سلام.

من و یکی از همکلاسی هام واسه یه درسی با همکاری هم، تحقیق ارائه کردیم و نمره مونم گرفتیم. الان یکی از دوستام ازم میخواد تحقیقو بدم بهش تا بده به استاد خودش ( استادمون یکی نیست ).

من اولش قبول کردم و بهش گفتم باشه میدم. ولی بعدا یادم افتاد که هر نوع تقلبی حرامه. بخاطر همین نمیخوام بهش بدم. اما موندم چی بهش بگم. راستشو که به هیچ عنوان نمیتونم بگم.

دروغم باز نمیتونم بگم چون گناهه.

از سایت آیت الله مکارم پرسیدم، گفتن در صورتی که از طریق توریه امکان خلاصی باشه، احتیاط اینه که از این راه استفاده بشه.

شاید بعضی دوستان معنی توریه رو ندونن. یه توضیح مختصر در موردش میدم:


"توریه" حرفیه که دو معنی داشته باشه. شنونده معنایی رو از اون تصور میکنه که خلاف واقع هست و باور میکنه و مصلحت حاصل میشه. اما گوینده معنای دیگه ای رو تصور میکنه که مطابق با واقع هست.


با توجه به این توضیحات، من واسه شرایطی که توش هستم نمیدونم باید چطوری توریه کنم. یعنی نمیدونم باید چی بهش بگم. لطفا هرکس میتونه راهنماییم کنه. ممنون میشم.

فقط خیلی فوریه.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)