سلام

سؤالی که می پرسم صرفاً از سر یه دغدغه ذهنیه. من دختری هستم توی یکی از دانشگاه های سطح یک ایران ترم آخر کارشناسی را می گذرونم. عقاید دینی خودم رو دارم و با تحقیق و مطالعه, خودم بهشون رسیدم, نمی گم آدم سخت و خشکی هستم ولی چارچوب های اخلاقی محکمی دارم. 

امّا موضوعی که چند روزه منو درگیر کرده اینکه دوستان بسیار با اخلاق از نظر روابط اجتماعی خوب, دانشجوی تحصیلات تکمیلی, و خیلی آپشن های خوب دیگه ای را پیدا کردم که متوجه شدم با آقایون در حد دوستی اجتماعی ارتباط صمیمانه دارن. طوری که تقریبا هر روز با هم به راحتی صحبت می کنن. 

می دونید؟ تا قبل از این تصور من از دختری که سمت دوستی با جنس مخالف می رفت کسی بود که خلأ های عاطفی یا شخصیتی یا اجتماعی زیادی داشت. امّا حالا می بینم دوستانی هستن که از این لحاظ مشکلی ندارند  و حتی عالی هستن امّا روابط صمیمانه اجتماعی را با جنس مخالف دارن و اتفاقا بر روحیه و شخصیت شون هم تأثیر خوبی داشته, نه از درس عقب افتادن نه از پیشرفت و ...

دارم با خودم فکر می کنم من توی دوره بلوغ  و حتی بعدش خودم رو از صحبت با نامحرم محدود کردم, با جنس مخالف صمیمی نشدم, چون فکر می کردم از زندگی و اهدافم عقب می افتم امّا حالا می بینم من از نوجونیم هیچ لذتی نبردم, من می دونم این لذت ها تهش قشنگ نیست چون رضایت خدا را به دنبال نداره, من تمام توصیه های مذهبی را می دونم, من از کرده ام پشیمون نیستم که مواظب چارچوب هام بودم.

امّا ... خسته ام! خسته ام از اینکه به غیر از پدرم هیچ کسی از جنس مخالف نبوده که منو تحسینم کنه, به حرف هام گوش بده, انگیزه باشه برام, با هم تفریح کنیم, همفکر باشیم. این هم بگم هم شغل دارم, هم پدر مادر خوبی دارم, روابط بسیار گرمی با همجنس هام دارم, امّا خلأِ بودنِ یک نفر از جنس مخالف را تو زندگیم حس می کنم. و تا این لحظه هم به هیچ شکلی خواستگار رسمی یا غیر مستقیم یا هر مدلی که فکر کنید نداشتم. آدم افسرده و گوشه نشین هم نیستم و به قدر توانم فعالیت اجتماعی خوبی دارم. فقط دلم می سوزه که تا الآن حضور عشق از یک جنس دیگه رو تو زندگیم نداشتم. این ها رو نوشتم تا کمکم کنید کمی این حس خستگی و پشیمونی از مسیر گذشته کمتر بشه. این هم بگم که من این را هم می دونم که شاید من ظاهر رفتار دوستانم را می بینم و از باطن روابط و درونشان بیخبرم, امّا چه کنم که این حسرت باعث انحرافم نشه؟ 

ممنون که خوندید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
دوستی با جنس مخالف (۱۳۰ مطلب مشابه)