سلام خدمت همگی

این مطلب درباره مدیریته زمانه و خالی از لطف نیست‌. پس تا آخر بخون و فکر کن .

تا حالا به زمان های خالی زندگی تون نگاه کردید که اون ها رو چطور سپری می کنید؟

همون طور که می دونید ما در هر لحظه در حال انجام یک فعالیت هستیم و امکان نداره که ما در یک لحظه به طور مطلق هیچ فعالیتی انجام ندیم، به هر حال فکر کردن هم یک فعالیت محسوب میشه!

حالا از شما می خوام به یک روز تون دقت کنید و ببینید اوقات خالی زندگی تون صرف چه چیزی میشه.

خب از اون جایی که ما دوست داریم یه جوری اون زمان بیکاری رو سپری کنیم مجبوریم برای خودمون فعالیت جور کنیم.

یکی از علت های اعتیاد به فضای مجازی هم می تونه همین مورد باشه.چون بهترین گزینه برای وقت گذروندنه!

ممکنه در تخیلاتمون غرق شیم، ممکنه دچار نشخوارهای فکری و... بشیم، ممکنه تو هر فضایی بچرخیم ، به گفتگوهای طولانی بپردازیم و ...

پس ما بالاجبار یه فعالیت برای سپری کردن وقت مون پیدا می کنیم.

حالا می خوام به این فعالیت ها دقت کنید.

مثل فکر کردن های بی هدف یا خیال بافی ها و....

خب فکر کردن یا به زمان گذشته یا اتفاقات روز و یا آینده اختصاص داده میشه، از اون جایی که ذهن ما دنبال نقاط منفیه، فکر کردن به گذشته اغلب به شکست ها و حسرت ها معطوف شده و ما رو به افسردگی میکشونه، فکر کردن به آینده ما رو دچار ناامیدی یا اضطراب می کنه و فکر کردن به اتفاقات روز و برخورها و گفتگوهامون ما رو دچار نشخوار فکری و باز هم افسردگی و کلی احساسات منفی می کنه و...

امّا تخیلات خیلی وقت ها ما رو به جایی که نباید می کشونه، مثلا دخترهایی که به واسطه همین تخیل وابسته میشن، افرادی که به واسطه تخیل دچار گناه یا فانتزی های غیر واقعی میشن و...

معمولاً خیال ما رو از واقعیت دور می کنه و نمی ذاره از واقعیت لذّت ببریم.

خب چرخیدن در فضای مجازی: فضای مجازی مخلوطی از چیزهای مفید و غیر مفیده و ما نمی تونیم اطمینان داشته باشیم که فقط در بخش های مثبت اون باقی می مونیم، چون احساسات کنجکاوی و وسوسه ها هم نباید دست کم گرفت، از طرفی حتی اگه فقط در فضاهای مثبت باقی بمونیم، کلی اطلاعات و اخبار که مخلوطی از دروغ و واقعیت هست رو دریافت می کنیم و حتی اگه همه ی اون ها واقعیت باشن باعث خستگی ذهنی ما و از بین رفتن تمرکزمون میشن و از طرفی فضاهایی مثل اینستاگرام که زندگی های شخصی افراد به نمایش گذاشته میشن و معمولاً یه ظاهر ساختگی هست موجب الگو پذیری های اشتباه و گاهاً افسردگی میشن.

گفتگو های طولانی با افراد هم باعث دریاف انرژی های مختلف و گاهاً منفی و یا غیبت و... میشه.

از طرفی همه ی ما ذاتا دوست داریم پیشرفت کنیم و شاید خودمون برای چند ساعت فریب بدیم ولی وقتی در انتهای روز می بینیم که هیچ دستاوردی نداشتیم دچار کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس میشیم.

این وسط هم شیطان بیکار ننشسته و نفس خودمون هم عامل دیگریست.

بیکاری در خوشبینانه ترین حالت باعث افسردگی و در بدبینانه ترین حالت باعث گناه و فساد میشه

دقت کردید وقتی که شما وقت زیادی رو با گوشی کار کردید یا به افکار مختلف پرداختید چقدر ذهن تون خستس، شاید به اندازه ی یه مطالعه سنگین!

می بینید!برای مغز هیچ تفاوتی نداره شما چی کار می کنید!

پس خودتون رو فریب ندید و برای تک تک لحاظاتتون برنامه داشته باشید حتی برای فکر کردنتون! می گید چطوری؟مثلا اینکه موضوع فکر کردن تون پیشرفت در فلان کار باشه یا پیدا کردن راه حل برای فلان مسئله باشه یا ارزیابی روز تون باشه و....

این طوری اون افکار باعث پیشرفتتون خواهند شد.

یا اگه فضای مجازی رو چک می کنید دنبال هدف خاصی باشید، یا اگر با کسی گفتگو می کنید گفتگوتون محدود به اهداف مفید باشه.

پس بیاید کم کم خودتون رو به برنامه داشتن عادت بدید.

فکر نکنید افرادی که برنامه دارند خیلی دارند خسته میشن!شما دقیقا همون قدر پر کار هستید امّا نتیجه ای از کارتون دریافت نمی کنید!

و چه خوبه که هدف اصلی هر کاری خدا باشه.اون طوری بهترین نتیجه رو کسب می کنید.

مهم ترین عاملی که باعث احساس خوشبختی میشه احساس رضایت درونی از خودمونه ، پس با یه برنامه ریزی درست قطعاً عزت نفس بالاتر و احساس خوشبختی بیشتری خواهیم داشت.

ممکنه در ابتدا کمی تغییر عادت براتون سخت باشه و پیش فرض های ذهنی مانع این کار شوند، ولی می تونید کم کم این تغییر رو ایجاد کنید و البته منظور این نیست که کل روز مطالعه کنید بلکه تنوع داشته باشید و بر اساس تواناییتون برنامه تنظیم کنید و کم کم تغییرش بدید. و البته حتی برای استراحت و تفریح فعالیت هایی در نظر بگیرید. به هر حال تفریح و استراحت از نیاز های اجتناب ناپذیر جسم و روح ماست.

 ممنون از این که وقت گران بها تون رو در اختیارم گذاشتید.

موفق باشید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)