یکی از دلایلش اینه که چنین افرادی دچار کمبودها ، عقده ها و ... هستند وقتی وارد زندگی میشن می خوان تلافی در بیارن .

دلیل دوم اینه که نگاه اونا به زندگی غلط هستش . به عنوان معشوق می خواد وارد زندگی بشه نه عاشق ! . فرهنگ عاشقی رو بلد نیست . فقط بلده ناز کنه ، میگه فقط باید منو دوست داشته باشن . 

بلد نیست که عاشقی بکنه . خیلی از آقایون معتقدند که خانشمون بد اخلاقه ! در حالی که بد اخلاق نیست بنده خدا ، داره ناز می کنه برای تو !  این اسمش بد اخلاقی نیست .

من رشته محبت خود با تو می بُرم    شاید گره خورد به تو نزدیک تر شوم !!! 

خانم میگه ، آقای من اخلاقش بده ! نه این اخلاقش بد نیست ، می خواد غرورش رو تو خونه به رخ بکشه . تو یه بار بگو آقای من ، ببین چقدر نرم میشه ! کسی به این بنده خدا نگفته آقای من !

خانم می خواد نوازش بشه دعوا راه میندازه ، آقا می خواد احترام بشه دعوا می کنه . داشته باش قصه رو . 

بگو آقای من الان اعصاب نداره ، آقای من ... ، این مرد اگه سنگ هم باشه نرم میشه . اون همین رو می خواست !

خانمه عصبانی بلند میشه میره آشپزخونه ، آقا باید بگه ، آهاااا ، این الان می خواد من برم منتش رو بکشم ! این خانم تا یه ماه شارژه ، با خودش میگه ببین چه افتاده دنبال من ؟!

می خواد عزیز باشه ! می خواد یه بار اخم کنه ببینه تو چکار می کنی آخه ؟! تب می کنی براش یا نه ؟ اگه هر کسی به دنبال این باشه که نقش خودش رو به درستی بازی بکنه زندگی قشنگ خواهد شد . 

بعضی وقت ها نابلدیه ، بعضی وقت ها عقده ها و کمبودهاست ، بعضی وقت ها نگاه غلطی هستش که نسبت به ازدواج دارن . فکر می کنن که ازدواج محل بخور بخوره ، بابا ازدواج محل بریز بپاشه ! 

بعضی ها هستند که تلقی و توقع اونا قبل از ازدواج بد جوری شکل گرفته . این فیلم ها رو دیدند ، قصه ها رو خوندند ، ازدواج شون دیر شده ، بعد نشسته هی تخیل کرده ، کسی که بشینه هی تخیل بکنه درباره ازدواج ، کم کم یه هیولایی از ازدواج برای خودش درست می کنه و بعد با هر کی ازدواج بکنه میگه نوچ ! این اونی که من فکر می کردم نیست . خب چرا خیالات می کردی ؟ تو زیادی نشستی فکر کردی ؟ 

در سفارش های امام صادق علیه السلام هست که به چیز مورد دلخواه تون زیاد فکر نکنید خراب تون می کنه . زیاد یادآوری نکنید . حالا که کسی به تو زن نمیده فکرش رو نکن برو کارت رو بکن . 

هی تو ذهنش تخیل می کنه من باید همین خانمی داشته باشم ، میرم خونه ، خانمم این جوری بیاد جلوی من ،‌حالا کجا ما یه دختری گیر بیاریم با تخیلات شما جور در بیاد ؟!

یا خانمی که قبل از ازدواج تخیلاتش رو خیلی فعال کرده باشه ،‌من یه آقایی داشته باشم قدش این هوا باشه ،‌ این جوری با من رفتار کنه ، ماشینش رو هم این طوری پارک کنه ! حالا ما یه داماد براش گیر آوردیم ماشین نداره بد بخت !

تخیلات طولانی و عمیق قبل از ازدواج ، ما رو با واقعیت هایی در بعد از ازدواج مواجه می کنه که فکر می کنیم اون ها از دم همه تلخ هستند . الان ابزار تخیل افزایش پیدا کرده . یه نامزدی رو تو فیلم می بینه ، میگه آهااا این خوبه ، بعد ذهنش ماجرا رو ول نمی کنه . بعد هر ازدواجی بکنه ، مطابق تخیلش نیست ، دعواش میشه قطعا !

ازدواج آدم رو خوش اخلاق می کنه ، اگه کسی بد اخلاق شده مال تخیلاتشه !


تایپ شده از روی سخنرانی آقای پناهیان با موضوع ، " خانواده متعالی "



دانلود متن به صورت PDF
حجم: 163 کیلوبایت


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)