سلام دوستان

دوستان من یه پسر 28 ساله و مجرد هستم و روی سخنم با دختر خانومای محترم اینجاست.

چند هفته پیش توی نظرات چند تا نظر از دختر خانوما دیدم که گفته بودن به دلیل کوچیکی سایز ... اصلا اعتماد بنفس ندارن و همش نگران هستن که خواستگاراشون بخاطر این مسائل برنگردن و مسائل شبیه به این.

از طرف خودم و پسرای همفکر خودم دوست دارم چندتا نکته رو  یادآوری کنم.

خانومای عزیز بنظرم فکر به این مسائل و از دست دادن امید و اعتماد بنفس بخاطر این چیزا و وزن و کلا ظاهر در شان یک خانوم فهمیده و زن زندگی نیست، تصورش رو بکنید که دختری با این اعتماد بنفس پایین و ناامیدی چطور خواهد توانست بچه های قوی و ارزشمندو مفیدی رو تربیت کنه؟

خانومای محترم اینکه امروزه پسرا زیاد به ظاهر اهمیت میدن رو تا حدودی قبول دارم و یکی از دلایل بسیار مهم این اتفاق هم خود خانوم ها بوده اند که با آرایش ها و حضور با وضعیت نامناسب در اجتماع به این قضیه دامن زدن. پسری که امروز کف خیابون خانومی رو میبینه که مردای دیروز حتی تو اتاق خوابشونم ندیدن خب مشخصه که توقعش بالا میره و میگه اگر این خیابونه پس اتاق خواب باید فلان و بهمان باشه.

من می خوام بگم تمامی پسرا اینطور نیستن و شما چون تو خیابون پسرایی که مزاحمت ایجاد می کنند یا تیکه میندازن رو می بینید تصور می کنید همه اینطورن درحالی که به اعتقاد من اکثریت پسرا اینطور نیستن. شما که پسرایی رو که سر کارن یا به آرامی و بدون مزاحمت از کنارتون رد میشن رو نمی بینید (نظرتون جلب این افراد نمیشه).

بیشتر پسرا توی معیارای ازدواج شون قیافه و ظاهر الویت سوم و چهارم هستش و بیشتر به اخلاق (خدا چه نعمت بزرگی به کسایی که خوش اخلاقن داده و چه لطف بزرگی در حق خودشون و اطرافیانشون کرده) دینداری، پاکی، اصالت و زن زندگی و بساز بودن اهمیت میدن و قیافه بعد از این موارد قرار می گیره. اما یه چیزی که هست اینه که ترتیب تشخیص این موارد مثل ترتیب خود موارد نیست، مثلا قیافه که معیار سوم چهارم یه مرد زندگیه، اولین معیاری هست که میشه تشخیص داد که طرف مقابل داره یا نه!

متوجه منظورم شدید؟ حرفم اینه که وقتی پسری جلسه اول خواستگاری میاد و دیگه نمیاد بخاطر به دل ننشستن قیافه، معنیش این نیست که قیافه معیار اول این آقا پسر بوده و اگر اون وجود داشت جلسه خواستگاری حتما به ازدواج منجر میشد، بلکه معنیش اینه که قیافه اولین معیاری بوده که تشخیص داده و وقتی اون رو نپسندیده دیگه بررسی وجود سایر معیارها رو رها کرده.

یه چیزی هم به اون دختری که خواستگارش گفته بود سایز 90 دوست دارم و ...، بگم، شما و هر دختر دیگه ای که جلسه اول با این چیزا روبرو میشید باید خیلی خوشحال باشید که طرف خیلی زود و بسادگی خودش رو لو داده و مشخص شده که تو چه وادی ای سیر میکنه و تصمیم گیری برای شما خیلی ساده تر میشه، اینکه با توجه به سایر موارد آیا انتخابش بکنید یا نه. پس از این موارد زیاد ناراحت نشید و بهش زیاد دل ندید (توجه نکنید) و همش نگید که همه پسرا اینطور شدن، چون شما از جمعیت پسرا کسانی رو خواهید دید و با کسانی آشنا خواهید شد که تو فکرتون و باورهاتون از پسرا تصور دارید.

شاد و پیروز باشید دوستان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)