با سلام

من سال بعد کنکور دارم و می‌خوام برم دانشگاه اما مدتی رو به تحقیق گذروندم و چه بسا با ده‌ها نفر صحبت کردم با افراد لیسانسه ای مواجه شدم که بیکارن و به نظرم اومد واقعاً بهترین سال‌های زندگی شون از بین رفته.

با استاد دانشگاه‌هایی مواجه شدم که بهم می‌گفتن کدوم دانشگاه، مهم نیست برو سمت کار ...، با آدم هایی که راجع به سیستم آموزشی وارد بودن صحبت کردم اون ها هم از دانشگاه و مدرسه خوب نگفتن و شاید تشویق کردن به کسب مهارت، و رفتم بازار و شاید با بیست تا بازاری حرف زدم و تقریباً همه مدرک رو در بازار بی اهمیت می دونستند.

از طرفی اگه بخوام برم سمت دانشگاه به علاوه دو سال خدمت تازه ۲۴ سالگی آزاد میشم و اگر اون موقع مدرکم به دردم نخوره و مجبور بشم برم از صفر و شاگردی شروع کنم تا مهارتی رو یاد بگیرم، علناً پنج سال از بهترین سال‌های عمرم درگیر چیزی بوده که به دردم نخورده و حالا کی بتونم از لحاظ مالی استقلال پیدا کنم و کی ازدواج کنم ... .

تصمیم گرفتم از همین سن در آستانه ۱۸ سالگی وارد کار بشم و برم علمی کاربردی و دانشگاه‌های این چنینی تا یه لیسانس بگیرم و دانشگاه برای کارم مشکل ایجاد نکنه، اما مشکل دارم، خانواده م و فامیل مدام میگن این راه غلطه و فلان میشی و منو تحت فشار قرار دادن.

از به طرف می‌ترسم وارد کار بشم و تا سال‌ها تو همون شاگردی و کارگری بمونم، از یه طرف اصلاً آمادگی روانی و روحی بعد این اتفاقات یه سال نشستن پای درس رو ندارم، اصلاً روحیه یه فرد کنکوری رو ندارم خصوصاً بعد از دیدن نتیجه دانشگاه رفتن بقیه ...

کلاس کنکورم شروع شده و این بلا تکلیفی داره منو از جفتش عقب نگه می داره، دارم له میشم.

ضمنا اون هایی هم که میگن هردو رو با هم انجام بده به این نکته دقت کنن که کار پاره وقت جای پیشرفت داره یا نه، و اصلاً چنین کاری رو می شه انجام داد و مشکلات خودش رو به همراه داره با نه (خودم مخالفم))

ممنون میشم نظرات تون رو بدونم و خواهش می‌کنم دعام کنید


پیشنهاد:

یه دانشجو، برای کسب درآمد چه کارهایی می تونه بکنه؟

درس بخونم یا کارم رو ادامه بدم؟

کسی هست که در کنار کار کردن واسه کنکور هم درس خونده باشه؟

دختر خانم ها، ما پسرها کار کنیم یا درس بخونیم؟!

برم کار کنم یا درس بخونم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)