سلام 

من پسرم و بیست و ... سالمه اهل ... .کارم آزاده و درامدم متوسط. مدرکمم فوق لیسانس علوم پایه هست. 

ماجرا از این قراره که من حدود ۳.۵ ماه پیش با دختری از طریق سنتی آشنا شدم. حدود ۵ جلسه وقت گذاشتیم که حدوداً ۱.۵ ماه زمان برد و بعدش روی مسائل کلی کاملاً به تفاهم رسیدیم و قرار شد یه کم با هم در ارتباط باشم تا ببینیم از نظر اخلاقی با هم جور درمیاییم یا نه. 

از همون اول مشاور هم چند جلسه رفتیم و اونهم ازدواج ما رو موفق پیش بینی کرد. اما کم ویژگی‌های اخلاقی و جزییاتی که در ابتدای آشنایی روشون توافق کرده بودیم خودش رو نشون داد و معلوم شد خیلی هم در عمل همونطوری نیست که می‌گفتیم. 

نمی خوام وارد جزییات بشم که مشکلات بین مون چی بوده که بعد ۳.۵ ماه هنوز نتونستیم جرات کنیم ازدواج کنیم چون حق به جانب خواهم بود. البته بگم که الان عقد هم نیستیم. مساله اینه که الان کاملاً مطمئنیم که از نظر شخصیت اجتماعی و سطح مالی خانواده‌ها (اون ها بالاترن) و مسائل اعتقادی (من بیشتر رعایت می‌کنم) نه خیلی ولی ازهم متفاوتیم. 

به عنوان مثال من به عنوان یه پسر می خوام متین و بیشتر تو اجتماع سنگین باشم، ولی خب ایشون فرد مد نظرشون باید نسبتاً فشن و.... باشه. البته رو خود این قضیه من مشکلی ندارم، ایشون مختار هست برا ایندش همونیو که می خواد انتخاب کنه. 

مشکل من اینه که ما تا حالا ۳ بار تصمیم گرفتیم که تمومش کنیم ولی هر بار دوباره یه جورایی گفتیم که باز هم وقت بذاریم. با وجود اینکه اختلافای اخلاقی صد در صد برامون ثابت شده نمی تونیم با قطعیت بگیم که همه چی منتفی هستش. از طرف دیگه هم نمی تونیم جرات ب خرج بدیم و ازدواج کنیم. حالا من از دل ایشون خبر ندارم ولی علت اینکه خودم نمی تونم کات کنم به صورت زیره: 

1- با خودم میگم خب این اخلاق شاید الان برام مهمه یا الان حساس شدم، ببین فلانی همینطوره ولی مشکلی هم ندارن، پس یه خورده دیگه صبر کن زود تصمیم نگیر...

2- میگم خب با ایشون حداقل ۴ ماهه وقت گذاشتم و فقط این چند مود مشکل سازه، خب افراد دیگه هم حتماً مشکلات خودشونو خواهند داشت، اگه این مورد نشه از کجا معلوم موردای بعدی اختلافات بیشتر از این نشه

3- فکر می‌کنم این محبت بین مون با دختر دیگه ای به وجود نخواهد اومد، یا رک بگم احساس می‌کنم با هر کی دیگه باشم بعضی ویژگی‌های رفتاری ایشون رو در اون جستجو خواهم کرد، مثلاً ایشون خیلی با شیطنت و خاکی هستش...

خلاصه اینکه انگار دنبال کسی هستم محکم بزنه دم گوشم، بگه پسر خوب شما به درد هم نمیخورین. شاید یکیم باید به خانم همین رو بگه. قانع کنه ما رو که همین اختلافا کافیه تا شما ازدواج موفقی نداشته باشین. یکی که تجربشو بگه و بگه که قسمت شما نیست و بعد این مورد حتماً موردای دیگه خواهید یافت که  با تفاهم بیشتر بیشتری هم داشته باشین.

آیا از بین شما کسی هست که اولش با کسی آشنا شده بود و فکر می‌کرد فقط ایشون به هر قیمتی، اما بعداً با آشنایی فرد دیگه فهمید که چقدر در اشتباه بوده؟ راستی من این پست رو به دختر خانم هم نشون خواهم داد، چون اصلاً بحث خوب یا بد بودن من یا اون نیست بحث عدم تناسبه. شاید من دلم نیاد بکشم کنار ولی ایشون بخونه و حداقل ایشون شجاعت به خرج بده و بگه تمومش کنیم.

به خدا الان ۴ ماهه تو برزخم. یه روز قهر یه روز آشتی. یه روز بیم یه روز امید.  لطفاً بگین چه کار کنم.

 

شناخت دختران:

اگه دختری سرش زیاد تو گوشیه، یعنی با یه پسر در ارتباطه؟!

بیان فانتزی های ذهنی خانم ها برای اطلاع آقایان

حس کنم مبنای فکری دختر مورد علاقه م با من فرق میکنه

ممکنه دختری با تغییر پوشش و ...، قصد گفتن چیزی رو داشته باشه؟

دخترها، وقتی یه پسر به شما نزدیک میشه، چی در موردش فکر می کنید؟

چطور میشه فهمید جواب نه دختر، واقعی هست یا ناز کردن؟

دختر پر رو میشه زیادی بهش زنگ بزنی؟

روانشناسی دختر خانوم ها از زبان خودشان

ممکنه به خاطر تتو روی دست، در خواستگاری رد بشم؟

جمله " ازت متنفرم " چه تاثیری روی دختران میذاره؟

آشنایی با انواع تیپ های شخصیتی زنان - برای آقایان

پر جنب و جوش بودن دختر نشونه اینه که به بلوغ عقلی نرسیده؟!

چرا بعضی دخترا بیشتر از یه سیم کارت دارند؟

نظر دختران در مورد پسرانی که از پدرشون پول میگیرن چیه؟

خانم ها از پسران خجالتی بدشون میاد؟

ارضای عاطفه و محبت دیدن علت اصلی ازدواج برخی از خانم هاست؟

هر چی لاشی تر باشی برای دختران جذاب تری؟!

میدونم انتخاب درستی نیست، اما اون پسر رو می خوام


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)