سلام

پسری هستم در آستانه سن ازدواج. یه سوالی ذهن منو به خودش درگیر کرده. 

من از مهریه می ترسم و ترسم هم شدیده. اگه بخوام برم خواستگاری دختری و تمامی حق و حقوقش من جمله حق طلاق و اشتغال و تحصیل و خروج از کشور رو بهش بدم ولی مهریه فقط یک سکه به نظرتون کار درستیه؟

یعنی می خوام نظر دختران اینجا رو بدونم که اگه خواستگاری با چنین شرایطی داشته باشین راجع بهش چی فکر می کنید. فکر می کنید تو  فکر راحت طلاق دادنه یا چی؟ 

واقعیتش برای خودم هم دادن حق طلاق به دختر برام خیلی بهتر از قبول مهریه است. چون لااقل این طوری راحت و بی دردسر هر وقت نتونستیم با هم زندگی کنیم خیلی دوستانه میسه جدا شد ولی تو مهریه داستان هایی داره که خودتون مطلعید. 

ببینید یعنی این طوری می تونید مطرح کنید که فرض کنید شخصی اومده خواستگاری تون و امکانات مالی مناسب جهت یک زندگی آبرومندانه رو هم داره و اعتقاد کامل به برابری زن و مرد هم داره. یعنی شروط ضمن عقد رو به همسرش میده ولی مهریه فقط یک سکه. کاملاً هم سر موضع خودش پافشاری می کنه و حاضره حتی عشقش رو هم سر این قضیه کنار بذاره چه برسه به دختری که رفته خواستگاریش. 

نظر دختران در این مورد چیه؟ آیا فکر می کنن این پسر قصد زود طلاق دادن داره و میترسن و به اون پسر جواب رد میدن یا اینکه شروط ضمن عقد رو می پذیرن و مشکلی با مهریه کم پیشنهادی توسط پسر ندارند. 

صرفا قصد نظرسنجی با گزینه رو ندارم می خوام نظرشون رو در این مورد بصورت مبسوط بدونم. ممنون



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)