زن و شوهر به زن و مردی گفته می شود که با هم ازدواج کرده و زندگی مشترکی با هم دارند . زن و شوهر نسبت به هم وظایفی دارند ، این وظایف در دین اسلام به بهترین شکل ممکن بیان شده .
اما معمولا آن وظایف مد نظر قرار نمیگیرد مگر در موارد بحرانی که دو طرف به مشکلات جدی برخورد کرده و قصد جدا شدن دارند ، در این شرایط قانون بر اساس آن وظایف بین زن و مرد قضاوت می کند .
در شرایط عادی زن و شوهر گاها وظایفی فراتر از اون چیزی که در دین آمده به صورت داوطلبانه بر عهده می گیرند ، مثلا زن به کارهای خانه رسیدگی می کند و مرد هم آن سختگیری هایی که در دین ذکر شده را اعمال نمی کند .
برای دوام زندگی زناشویی، زن و شوهر باید برای هم فداکاری کنند ، باید " من " بودن را کنار بگذارند و در تصمیمات و کارهایی که می کنند به " ما " بودن توجه داشته باشند .
وقتی بچه ها وارد زندگی شدند معمولا باید سطح فداکاری ها بالاتر برود . گاهی پیش می آید که زن و شوهر از هم طلاق عاطفی می گیرند ولی برای خراب نشدن آینده بچه ها زیر یک سقف زندگی می کنند ، آن هم یک زندگی خالی از عشق .
برای دوام زندگی مشترک در خانواده برتر مطالبی زیادی وجود دارد که می توانید در دسته بندی های زیر بخشی از آن ها را پیدا کنید :

موفق باشید

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واژه نامه (۱۵ مطلب مشابه)