چند سوال در مورد خواستگاری

29 سالمه لیسانس و شغلم آزاده

بعد از سربازی رفتم دانشگاه و بعد هم کار و درگیری در مسائل روز مرگی ....

خلاصه سرتون را بدرد نیارم بخاطر خانواده سنتی شناخت زیادی از روحیات خانوم ها متاسفانه ندارم! تو محیط مجازی کمی با خانوم ها رابطه دارم!! ولی با احترام و مودب و دور از هرزگی و ...

حالا میخوام برم خواستگاری ... یک عالمه علامت سوال توی ذهنم هست!!

دنبال جواب میگشتم که با اینجا آشنا شدم

لطفا کمک کنید++

اما مهمترین سوال ها

1. اگه قرار شد ملاقات اول رسمی باشه، موردی نداره من هم سوال از ایشون بپرسم؟

2. نگرش سیاسی خودم را باید توضیح بدم ؟

3.نگید بی غیرتم!! بنظرم کنکاش در زندگی گذشته طرف کار درستی نیست (مهم آینده است و وفاداری دو طرف به هم ). با اینحال لازمه در مورد گذشته ایشون سوال بپرسم؟

4. چه چیزهای توی برخورد اول برای دختر خانوم ها مهمه؟

5.نماز میخونم و روزه میگیرم، حلال بودن درآمد برام خیلی مهمه و... اما با بعضی مسائل که بنظر من به دین ربطی نداره و مرسوم هست شدیدا مخالفم ... آیا اینها را لازمه بگم؟

6.حرف نزدن در مورد مسایل جنسی اشکال داره؟ (هر چی فکر میکنم خجالت میکشم در مورد مسائل جنسی حرف بزنم احساس میکنم بعد عروسی میشه ... حالا نگید طرف سرده!! خجالت به سردی و گرمی نیست)

7. دو طرف پیشونیم کمی عقب رفته و تا8  الی 10 سال آینده تقریبا تاس میشم !!

خدایی چقدر تاس شدن همسر برای یه خانوم مهمه ؟

آیا خانوم ها از تاس شدن همسرشون خجالت میکشن؟

مرسی.


پاسخ :

سلام

تا خانم ها نظر خودشون رو میدن با اجازه چند نکته رو خدمت شما عرض می کنم .

1 - در جلسه اول باید سوالات کلی بپرسید . مثلا میزان تحصیلات ، چند تا خواهر و برادر داره ، خواهر و برادر ها کجا هستند ، اصالتا اهل کجا هستند ؟ و ...

2 - بستگی داره که طرف مقابل تا چه حد اهل سیاست باشه . اگه گفت مسائل سیاسی رو دنبال نمی کنم توضیح دادن دیدگاه ساسی شما ضرورت نداره ولی اگه گفت طرفدار فلان جریان هستم ناچار به توصیح هستید .

3 – به هیچ وجه از خود دختر در مورد گذشته اش نپرسید . چون شرعا مجاز نیست اگه قبلا گناهی مرتکب شده اون رو برای شما فاش کنه . شما می تونید بعد از جلسه اول اگه خواستید ادامه بدید در باره اون تحقیق کنید .

4 – نظرها متفاوت هستش و ترجیح میدم اینو خانم ها بگن .

5 – عقیده شما درسته ولی باید ببینید که اون موارد برای دختر خانم و خانواده اش چه جایگاهی داره . 

6 – توصیه می کنم در جلسه دوم حتما در این مورد حرف بزنید . چون اگه در همه ی موارد به جز مسائل جنسی به توافق صد در صد هم برسید به مشکل بر می خورید . 

لازم نیست بگید اندازه یا رنگ این و اون چطوریه ؟! همین که بفهمید نظر اون در مورد تمکین چیه کفایت می کنه . ممکنه خانمی سرد باشه ولی قصد داره به وظیفه ی شرعی خودش عمل کنه . در این صورت به مشکل چندانی بر نمی خورید .

7 – این هم سلیقه ای هستش و منتظر جواب خانم ها بمونید .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه)