سلام

زوج هستیم که دو سال هست ازدواج کردیم. از ابتدا مشکلاتی داشتیم مخصوصا در مسایل جنسی مثلا ۹ ماه اول اصلا رابطه نداشتیم و به خاطر ترس خانم از بارداری ، بعد حل شد ولی همچنان تمایل زیادی از طرف خانم نیست و به ندرت رابطه داریم بعضی موقع ها هر دو ماه یک بار.

من آدم آرومی هستم و کلا هیچ وقت صدا بالا نمی برم ، و همیشه عقیدم اینه که مشکلی که پیش میاد نیاز به صحبت و زمان برای حل داره . خانمم تا مشکلی پیش میاد یا کلا حرف نمی زنه یا انچنان عصبانی می شه که اصلا فراموش می کنه یه نفر جلوشه.

هر حرفی از دهنش می یاد می زنه، اوایل حتی چیزا را می شکست، ولی با کلی کار این موضوع حل شد. ولی در حدی از خود بی خود می شه که اطراف را نمی بینه . مثلا یه مورد در حالی اتفاق افتاد که من مریض بودم و تب داشتم، انقدر از خود بی خود شده بود که من را وادار کرد با تب شدید توی سرما بریم بیرون  و من بعد از اون سه روز توی رختخواب افتادم.

مدتی سعی کردیم روی این موضوع کار کنیم و خداییش چند ماهی بود مشابه این رفتار را نداشتیم. ولی الان مجدد اتفاق افتاده و این دفعه در حدی به هم ریخته که طلاق می خواد ... به شکلی عجیبی این اتفاق افتاد. من در مورد رفتن به جایی پیشنهادی دادم و ایشون به هم ریخت و گفت توهینه. گفتم خوب من نمی دونستم این توهین از نظر شما و عذرخواهی کردم ... ولی ادامه پیدا کرد و الان سه روزه حرف نمی زنه و می گه باید تمام بشه. 

الان احتیاج به یه مترجم دارم که آیا واقعا مشکل جدیه و تنها منتظر اینه که من خودم را مجدد اثبات کنم یا چیزی مشابه این . 


پاسخ :

سلام

اگه بخوام جواب شما رو در یک جمله بدم باید بگم که " اون از شما محبت می خواد "

وقتی قهر می کنه ، دلش می خواد که شما برید و نازش رو بخرید . وقتی داد و بیداد می کنه ، حرفاش رو جدی نگیرید ، اون به حرف هایی که می زنه اعتقاد نداره ، فقط داره هیجاناتش رو تخلیه می کنه . ممکنه منکر همه چیز بشه ، در لحظاتی که اون عصبانی هستش و دهنش رو باز کرده ، شما سکوت کن . بعد از این که عصبانیتش خوابید برید نازش رو بخرید . اگه زیاد عصبانی میشه معنیش اینه که کم بهش محبت می کنید .

خانم ها عاشق این هستند که زبانی بهشون محبت بشه . پس مدام بهش بگید که دوستش دارید ، بهش ابراز علاقه کنید ، قربون صدقه اش برید . از سر کار بهش زنگ بزنید ، بهش پیام بدید .

شاید بعضی ها بگن ، این طوری که پر رو میشه ؟! 

اون چکاره ی شماست ؟ زن شما ! ، مادر بچه های شما ، گیرم که پر رو شد ، می خواد چه کار کنه ؟ 

همه ی زن ها گاهی دوست دارن غیر منطقی رفتار کنن . این طوری آفریده شدند . منتهی بعضی ها مثل خانم شما موقعیتش رو دارند چون شما محیطی فراهم کردید که اون بتونه خود واقعیش باشه ، بعضی ها هم سیلی می خورن یا تحقیر میشن یا این که شوهرشون متقابلا تند رفتار می کنه .

از حضرت علی علیه السلام حدیث داریم که در مقابل زبان تند خانم ها سکوت کنید . چنین توصیه ای مثل اینه که وقتی تشنه شدید آب بخورید ! 

وقتی اون عصبانی میشه ، منظورش شکستن غرور شما نیست . می خواد خودش رو تخلیه کنه . در مقابل ، اون هم باید سعی کنه زبانش رو کنترل کنه و سعی کنه نسبت به شما تواضع داشته باشه . 


از یه زاویه ای دیگه هم میشه جواب شما رو داد ؛

شما طبیعتا نقطه ضعف هایی دارید . الان دقت کنید . آیا رفتار خانم شما در اون مواقع خاص ، دقیقا نقطه ضعف های شما رو قلقلک نمیده ؟

خانم شما رو خدا فرستاده که نقطه ضعف هاتون رو برطرف کنید . اون رو مثل پدر یا مادرتون بدونید . آیا شما می تونید پدرتون رو عوض کنید ؟ مادرتون رو چطور ؟ 

انسان با روابط اجباری می تونه رشد کنه ، دوست رو میشه عوض کرد یا باهاش قطع رابطه کرد ، ولی در روابط اجباری مثل رابطه ی بین شما با والدین و همسر چنین آزادی عملی ندارید .

اگه بخواید از زیر این امتحان خدا در برید ، خدا یه طور دیگه ازتون امتحان میگیره . پس قدر همسرتون رو بدونید . اون یه پله برای رشد معنوی شماست . 

شاید اون ارزش محبت های شما رو نداشته باشه ، ولی شما به ثوابی که می برید و به رشد معنوی خودتون فکر کنید . 

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه)