سلام خدمت همگی

دختری هستم ۲۲ ساله، دانشجوی رشته پزشکی ...، راستش راجع به دو راهی که اخیراً باهاش روبرو شدم ازتون مشورت می‌خواستم...

به تازگی پسر عموم که ۹ سال ازم بزرگترن به خواستگاریم اومده، ایشون لیسانس آی تی دارن، و وضع مالی پدرشون خوبه.

اول می خوام مشکلات این ازدواج رو از دید خودم بگم، مهم ترینش که همون ریسک بچه دار شدن به علت ازدواج فامیلی هست، یک دلیلش سن این آقا هست که ۹ سال به نظرم زیاد هستش و ایشون خب خیلی چیزها رو تجربه کردن و الان دیگه واسه شون تازگی نداره و می خوان برن سراغ تشکیل خانواده و بچه و این حرف ها. در حالی که من الان اوج جوونیم هست و نمی خوام به این زودی مسئولیت بچه داری رو داشته باشم و ...

اما خوبی هاش از نظر خودم اینه که ایشون از نظر اعتقادی و اخلاقی با من سازگارن و شخصیت شوخ طبع و صبوری دارن.

دوماً ایشون چون فامیل ماست و ما از همون بچگی رفت و آمد زیاد داریم و هم خودم و خانواده م با خانواده عموم آشنا هستیم و والدینم هم این آقا پسر رو قبول دارن. حالا درسته یک سری چیزها تازه توی زندگی مشترک مشخص می شه ولی بالاخره هر چی باشه از یه فرد غریبه بیشتر روی این آقا شناخت داریم و اخلاقش رو می دونیم.

سوما، خودم هم خیلی وقته به ایشون علاقه دارم حتی از قبل کنکورم اما کنترلش کردم و الان که بزرگ‌تر شدم نمی خوام تحت تاثیر یه عشق بچگونه که هنوز هم مونده تصمیم بگیرم ...

و اما مهم‌ترین مساله‌ای که واسه من تعیین کننده است، مسئله ادامه تحصیل و شغل آینده منه. از اون جایی پزشکی شغلی سخت با درس های سنگین و گاهاً کشیک‌های طولانی هستش. نیاز به همکاری همسر داره مخصوصاً واسه خانوم ها چون متاسفانه توی کشوری زندگی می‌کنیم که کار خونه تبدیل به وظیفه زن شده. 

بنده خودم مادرم در کنار خانه داری به شغل طاقت فرسای دبیری مشغول بودن و پدرم هم هیچ کمکی توی کارهای خونه نمی‌کرد و شخصاً بعضی موقع‌ها می‌دیدم که مادرم به خاطر کارهای خونه و هم بیرون از پا می‌افتاد. 

با توجه به این بنده به هیچ عنوان نمی خوام راه مادرم رو ادامه بدم و خودم رو یک طرفه فدای زندگی کنم. با ایشون هم (پسر عموم) در جریان گذاشتم و گفتن که کمک می کنن اما من شک دارم به خاطر اینکه ایشون پزشک نیستن مطمئن نیستم چقدر میتونن منو درک کنن و همکاری کنن.

در کنار علاقه دیرینه ای که به ایشون دارم اصلاً نمی خوام احساسی تصمیم بگیرم و سعی کردم تمام جوانب رو بسنجم. از شما هم ممنون می شم راهنماییم کنید.


مرتبط :

معیارهای پسران مجرد برای انتخاب همسر

جمع بندی معیار های ازدواج

اولین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن دومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواجمونو به طرف مقابل بگیم

چرا مدرک تحصیلی یکی از معیارهای مهم ازدواج برای دختران است؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟

معیاراتون رو برای ازدواج بنویسید

بنظرتون من باید معیارهامو عوض کنم؟

معیارای پسرای مذهبی برای ازدواج چیه؟

مهمترین معیار برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج چیه و چرا؟

من با داشتن همچین معیارهایی پر توقعم؟!

مجبورم بخاطر پدرم معیارامو به صفر برسونم

از معیارهای ازدواج دختران نظامی خبر دارید ؟

آیا معیار ها و شروط من برای ازدواج مناسبه یا باید تغییرش بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)