگی درسته! اون اقا تیر خلاص رو زد

واقعا از این همه مهارت اون اقا شگفت زده شدم که چطوری به راحتی و نرمی به خواستش رسید درسته که یه مدت سختی کشید ولی نتیجش تا اخر عمر اینه که خانم هنوز برای رفتن به هر جایی با احترام و محبت از همسرش اجازه میگیره !!!!!!!!!

یا تازه عروس و دامادی رو دیدم  عروس خانم انتظار داشت همسرش موقعی که میرسونتش خونه منتظر بمونه که اون بره داخل و بعد بره و اقا همون موقع  گاز ماشینش رو میگرفت و میرفت !!!!!!!!!!!!!!!!  دختر خانم ها بگین شماها چه رفتارهایی نشون میدادین که به همسرتون بفهمونین از این موضوع ناراحتین و بعد رفتار ماهرانه این تازه عروس رو ببینین .

 یه بار وقتی با خواهر شوهر بیرون بودن و قرار بود ایشون رو برسونن به مقصد  وقتی خواهر شوهر پیاده شد طبق معمول اقای داماد اومد گاز ماشینش رو بگیره و بره که عروس خانم به شوهرش گفت عزیزم منتظر بمون خواهرت بره داخل خونه و با نگاهش خواهر شوهر و تا رفتن به خونه دنبال کرد و وقتی اقای داماد علت کارخانمش رو جویا شد خیلی ماهرانه گفت عزیزم مگه نمیدونی خانم ها دوست دارن همراهشون منتظر بمونه تا اونا برسن به مقصد یا از خیابون رد بشن  بعله اون اقای داماد منظور خانمش رو گرفت !!!!!!!!!!

یا خانمی رو دیدم که میخواست جایی بره و داشت از همسرش اجازه میگرفت و اقای همسر از تنها رفتن اون خانم راضی نبود اقایون بگین شما چه جوابی در مورد اصرار های همسرتون میدادین  و بعد جواب ماهرانه اون اقا رو بخونین که گفت : 

خانمم اگه میدونی لازمه  بری برو ولی خیلی دلم میخواست بمونی با هم بریم  ببینید هم احترام ، هم حق انتخاب (کاری تحمیل نکرد)، هم محبت و مهم ترین نکته رسیدن به خواسته خودش ( من که اگه جای اون خانم بودم از جام تکون نمیخوردم شما چطور؟) و همین طوره اون خانم منتظر موند تا همسرش بیاد و بعد با هم برن

 ببخشید که طولانی شد و خستتون کردم میدونم که خیلی اقایون و خانم ها این مهارت ها رو کاملا بلدن و به نظرشون حرفام خیلی سطحی بوده  ولی خیلی از درگیری ها رو توی زندگی اطرافیان و تازه عروس داماد های همین سایت میبینم که تنها دلیلش نداشتن همین مهارت ها و نشناختن تفاوت های رفتاری همسرشون هستش  همه ما توی مثال های ساده ای که زدم میتونستیم به روش های متفاوت بهتر یا بدتر عمل کنیم و نتیجه های متفاوتی بگیریم ولی میشه با کسب مهارت وسیاست رفتاری هم به خواسته هامون برسیم هم زندگیمون رو لذت بخش کنیم بازم میگم ایده ال وجود نداره ایده ال رو بساز درسته یکسال اولش سخت میگذره ولی ضامن 50 سال زندگی ایده ال خواهد بود  برای ما مجردها هم دعا کنین


مطالب قبلی نویسنده :

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (2)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (3)

ایده آل وجود نداره ، ایده آل رو بساز (4)

ایده آل وجود نداره ایده ال رو بساز (5)

ایده آل وجود نداره ایده ال رو بساز (6)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)