همسرم اوایل بسیار آروم و مهربون بودن،هنوزم نسبتاً هستن، ولی گاهی خیلی تند صحبت می کنن نمی تونم هضمش کنم، واقعاً دوسش دارم ولی حرفش خیلی ناراحتم می کنه... 

باهاش سرسنگین میشم که متوجه بشه ناراحتم متقابلاً سرسنگین میشه، روی صحبتم یه بخشیش با آقایونه که به خانم‌ها سخت نگیرین و باهاشون لطیف باشین، آدم سوسولی نیستم، ولی این اعتقاد و دارم که وقتی آدم کسی رو دوست داره نمی تونه تندی کنه اون هم به خاطر مسائل پیش پا افتاده ... 

مثلاً دیروز دستم خورد یه لیوان آب ریخت روی رو فرشی، با تندی گفت چه کار می کنی ...، واقعاً دلم شکست سکوت کردم، یه کم بعدش از صبح سر پا بودم خسته شده بودم، نشستم داشتم بافتنی می بافتم، غذا و میوه خورده بودیم، گفت از منم خسته تره ...

می خواد نصف شب چای و کیک بیاره!، در حالی که تازه میوه خورده بودیم. این جملات ساده ست ولی منی که خسته ام و انتظار دارم همسرم تحویلم بگیره حالم رو بپرسه ... با این حرف هاش بیشتر ازش دور میشم. 

به جاش یا در حال دیدن تلویزیونه یا فوتبال یا با گوشی کار داره، با اینکه می دونم دوستم داره چشم پاکه، خوبی های زیادی داره، ولی این تند حرف زدنش سردم می کنه، در کنار اینکه آدم منطقی ای هستن بیشتر تا احساسی

من چون پدرم هم تند زبان بودن انتظار داشتم این بعد از ازدواج همسرم یه کم زبون باز باشه...، البته زبان با عمل یکی باشه نه فقط زبانی ... 

زود داغ می کنه، من یه کم فراموشکارم، رو این مسئله حساس شده، مثلاً بگه فلان چیز کجاست بگم نمی دونم ناراحت میشه...، یه هدفم از این سوال اینه که آقایون و حتی خانم‌ها شکل و لحن صحبت کردن شون اصلاح کنن، با همه خصوصاً همسران شون. 

بارها بهشون گفتم دوست دارم حرف‌های محبت آمیز بهم بگی و علاقه ات رو به زبون بیاری، ولی ناراحتیش رو بیشتر از عشق و علاقه ش بروز میده، و خیلی عوامل از جمله فشار کاری باعث میشه بهتر نشه... 

و اینکه خانم‌ها یا آقایونی تجربه‌ی رفتار با نزدیکان تند زبان داشتن راهنمایی مون کنن ... 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه)