بعد از مرحله انتخاب همسر و انجام مراسم خواستگاری ، اگر دو خانواده به تفاهم رسیدند بین دختر و پسر خطبه عقد جاری می شود و دختر و پسر وارد دوران عقد می شوند .
دوران عقد دورانی است که دختر و پسر همدیگر را به عنوان زن و شوهر پذیرفته اند ، منتهی پیشنهاد می شود که تا مراسم عروسی برگزار نشده ، در بعضی از موارد مثل مسائل جنسی خود را محدود کنند .
در دوران عقد به واسطه ای این که پسر و دختر نسبت به هم محرم هستند، طبیعتا می توانند شناخت بهتری از هم کسب کنند . حتی ممکن است عده ای به دوران عقد به عنوان دورانی برای شناخت عمیق تر و جزئی تر نگاه کنند .
اعمال محدودیت ها به این دلیل است که نمی توان پسر و دختری که نسبت به هم شناخت کاملی ندارند مثل یک زن و شوهر رفتار کنند ، چون در صورتی که در دوران عقد کار دو طرف به طلاق کشید ، با توجه به فرهنگ غالب جامعه ، ممکن است در ازدواج مجدد به مشکل بر خورند ، البته اگر بحث ازاله بکارت هم اتفاق افتاده باشد ، ازدواج مجدد دختر سخت تر هم خواهد شد .
بعضی از ویژگی های فردی در تحقیقات قبل از ازدواج ممکن است قابل شناسایی نباشد ، ولی بعد از عقد که به واسطه وجود محرمیت ، دو طرف از نزدیک با هم برخورد دارند ، ممکن است ویژگی هایی بروز کند که از نظر طرف مقابل برای یک زندگی طولانی مدت قابل تحمل نباشد .
به همین خاطر پیشنهاد می شود که به نوعی ، به دوران عقد به عنوان دورانی برای شناخت بیشتر نگاه شود .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واژه نامه (۱۵ مطلب مشابه)