سلام دوستان

دختری 25 ساله و مجرد هستم دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد ژنتیک . مشکلی که من دارم و خیلی عذابم میده اینه که نتونستم پزشکی بخونم. همون سال اولی که کنکور دادم رفتم دانشگاه و پشت کنکور نموندم. در حقیقت عملا تلاش چندانی برای رسیدن به هدفم نکردم.

ولی این موضوع چیزی مثل عقده و حسرت در روح و جانم ریشه دوونده و واقعا بهم احساس سرخوردگی میده. تو خودم که عمیق می شم می بینم من واقعا هم عاشق شغل پزشکی نیستم شایدم اصلا به خاطر سطح استرس نسبتا بالایی که دارم و رقیق القلب بودنم این شغل چندان هم برام مناسب نبوده باشه.

بازخوردهایی که از اطرافیانم می گیرم منو بیشتر سرخورده می کنه هر وقت گذرم به بیمارستانی یا ملاقات با آشنای پزشکی می خوره احساس حقارت می کنم و اطرافیانم نه از سر طعنه بلکه یه جور دلسوزی آزار دهنده میگن که تو حیف شدی پزشک نشدی .

این حرفشونم به خاطر استعداد بالقوه ی تحصیلیم و هوشم بود که همیشه همه در دوران تحصیل بهش معترف بودن. یه جورایی زندگیم دچار کمبود شده تو رشته ی خودم هم انگیزه پیشرفت رو از دست دادم. 

من عاشق شغل پزشکی نیستم عاشق کلاس و بازخورد پزشک بودنم. روح و روانم در عذابه همیشه عادت کردم جزو بهترین ها باشم ولی الان اون توجه و نگاه و بازخوردی که از دنیای پیرامونم دریافت می کنم اذیتم می کنه و اقناعم نمی کنه . شهامت از نو شروع کردن رو ندارم با این که خانوادم همه جوره حمایتم می کنن ولی خیلی سردرگمم نمی دونم دکترای رشته ی خودم رو بخونم و رویای پزشک بودن رو فراموش کنم یا براش بجنگم.

این موضوع همه ی ابعاد زندگی من رو تحت تاثیر قرار داده  و توی چندسال اخیر کارهایی از من سر زده که به جز خودم هیچ کسی نمی دونه ریشه روانی این افعال برمی گرده به همین سرخوردگی درونی هر پزشکی که به خانوادمون اضافه می شه ازش احساس تنفر می کنم و این عذابم می ده.ممنون میشم راهنماییم کنید.


پیشنهاد :

به هیچ وجه نمیتونم رویای پزشکی رو بذارم کنار

چند سوال پایه، در مورد تحصیل در رشته پزشکی

در 29 سالگی می خوام برای رشته پزشکی بخونم

می خوام دوباره وایسم بخونم تا پزشکی قبول شم

برای پزشکی پشت کنکور بمونم یا هر چی قبول شدم برم ؟

همیشه هدفم پزشکی بود از اول عمرم ولی ...

شک دارم که رشته پزشکی بتونه منو به آرزوهام برسونه

سوال در مورد ازدواج دانشجوهای پسر پزشکی

بهترین زمان خواستگاری از یه دختر دانشجوی پزشکی

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

پزشکی بخونم یا سر کار برم ؟

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه

از پس پزشکی برمیام ولی از پس زندگی و وظایف زناشوییم چی؟

سوال از دانشجوهای عزیز پزشکی و الخصوص  بورسیه ها


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)