با سلام

من 22 سالمه و به همراه خانواده سال گذشته برای خواستگاری از دختر خانمی به منزل ایشون رفتیم، در ابتدا همه چیز خوب بود و با موافقت دو خانواده نامزد کردیم، ایشون دختر خیلی خوبی هستن و بسیار مهربان و همین باعث شده به شدت به ایشون وابسته بشم.

چند روز قبل شخصی به خانواده من تماس تلفنی گرفته که دختری که نامزد پسر شماست قبلا با پسری دوست بوده و رابطه پیشرفته ای داشتن و آدرس پسر رو بهمون داد و گفت برید تحقیق کنید.

هم من و هم یکی از افراد خانواده که به من نگفتن کدومشون برای تحقیق رفتیم و متوجه شدیم بله و اون آقا به من نه ولی به خانواده ام گفته بود با نامزدم قبلا رابطه مقعدی داشتن.

نمیدونم این شخص کی بودن ولی به شدت زندگی منو نابود کردن، وقتی مورد رو به نامزدم گفتن قسم میخوردن که به هیچ وجه این جوری نیست و فقط با ایشون یه رابطه در حد دوستی داشته و از روی ترس قبل از نامزدی اینو نگفتم.

الان من حدود ده روزه که به تلفن های ایشون جواب نمیدم و ایشون با خواهر من تماس گرفته و گفته که من غلط کردم منو ببخشید من چنین رابطه ای نداشتم و .... .

میدونم زندگی ایشونم نابود شده، در دو راهی گیر کردم :

آیا با ایشون رابطه مون رو ادامه بدم که خانواده منو نهی میکنن و قصد دارن این رو به گوش همه برسونن که در این صورت زندگی بعدی ما سرشار از بی اعتمادی یا ایشون رو طلاق بدم

خواهش میکنم راهنماییم کنید.


پاسخ :

سلام

شما یه اصل مهم رو رعایت نکردید . شما قبل از عقد باید تحقیق می کردید . اگه تحقیق کردید و به مورد نامناسبی برنخوردید ، الان دیگه نباید به حرف اون ناشناس گوش می کردید .

اون الان ناموس شماست ، ناموسی که انتخابش کردید ، در موردش تحقیق کردید ، به خواستگاری اون رفتید و نهایتا اونو به عقد خودتون در آوردید .

از شما تعجب می کنم که کسی به ناموس شما چنین نسبتی داده و خانواده شما رفتن باهاش حرف زدن ! باید با مامور می رفتید سراغش، نه این که خانواده تون رو برای بررسی اون ادعا بفرستید .

هدف از طرح چنین ادعایی چیه ؟

کمک به شما یا بردن آبروی اون دختر و خانواده اش ؟ مثلا خواستن شما رو از اشتباه در بیارن ؟! نتیجه ی کار چیه اگه شما به چنین ادعایی بها بدید ؟

بنده نمی دونم چنین اتفاقی افتاده یا نه ، اگه آبروی دختر رو ببرید و طلاقش بدید ، علاوه بر این که زندگی اونو نابود می کنید ، آبروی کل خانواده ی اونو به خطر میندازید . آیا کسی با خواهرش ازدواج خواهد کرد ؟ کسی به برادرش دختر میده ؟ اعتبار و آبروی پدر و مادرش چی میشه ؟

 آیا بین اون جرم و این مجازات تناسبی وجود داره ؟! گناه افراد خانواده اش چیه که باید به خاطر جرمی که معلوم نیست اتفاق افتاده باشه ، چنین تاوان سنگینی رو بدن ؟

بنده جای شما نیستم و حال و روز شما رو درک نمیکنم . پس نمی تونم بگم اگه جای شما بودم فلان کار رو میکردم یا نمی کردم . توصیه بنده به شما اینه که سعی کنید حل این مشکل ، کمترین خسارت رو به همراه داشته باشه .

اگه می خواید حرف های اون پسر رو باور کنید و خانم تون رو طلاق بدید ، علت رو علنی نکنید چون اثبات چنین ادعایی تقریبا ممکن نیست . چون جرم و مجازات با هم تناسب ندارن . شاید بتونید خانم تون رو مجازات کنید و حق هم داشته باشید ، ولی شکی نیست که به افراد خانواده ی اون ظلم می کنید و اونها رو بدون جرم مجازات می کنید . بدون شک مجازات خدا هم در انتظار شما خواهد بود .

این در صورتی هستش که چنین اتفاقی افتاده باشه ، خانم تون که میگه چنین چیزی صحت نداره . از کجا معلوم این یه انتقام گیری نباشه ؟ انتقام از خانم شما ، به خاطر این که به خواسته های اون پسر توجه نکرده .

به جای طلاق و بردن آبروی یه خاندان ، می تونید طرف خانم تون رو بگیرید . معلوم نیست اگه طلاقش بدید و با یکی دیگه ازدواج کنید ، پشت سر اون هم حرف در نیارن .

برای همینه که میگن قبل از ازدواج چشم هاتون رو خوب باز کنید و بعد از ازدواج ، چشم هاتون رو ، رو به گذشته ی همسرتون ببندید .

انتخاب با شماست .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
طلاق در دوران عقد (۳۵ مطلب مشابه)