سلام

راستش من پنج ماهی هست ازدواج کردم . همسر مرد خیلی خوبیه و عاشقونه هم رو دوست داریم اما این اواخر رفتار هایی داشته که یه خورده نگرانم کرده . 

اصولا اکثریت مرد ها یه خورده غیرت رو به خانوماشون دارند و همسر من هم تو دوران نامزدی کاملا از این جهت رفتارش طبیعی بود اما تقریبا  از یه ماه پیش یه خورده حساس شده . 

مثلا اول گفت دوست ندارم جلو پدر و داداشت تاپ بپوشی منم گفتم شاید حق باهاشه آستین کوتاه پوشیدم . یه مدت گذشت گفت باید جلوشون آسین بلند بپوشم . یه مدت بعد هم گفت خوشش نمیاد زیاد با برادر و پدرم گرم بگیرم . 

هر چی میگم عزیزم اونا محرم اند و من از رو محبت دختری و خواهری باهاشون مهربونم اصلا توجه نمیکنه این در حالیه که شوهرم واقعا آدم منطقی ای هست تو فامیل ، اما تو این یه مورد واقعا نمیدونم . 

دلیلش هم قابل قبول نیست . میگه دوست ندارم جز خودم کسی بدنت رو ببینه مهم نیست که اون آدم محرمه . میگه خوشم نمیاد بری تو آغوش پدرت و فقط باید تو آغوش من بیای . این در حالیه که من دختر اجتماعی و عاطفی هستم و خیلی بابام رو دوست دارم . 

من خیلی روابط خوبی با پدر و برادرم داشتم اما این اواخر به خاطر شوهرم مجبور شدن کمتر رفت و آمد داشته باشم جوری که اونا هم دلخور شدند . 

اما چیزی که خیلی نگرانم کرده گیر دادن اخیر شوهرمه که میگه جلو خانوم ها هم خوشم نمیاد تاپ و اینا بپوشی . حتی جلوی مادرم . 

با این یکی نمیتونم واقعا کنار بیام که تو عروسی یا مهمونمی با دوستام نتونم یه لباس راحت بپوشم . 

خواستم قبل از مراجعه به یه روانشناس اینجا ازتون کمک بخوام . چیکار کنم حساسیت های شوهرم کم شه ؟ واقعا زندگیم رو دوست دارم و نمیخوام سر این موضوع بحثی بینمون پیش بیاد . 

ممنون میشم راهنماییم کنید . 


پاسخ :

سلام

اول باید بفهمید که دقیقا یک ماه پیش چه اتفاقی براش افتاده ،‌ چه ماجرایی رو شنیده ، توصیه های کی رو گوش کرده که رفتارش تغییر کرده . 

گاهی اوقات ما رومون نمیشه دلیل اصلی رفتارمون رو بگیم . بنابراین یه دلیل بی ربط پیدا می کنیم و دلیل اصلی رو پشتش مخفی می کنیم .

شوهر شما از یه موضوعی ترسیده و داره با این درخواست ها از اتفاق تلخی که به نظر اون ممکنه بیافته جلوگیری می کنه . 

با توجه به این که صحبت های اون رو نشنیدیم فقط می تونیم یه حدس هایی در مورد علت درخواست های جدید اون بزنیم .

احتمال اول اینه که اون به خاطر همون علت اصلی تغییر رفتارش ، نسبت به اطرافیان شما بدبین شده . یا بهتره که بگیم داره احتیاط می کنه یا می خواد اسباب راحتی پدر و برادرتون رو فراهم کنه .

احتیاط برای چی ؟

شما به عنوان یک زن جذابیت های جنسی دارید . وقتی تاپ می پوشید ، طبیعتا جذابیت بالاتنه ی شما نمایان میشه . اگه یقه باز باشه که دیگه بدتر .

غریزه ی جنسی روی خودش کنترلی نداره و توسط عقل هدایت میشه . این عقل هستش که وقتی غریزه ی جنسی یه جذابیت جنسی رو می بینه ، میگه این دخترمه ترمز کن ! این خواهرمه بشین سر جات ! این همسرمه برو براش !!!

اگه قبل از ازدواج هم لباسی می پوشیدید که جذابیت های جنسی شما رو نمایان می کرد ، پدر و برادر شما دائما با خودشون در حال جنگ بودند . 

از یه طرف غریزه ی جنسی بی عقل یه چیزی می دید و از طرف دیگه توسط قوه عقلی پدر و برادرنون کنترل می شد . 

این یعنی در طول شبانه روز انرژی زیادی از پدر و مخصوصا برادرتون در این راه صرف میشد . تمرکزها کاهش پیدا کرده ، افکار بد دائم اونا رو آزار داده تا این که ازدواج کردید و اونا یه نفس راحت ! کشیدند . 

حالا شوهرتون وقتی جذابیت های شما رو می بینه و میدونه که اوضاع از چه قراره می خواد با این درخواست ها پدر و برادر شما رو از یه جنگ ذهنی دوباره نجات بده .

خواهرم ،

جذابیت های جنسی بالاتنه و پایین تنه برای نمایش دادن جلوی شوهر آفریده شدن نه هیچ کس دیگه . این جذابیت ها جلوی هر جنس مذکری نمایش داده بشن کمترین آسیبی که به اونا میرسه به هم ریختن افکار ذهنی اون هاست . 

از طرفی برادر ،‌پدر یا پسر نمی تونه به خواهر ، مادر یا دخترش بگه جلوی من لباس باز نپوش ، چون اولین برخوردی که باهاشون میشه اینه که میگن خیلی پستی ، من مادرتم ! من خواهرتم ! من دخترتم ! تو به من نظر داری ؟!!!

آدم می مونه بعضی از مطالب رو عنوان بکنه یا نه ، در مواردی که عقل نمی تونه غریزه جنسی رو کنترل بکنه اتفاقاتی می افته که توان گفتنش رو ندارم . 

متاسفانه مدارکی وجود داره که اون اتفاقات وحشتناک داره توی همین جامعه ی خودمون رخ میده یا حداقل اینه که عده ای به دنبالش هستند .

به نظر بنده راحتی فکر برادر یا پدر شما ارزش این رو داره که از خیر پوشیدن تاپ جلوی اون ها بگذرید . در واقع شوهر شما داره به اونا لطف می کنه .

دلیل این که میگه در مجالس زنانه هم لباس باز نپوشید اینه که بعضی از خانم های حاضر در جمع خصلت بدی دارند . اونا میرن ریز مختصات بدن خانمی که تو چشمه رو برای دیگران تعریف می کنند . اون دیگران می تونه هر کسی من جمله شوهر خودشون باشه !

یه دلیل دیگه هم هست که بعضی ها مخفیانه از مجلس زنانه عکس یا فیلم میگیرن و اونو در فضای مجازی پخش می کنن . شوهر شما دوست نداره عکس نیمه برهنه ی شما رو در اینترنت ببینه . هر چند الان انتشار چنین عکس هایی جرم سنگینی داره ولی راه هایی برای انتشار مخفیانه ی اونا وجود داره . 

برای شما پیش نیومده که یه خانم جریانات استخر زنانه یا مهمانی های زنانه رو برای شما تعریف کنه ؟!

در مورد علت این که دوست نداره در آغوش پدرتون قرار بگیرید شاید یه حسادت بچگانه در کار باشه . شاید احساس خوبی نسبت به این که عزیزش رو در آغوش کسی به غیر از خودش ببینه نداره . 

ازش بخواید بهتون راهکاربده . بگید به نظر شما، من می تونم پدرم یا برادرم رو نبوسم ؟ ببین چی میگه ؟

شاید بگه دوست ندارم با تاپ پدرت رو در آغوش بگیری ، ولی با لباس معمولی مشکلی ندارم . این یه حدس بیشتر نیست ، جواب اصلی رو از خودش بگیرید .

موفق باشید


مرتبط:

پسر مورد علاقه م دوست داره کنترل کنه زندگی منو

نامزدم نسبت به من خیلی حساسه و احساس مالکیت داره

تعریف غیرت از نظر شما چیه ؟

فرق بد دلی با غیرت چیه ؟

تعادل بین غیرت و خشونت یک مرد مذهبی!

غیرت مردانه و حقوق زنانه

شوهرم روی من غیرت نداره

تعصب نامزدم روی من طبیعیه؟

وقتی با شوهرم در یه جمعی حضور دارم به شدت غیرتی میشه


شوهرداری:

همسرم نسبت به من احساس نزدیکی نمیکنه

گفتن دوستت دارم به آقایون باعث بی علاقگی اونا به زن میشه؟

چکار کنم شوهرم از رفیق بازی دست برداره؟

به شوهر زیاد محبت کنی ازت فاصله میگیره؟!

بچه گونه صحبت کردن خانم رو لوس بازی می دونید؟

برنامه ریزی شوهرم به هم خورده، احساس می کنم منو مقصر میدونه

چکار کنم شوهرم دوستم داشته باشه ؟

نشانه های دوست داشتن خانم ها توسط شوهرشون

شوهرم منو دوست نداره که همش سرش توی گوشیه

از کجا بفهمم شوهرم زندگی با من رو دوست داره یا نه ؟

چکار کنم شوهرم رو مثل قبل دوست داشته باشم؟

دوست دارم بدونم روش درست رفتار با شوهر چطوریه؟

شوهرم دوستم نداره چه کار کنم ؟

نگرانم نتونم شوهرم رو در دوران عقد راضی نگه دارم

راه های وابسته کردن شوهر رو می خوام یاد بگیرم

چطور می شه که یه مرد در خانواده ش احساس خوشبختی می کنه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)