سلام 

من دختری حدود ۲۴ ساله و فرزند آخر خانواده هستم. با توجه به مشکلاتی که داشتم الآن دارم برای کنکور تجربی خودم رو آماده می کنم هدفم با توکل به خدا پزشکی هست نه صرفا به دلیل پول بلکه من از صمیم قلبم می‌خوام به جایی برسم و بتونم به همه کمک کنم از جمله قشر کم درآمد جامعه که خودم هم جزوشون هستم.

مشکلات ریز و درشت زیادی داشتم و دارم از جمله مریضی خواهرم و برادری که ضعف اعصاب داره و با هر کسی کنار نمیاد. با توجه به وضع مالی نه چندان خوب و مشکلات خانواده م که من وظیفه خودم می دونم بعد ازدواج هم دائم حواسم بهشون باشه(حضور دائم به معنی حضور حداقل دو روز یکباره). خواستگارانی داشتم که شرایط منو قبول دارن و وضع مالی خوبی دارن امّا مشکلی که وجود داره این هستش که یا حرف همدیگه رو نمیفهمیم یا به دل من نمیشینن، بعضی هاشون هم هستن که ازم می خوان ظاهر مانتویی سادمو با اون ها وفق بدم و خودم رو تغییر بدم بشم یا چادری سفت و سخت یا یه دختر بی‌حجاب/بی احترامی به هیچ عزیزی نباشه هرکس با هر پوششی قابل احترامه.

 خب با این دلایل من هنوز هم اولویت برام تحصیل هستش و به نظرم هیچ کدوم ارزش فدا کردن هدفم رو ندارن؛ امّا خانواده و نزدیکان با نظر بنده مخالف هستند و ازم می خوام با یکی از اون ها ازدواج کنم شایدم دلیل اصرارشون وضع مالی باشه... اون ها عقیده دارن که من هر چقدرم پیشرفت کنم و خودم رو بالا ببرم اگر کسی در آینده قصد ازدواج با منو داشته باشه با دیدن وضع مالی و مشکلاتم ممکنه جا بزنه... یا حتی ممکنه در آینده با بالا رفتن سنم دیگه کسی با این شرایط نیاد... این حرفاس که باعث میشه با خودم بگم نکنه من اشتباه کنم و اون ها درست بگن.

کسی که من مد نظرم هستش یه فرد با ایمانِ که به دلم بشینه و حرف همدیگه رو بفهمیم، وضع مالی برام اولویت نداره... میشه با جنم و تلاش همه چی رو ساخت... و همین طور نحوه برخورد و احترامش به خانواده م برام خیلی مهمه.

فکر نمی کنم معیارهای سختی داشته باشم. به نظرتون اگه خود شما از کسی درخواست ازدواج داشته باشین و ببینین که شرایطی مثل بنده داره و شاید از نظر مالی یا خانوادگی از شما پایین تر باشه پشیمون می شد؟


پیشنهاد:

معیارهای پسران مجرد برای انتخاب همسر

جمع بندی معیار های ازدواج

اولین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن دومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواجمونو به طرف مقابل بگیم

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

معیاراتون رو برای ازدواج بنویسید

بنظرتون من باید معیارهامو عوض کنم؟

معیارای پسرای مذهبی برای ازدواج چیه؟

مهمترین معیار برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج چیه و چرا؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

مجبورم بخاطر پدرم معیارامو به صفر برسونم

از معیارهای ازدواج دختران نظامی خبر دارید ؟

آیا معیار ها و شروط من برای ازدواج مناسبه یا باید تغییرش بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)