سلام خدمت همه

راستش من پسری نوجوون هستم و مدتی هست با اختیار خودم به شهدا علاقه مند شدم.

قبلا این جوری نبودم و می گفتم که اون ها هم یکی بودن که کشته شدن و دستشونم درد نکنه و دوستی با شهدا الکیه و غیره... ولی وقتی یه بار معلّم دینی مون داشت راجع به اینکه خدا تو قرآن گفته شهدا زنده و امام حسین و حتی شهدای جنگ ۸ ساله ایران و عراق هم در واقعیت نمردن و زنده و ان، تو این وبسایت هم خیلی می‌دیدم که بعضی ها از شهدا حاجت گرفتن و باهاشون دوستن (این هم تو پرنتزی بگم که شهدا فقط محدود به ایران و زمان حال نیستن، بینهایت شهید داریم که اسم شهید روی اون ها نیست ولی شهیدن و کسی نمی‌شناسن شون)

قبلش واقعاً این ها رو قبول نداشتم و می گفتم مخالف اسلامه، ولی آروم آروم دیدم که نه بابا، اینکه ما به شهدا (یا اهل بیت) توسل میجوییم و ازشون مثلا تقاضای شفا می کنیم، اصلاً کفر نیست، درست مثل کسیه که برای سلامتی اش به دارو و دکتر متوسل میشه. اون فرد از خدا سلامتی می خواد و دارو و دکتر رو واسطه قرار میده، حالا ما هم شهدا(یا اهل بیت) رو با توجه به سخن خدا که زنده اند، واسطه قرار می دیم تا شفاعت ما رو پیش خدا کنند!

بعد از این حرف ها خیلی علاقه مند شدم که به شهدای دفاع مقدس هم متوسل شم و باهاشون دوست شم( از اهل بیت هم بگم که دو بار از امام حسین به لطف خدا حاجت گرفتم) ولی هیچ اطلاعاتی در این باره ندارم و خیلی وقت نیست تصمیم گرفتم تو این راه برم(در مورد این راهم احساس خیلی خوبی دارم، یکجور حسی که میگه این راه درسته و قبل از هر چیزی تو رو به خدا نزدیک می کنه)

تو پرانتزی بزرگ:

 [می دونم خیلی از عزیزان اعتقادات مختلفی دارن و شاید حتی یه خط از چیز هایی که میگم رو قبول نداشته باشن، اینکه عقیده من صراط المستقیم هست و عقیده شما کفر محض هست رو خدا تعیین می کنه نه من، همین طور اعتقادات شخصی تون بین خودتون و خداتون هست، پس من تا اینجا نمی خوام بگم حتما حتما این عقیده درسته و بقیه اشتباه می کنن! ممنون میشم شما خواننده گرامی این متن رو به معنی توهین به عقیده تون در نظر نگیرید]

دوستانی که در این باره اطلاعاتی دارن میشه منم یه کمکی کنند؟

مثلا چه جوری با شهدا(منظورم اهل بیت نیست) دوست میشید؟ اصلاً یعنی چی؟ چه جوری باهاشون حرف می زنید؟ کجا راجع بهشون مطلب(اون هم تحریف نشده) می خونید؟ کتابی درباره شهید خاصی دارید که معرفی کنید؟ اصلاً یه توضیح به مایی که تو باغ نیستیم و می خوایم بیایم توش میدید لطفاً ؟

پیشاپیش ممنون بابت نظرات تون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)