سلام

من یه دخترم و در سن ازدواج هستم و شناخت خواستگار خیلی برام مهمه. یک بار در کارگاه چند جلسه ای و مختلط دانشجویی مربوط به آشنایی ازدواج در دانشگاه مون شرکت کردم که مدرس می‌گفت یکی از مهمترین و بهترین روش‌های شناخت طرف مقابل در خواستگاری (چه دختر و چه پسر)، تست MBTI هست. 

من خودم چند بار این تست رو دادم و بیشتر شخصیتم در برآیند، متمایل به ENTJ بود. در همون کارگاه مدرس گفت نتایج تست خودمون رو بگیم و من بررسی کردم افراد کمی با این تیپ در جلسه حاضر بودن که خب البته جای تعجب نداره چون در جامعه هم از این تیپ تعداد زیادی نداریم. البته دانشگاه ما صنعتیه و همه مهندسی یا علوم پایه شاخه ریاضیات و فیزیک و شیمی یا نهایتاً مدیریت و اقتصاد هستن. منم کارشناسی مهندسی خوندم. 

حالا من سه تا سوال دارم: 

۱- آیا کسانی که رفتن خواستگاری (پسرها) و براشون خواستگار اومده (دخترها) با این تست به نتیجه ای رسیدن؟ یعنی چقدر قابل اطمینان و اتکا هست؟  

۲- تیپ ENTJ برای یک دختر از دید شما چطوره؟  

۳- لطفاً پسرهایی که این تیپ ENTJ رو دارن یه توضیح کوتاهی از ویژگی های بارز شخصیتی شون بدن. همچنین لطفاً بگین که دختری با این تیپ و خصوصیات رو چقدر قبول دارید؟ 

نگران عدم صداقت نباشید چون قبلاً فکر اون جاش رو هم کردم و اصل رو بر صحت نتایج تست افراد بگذارید. 

خیلی ممنونم.


مرتبط با شخصیت شناسی:

برای تست IQ و mmpi (مینه سوتا) باید کجا برم؟

در مورد اختلال شخصیت مرزی چی می دونید؟

در انتخاب همسر، تیپ شخصیتی رو اولویت اول قرار ندید

ورک شاپ شخصیت شناسی

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ اصلاح گر

ورک شاپ شخصیت شناسی، تیپ مددکار

ورک شاپ شخصیت شناسی ، تیپ موفقیت طلب

ورک شاپ شخصیت شناسی ، تیپ رمانتیک

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ حامی

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ کنجکاو

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ شکاک وفادار

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ خوش باش

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ میانجی

شخصیت شناسی مکتب یونگ به طور خاص MBTI

زئوس تایپ ها، رابطه عشق و قدرت

شخصیت شناسی مکتب یونگ از زبان اسکیزوئید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)