«به نام آنکه از شدت حضور ناپیداست» 

سلام وقت تون بخیر دوستان 

چند هفته‌ای می‌شد که می‌خواستم این مطلب رو به اشتراک بگذارم و به یک کار فرهنگی دعوت تون کنم، ازدواج مسئله پر حاشیه و پربحثی که در این وبلاگ بارها مورد بحث قرار گرفته.

بارها کل کل کردیم، بحث کردیم، ضعف‌های همدیگه رو به رخ کشیدیم، خشم و ناامیدی رو مهمون دل خواهران و برادرامون کردیم. (کی زن تو می شه پول نداری، قیافه دختران فلانه، دختر فقط فلان مدل و ... )

بحث مهریه، حق طلاق، طلاق، مادیات (خونه، ماشین، حقوق بالا و ثابت، مراسم‌ها، و ...)، قیافه و هیکل از مباحثی که در اکثر نظرات دختر و پسرها دیده می شه! 

اما می خوام بدونم چقدر این مباحث در خوشبختی و آرامش زوج‌ها تاثیر گذاشته؟، یعنی همه خانم‌هایی که حق طلاق ندارند و مهریه اشون پایینه الان بدبختن؟، یعنی همه مردهایی که خانم هاشون در حد داف های اینستاگرام و بازگران هالیوودی جذاب و زیبا نیستند (البته از نظر استاندارهای مسخره وگرنه هر کس زیبایی خاص خودش رو داره چون مخلوق خداست) الان زندگی هاشون داغونه؟، یا اون زن‌هایی که شوهران شون هیکل ورزشی، قیافه و قد آن‌چنانی (باز هم همون استانداردهای مسخره) یا حقوق ثابت و خفن ندارند از مردهاشون بدشون میاد؟ 

یعنی اون اجاره نشین ها همگی بدبختن؟، یا اون زوج‌هایی که مراسمات رو ساده گرفتند یا کلاً نگرفتند! یعنی همه آدم ها از اول همه چیز رو داشتن؟، یعنی نیستند افرادی که با تلاش و تحمل سختی  خونه، ماشین، شغل ثابت و ... رو به دست آورده باشند؟  

این قدر مهمن؟، من خیلی فکر کردم ولی دیدم اکثر زندگی‌هایی که خراب شدن به دلیل عدم آموزش مهارت‌های زندگی و انتخاب غلط شون بوده! نه حق طلاق نه مهریه بالا نه قیافه طرف شون خوشبخت شون نکرد! 

 خونه مون میدون جنگ نیست من به خاطر تو اینجام، سر چی باید بجنگیم، من ازت چیزی نمی خوام، تو اکثر نظر ها (من و تو) دیدم؛ ولی ازدواج و تشکیل خانواده یعنی (ما)؛ فقط ما...

اگر آرامشی بدست بیاد برای ماست، اگر موفقیتی بدست بیاد برای ماست، اگر شکستی حاصل بشه اون شکست برای ماست (نه فقط زن یا مرد)، اگر فرزندی از اون زندگی حاصل بشه برای هر دو اون هاست هر نتیجه ای از اون زندگی حاصل بشه متعلق به ماست ...

 این خط کشی های مسخره مال من مال تو، این کار تو اون کار من و ... از کجا میاد؟، از چه تفکری؟ چه سودی دارن برای (ما)؟، نه غریبم نه یه دشمن نه تو این خونه اسیری، نمی خوام کسی فدا شه نمی خواد سنگر بگیری، بر خلاف همه آدمایی که زن خونه بودن رو کلفتی و اسارت میدونن من تقسیماتی که در دین هست رو خیلی دوست دارم این قدر ظریف و قشنگه.

دیدید چقدر قشنگ به مردها گفته اگر نان آور خانه هستی مغرور نشو، زنت هم در حد تو کار کرده؟، کجاست؟

همون جایی که گفته تو در ازای همه کارهای خونه و بچه داری پول بگیری، یه بار به مامانم گفتم خندید گفت چه فرقی داره پول بابات همین الان هم دست منه!!!

از این جیب به اون جیب! مسخره است!!!، یا حتی من با خودم فکر کردم مگه من مستخدم خونه م هستم که در ازای شستن ظرف پول بگیرم، من خانم اون خونه هستم.  

ما شریک زندگی هم هستیم بر اساس روحیات و استعداد هامون تقسیم کارهایی شکل گرفته!، بیاید تصور کنیم یه مرد هم بچه‌ای که گریه می کنه رو آروم کنه، هم غذا درست کنه و ... کلاً مدیریت خونه کاری هست که باید همزمان چند کار انجام بدی که آقایون بعید می دونم بتونند!  

از اون طرف روحیات مردها به کارهای بیرون بیشتر می خوره!، و هزار تا دلیل دیگه که من سوادش رو ندارم. یه مثال از یکی از کاربران قدیمی اینجا شنیدم سال ۹۶ خیلی قشنگ بود می‌گفت: نقش زن و مرد در زندگی مثل چرخ دنده‌ها می مونه یکی از اون ها سریع‌تر کار کنه یا کلاً کار نکنه کل مجموعه آسیب می بینه!  

واقعاً همینه، من که تسلیم تو بودم از چه جنگی زخم خوردی، با کی می جنگی عزیزم، من ببازم تو نبردی، بیاید آتش بس بدیم و برای ساختن خانواده‌های برتر تلاش کنیم، خانواده‌هایی که بر پایه اعتماد ساخته میشن، خانواده‌های استاندارد و اصیل ایرانی ...

بیاید فراموش کنیم فلان پسر از قیافه و خونه مون و جهازم ایراد گرفت، یا فلان دختر به خاطر پول و ماشین و خونه و قد بهم بی احترامی کرد، بیاید تجربیات تلخ رو بریزیم بیرون و با هم شروع به فرهنگ سازی کنیم.

خدا رو شکر بچه‌های اینجا همه آگاه، دلسوز، اهل مطالعه، با تجربه، فهیم هستند و می شه روشون برای این کار حساب باز کرد، پیشنهاد خودم اینه؛ 

* تبعین معیارهای صحیح و‌ کارآمد در زندگی (با هم بررسی کنیم همون مطالعات و تجربیات رو بذاریم کنار هم و ...)  

* هر چیزی که باعث می شه ما در نقش‌هایی مثل شهروند جامعه، همسر، مادر/ پدر، بهترین باشیم رو با هم به اشتراک بگذاریم 

* دیدگاه‌های جنس مخالف، متفاوته گاهی حتی قابل درک نیست، اگر لطف کنید هم خانم‌ها و هم آقایون کمک کنند آگاهی مون رو بالا ببریم 

* در مورد موضوعات ازدواج بحث کنیم و راهکار پیدا کنیم، مشکلاتی که موجب طلاق شدن رو بررسی کنیم و ببینیم چقدر امکان کار روی اون موضوعات در خانواده برتر هست؟

* یه پست روزانه داشته باشیم و عهد ببندیم هر روز یه چیز هر چند کوچیک یاد بگیریم و هر روز تو اون پست بگیم تا انگیزه بشه هم برای خودمون و هم بقیه 

 * اگر چیزی بلدیم مثلاً آشپزی یا هنر خاصی دارید فکر کنید یه هفته رفتید اردو جهادی و اون رو می خواید آموزش بدید 

شما با این آموزش ها میتونید حتی برای لحظاتی در شادی و سلامت خانواده‌ها شریک باشید

 تاکید می‌کنم این یک کار جهادیه و من از شما دعوت به همکاری می‌کنم، اگر علاقمند هستید بسم الله

«سکوتِ شلوغ» 


بیشتر بخوانید ...

همسرم نسبت به من احساس نزدیکی نمیکنه

گفتن دوستت دارم به آقایون باعث بی علاقگی اونا به زن میشه؟

چکار کنم شوهرم از رفیق بازی دست برداره؟

به شوهر زیاد محبت کنی ازت فاصله میگیره؟!

بچه گونه صحبت کردن خانم رو لوس بازی می دونید؟

برنامه ریزی شوهرم به هم خورده، احساس می کنم منو مقصر میدونه

چکار کنم شوهرم دوستم داشته باشه ؟

نشانه های دوست داشتن خانم ها توسط شوهرشون

شوهرم منو دوست نداره که همش سرش توی گوشیه

از کجا بفهمم شوهرم زندگی با من رو دوست داره یا نه ؟

چکار کنم شوهرم رو مثل قبل دوست داشته باشم؟

دوست دارم بدونم روش درست رفتار با شوهر چطوریه؟

شوهرم دوستم نداره چه کار کنم ؟

نگرانم نتونم شوهرم رو در دوران عقد راضی نگه دارم

راه های وابسته کردن شوهر رو می خوام یاد بگیرم

چطور می شه که یه مرد در خانواده ش احساس خوشبختی می کنه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه)