با سلام 

مشکل من تفاوت عقیده با سایر اقوام و فامیل است.

من دختری هستم حدودا 23-24 ساله. مسیر زندگی من جوری بوده که رفته رفته بیشتر به مسائل مذهبی علاقمند شدم و باحجاب هم شده ام(البته هنوزم مثل گذشته مانتویی ام ولی دیگه شالم عقب نمی ره و یه تار مو بیرون نمی ذارم و مانتوهای بلند می خرم). 

کتاب های مذهبی می خونم در مورد شهدا و یا کتاب هایی که در مورد ائمه (ع) هستند. بیشتر به امام زمان فکر می کنم و دغدغه ظهور ایشون رو دارم. تو فامیل ما هیچ کسی نیست که منو درک کنه. واجبات رو انجام نمیدن و افتخار می کنن که روشنفکر هستند. حتی یه فرد انقلابی پیدا نمی شه بین اقوام. 

البته پوشش در مقابل نامحرم رو رعایت می کنن ولی سایر مسائل رو نه و توجیح شون هم اینه که یه سری اتفاقاتی افتاده 1400 سال پیش و تموم شده و رفته. دین وسیله ای برای شست و شوی مغزی مردمه... امّا من این طور فکر نمی کنم! ولی روم نمی شه با کسی بحث کنم چون متهم به تحجر و بی سوادی میشم.

من تا الآن با هر خواستگاری که حرف زدم بهش گفتم برام مادیات مهم نیست من فقط یکی رو می خوام که در کنار اون رشد کنم. ما با ازدواج قرار نیست بهم برسیم قراره تلاش کنیم با هم به خدا برسیم ...

امّا اون ها هم منو درک نمی کنن! کلا هر کی میاد خواستگاریم عقایدش مطابق عقاید فامیله. وقتی با من حرف می زنن و مذهبی بودن منو میبینن تعجب می کنن و در مواردی هم سعی می کنن منو متقاعد کنن که عقایدم اشتباهه. 

یه بار هم یکی شون گفت خیلی بچگانه فکر می کنی تو هیچ وقت نمی تونی یه فرد مذهبی پیدا کنی، چون پسری که بخواد بیاد خواستگاری قبلش در مورد عقاید خانواده و فامیلت تحقیق می کنن و منصرف میشن بدون اینکه عقاید خودت رو بدونن.

تو خانواده ما فقط پدرم تا حدودی معتقده. گاهی حتی ایشون هم منو نصیحت می کنه که زیاد سخت نگیرم و اگه یکی اخلاقش خوب بود باهاش ازدواج کنم و زیاد درگیر عقایدش نشم...

راستی من دانشگاه هم رفتم و لیسانس هستم. این رو گفتم که فکر نکنید تا حالا تو هیچ محیط اجتماعی نبودم ولی دانشگاه رفتن هم عقاید منو تغییر نداده. من همچنان معتقدم که حیفه عمر کوتاه مون رو فقط صرف این دنیا بکنیم و در کنار مسائل دنیوی باید به فکر آخرت مون هم باشیم. 

حالا نظر شما چیه، باید با یه فردی ازدواج کنم که تفاوت عقیده داره با من؟ یا مثلا چادر بپوشم که بفهمن من مذهبیم؟ (این طوری هم ممکنه قضاوتم کنن که قبلا مانتویی بوده الآن برای پیدا کردن شوهر چادر می پوشه)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)