بعضی از دوستان از سر خیر خواهی میگن آیا این درسته که شما مطالب جنسی رو در خانواده برتر قرار میدی ؟ امروز یکی از همین دوستان در خانواده برتر 2 گفتند که چرا چنین مطالبی رو در اختیار کودکان و نوجوانان قرار میدید ؟

می خوام یک بار برای همیشه به این سوال جواب بدم .

اول از هر چیز باید بگم که خط قرمز بنده قانون هستش . اگه مسئولین فیلترینگ که طبیعتا افراد باسوادی در زمینه های مختلفی هستند با یکی یا همه ی مطالب وبلاگ مخالفت داشته باشن و نظرشون این باشه که یه مطلب خاص یا مثلا کل وبلاگ مضر هستش طبیعتا اخطار میدن . همین طور که تا حالا اخطارهایی در مورد برخی مطالب که از نظر اونا خلاف عفت عمومی بوده دریافت کردم و اون مطالب رو حذف کردم از این به بعد هم همین روند ادامه داره . اگر هم کل وبلاگ مضر هستش پس طبیعتا باید فیلتر میشد . پس اگه فیلتر نیست از نظر اونا ، فایده های خانواده برتر بیشتر از مضرات اونه . پس تا وقتی از طرف فیلترینگ اخطاری دریافت نکردم به همین روند ادامه میدم .

بریم سر اصل مطلب ؛

اولا بنده صد در صد با این موافقم که برخی مطالب این وبلاگ مناسب سن بچه های 10 ، 12 ساله نیست . ولی یه سوال دارم ! ؛

آیا بچه ی مثلا 13 ساله باید به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشه ؟!

حالا اومدیم به هر دلیلی دسترسی داشت . اگه این نوجوان 13 ساله سوالاتی در ذهنش بود خواست یه کنجکاوی هایی بکنه ، خواست بدونه که فلان مورد چه طوریه و ... ؟!

اگه این نوجوان کنجکاو ، فرزند شما ، خواهر یا برادر شما باشه ترجیح میدی با جستجو به منابع غلط و انحرافی مراجعه بکنه یا بیاد به وبسایت هایی مثل خانواده برتر ؟؟؟!!! از بین بد و بدترین کدوم رو انتخاب می کنید ؟!

نوجوانان و جوانان که جای خود دارند . پس در مورد اونا چیزی نمیگم .

جان من همین الان برو تو گوگل و عبارت "عکس های سکسی" رو جستجو کن ! 10 نتیجه ی اول کلا فیلترن . خدا وکیلی خریدن یا پیدا کردن یه فیلترشکن الان کار سختی هستش که یه نوجوون از پسش برنیاد ؟!

این اشتباهی هستش که به نظر بنده مسئولین فیلترینگ اون رو طی چند سال اخیر مرتکب شدند . کلمات رو در گوگل فیلتر کردند . نتیجه چی شد ؟! بذارید براتون بگم . همه ی سایت های داخلی که به طور قانونی فعالیت می کردند از این کلمات در وبسایت هاشون استفاده نکردند . در نتیجه سایت های فارسی خلاف اخلاق و عفت عمومی در موتور های جستجو بالا اومدن . نتیجه این شد که می بینید !

پس اگه نگران بچه های خودتون هستید به اونا آگاهی بدید تا به حدی از رشد عقلی برسن که خودشون سراغ این گونه مطالب نیان . شما که نمی تونید دسترسی اونا رو به اینترنت قطع کنید . تو خونه محدودشون کردید میرن خونه دوست شون ! میرن کافی نت ! و ... !

متاسفانه باید بگیم که برخی از والدین به همون روشی دارن بچه هاشون رو تربیت می کنن که خودشون تربیت شدند . غافل از این که زمانه خیلی عوض شده !!!

این جاست که لزوم آموزش والدین اهمیت پیدا می کنه . بنده هم در حد توانم در وبلاگ خانواده ی برتر 2 تلاش خودم رو می کنم .

امیدوارم روزی برسه که وبسایت هایی مثل خانواده برتر حتی یک بازدیدکننده هم نداشته باشند .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)