با سلام خدمت مامانای گل ...

تجربه درمان شپش سر با اسپند :

مامانای محترم چند روز پیش توی انجمن گیاهی پروفسور راهور... که تو مجموعه نظام پزشکی برگزار شد ( ایشون بنیانگذار طب گیاهی و سنتی هستن ) .

اصلی ترین مبحثی که عنوان کردن و بسیار هم شایعه بحث درمان شپش سر بود که بسیار شایعه بین بچه های مدرسه و آمادگی ها ... ایشون گفتن از قدیم الایام درمان قطعی شپش با هیچ شوینده شیمیایی مورد تایید نبوده ... چرا که شپس یک موجوده یوکاریوتی یا مکثثر هست... که ۶ پا بوده و هر کدام از پاها مجددا میتوانند تکثیر شوند...

بنابراین از بین رفتنشون بسیار سخته... ایشون راهکار عجیب و بسیار ساده ای رو یاد دادن که گفتن کاملا بی ضرر و حتی سالانه در ماه مهر ... زمان تکثیر این موجود بهتره که حتی روی موی بچه هایی که مبتلا نیستن هم انجام بشه ... محض پیشگیری ... .

راهکار کاملا سنتی :

۱ قاشق غذا خوری پر اسپند آسیاب شده به ۱ لیوان آبجوش برای موهای کوتاه و ۲ قاشق و ۲ لیوان برای موهای بلند . اسپند را آسیاب کرده بمدت ۱۵دقیقه با آبجوش روی کتری دم کنید... سپس کل موها را با آن آغشته کرده و ۴۵ دقیقه با کلاه پلاستیکی یا کیسه پلاستیکی موها را پوشش دهید .

سپس با آب رقیق بدون هیچ شوینده ای موها را آبکشی کنید.. به همین سادگی ...

این کار نیاز به تکرار مجدد نداره ... چون تو همون یه بار شپش ها رو ریشه کن میکنه ... مامانا لطفا همکاری کنید و حداقل یه بار این کار رو انجام بدیم حداقل بخاطر فرزندانمون.... چون واقعا شپش شایعه ... و اینکه لطفا تا جایی که میتونید پیامم رو گسترش بدید تا حداقل شاید بدرد یکی بخوره ....

با تشکر

----------------

تجربه یک معلم :

با سلام

توی کلاس من 11 نفر شپش دارن. توی یکی از کانالهای طب سنتی مطلبی دیدم و روی سر یکی از بچه ها که به قول مربی بهداشت از لحاط شپش فول بود امتحان کردیم.وقتی به موهاش نگاه کردیم به قدری شپش داشت که شپشها روی میز می ریختن. مقداری اسپند رو با اون قسمت کروی شکل که حفاط دونه هاشه آسیاب کردیم. یک لیوان آب جوش تهیه می کنیم و به اندازه 1 قاشق غذاخوری اسپند برای موهای کوتاه و 2 قاشق برای موهای بلند در داخل آب جوش می ریزیم.میذاریم تا یک ربع یا بیست دقیقه دم بکشه.بعد وقتی کمی خنک شد روی سر ریخته و ماساژ می دهیم.یک کیسه پلاستیکی روی سر کشیده و به مرت 45 دقیقه صبر می کنیم.بعد بدون مواد شیمیایی و فقط با آب آبکشی می کنیم.با این کار تمام شپش ها از بین رفتن.طوری که حتی یک شپش هم نمونده بود.ولی برای تخم هاش مونده بود. بازم خیلی خوب بود.مادر بچه بی نهایت خوشحال شده بود.

-------

تجربه ی یکی دیگه از کاربران :

حتما  حتما این متنو بخونید چکیده و خلاصه ای از تمام سایت هاست .

به بلندی اش فکر نکنید لطفا بخونید به دردتون میخوره

سلام

من هم شپش داشتم ولی الان سالمم خودم همه سایت ها رو گشتم تا درمان پیدا کنم.تو قسمت نظرات هم خیلییییییی ها گفته بودنند درمان نمیشه ونا امید شدم ولی نه دوستان شپش به راحتی از بین میره من حدود دو ماه یا یه ماه درگیر بودم کارهارو میگم تا شما هم استفاده کنید.

اول اسپند ما تو قوری دم کردیم و روی سرمون ریختیم بعد روش پلاستیک کشیدیم و حدود یک تا یک و نیم ساعت موند بعد با اب داغ شستیم بهتره کلا تو این مدت موهاتون رو با اب داغ بشورید.

دوم مایونز سس مایونز رو با قلم مویی که مو هارو رنگ می کنید به نسبت بلندی مو به همه جا بزنید مخصوصا ریشه مو وکنار گوش ها  بعد روشو پلاستیک بکشید با شال و روسری یا کلاه حمام بپوشونید حدود هشت ساعت بمونه و بعد بشورید .

من هر هفته این کار انجام میدادم تا کامل ریشه کن شد و میتونید شب ها بذارید رو موهاتونو بخوابید صبح که بیدار شدید بشورید.

سوم سرکه سرکه به رنگ قرمز موهاتونو با اون آغشته کنید نیم یا یک ساعت بمونه و بشورید.

چهارم پیف پاف یا همون اسپری حشره کش تار و مار از پشت کسی به موهاتو بزنه ولی خودتون دهن و بینی چشم رو باچیزی (ماسک.روسری و..) بپوشونید بعد کامل بپوشونید و بذارید 15 تا 30 دقیقه بمونه و بشورید.

پنجم شستن تمام لباس ها به کمدتون نگاهی بندازید و هر چی که احتمال میدید تو یک ماه گذشته پوشیدید با دمای 60 به بالا ماشین لباس شویی ویا با آب جوش بشورید شال روسری بلوز مانتو شلوار  تل کش مو چادر گیره همه چی باید شسته بشه حتی ملافه روتختی رو بالشی روی پتو همه چی شانه و بقیه چیزا هم داخل سطلی با فابر و مواد شوینده بشورید حتما در طول درمان چند بار دوباره بشورید و لباس های که میپوشید حتما تمیز باشن و شسته شده و بعد از شسته شدن حتما حتما اتو کنید.

چون تخم ها به راحتی از بین نمیرن کمدتون رو خالی کنید وبه داخلش اسپری حشره کش بزنید.

ششم بعد از حمام و شستن موها حتما سشوار بکشید و حتی اگه اتوی مو اگه ندارید با برس  ( وسیله ای که مو رو فر میکنه با برس و شانه اشتباه نگیرید ) هم میشه حتما .

هفتم توی آفتاب با شدت شونه بزنید و تخم ها باهیچ راهی از بین نمیرن جلوی موهاتون که دسترسی دارید. با آینه خودتون اون ها رو در بیارید و داخل دستمالی بریزید و بعد حتما معدوم کنید و پشت موهاتون رو کسی مثل مادر دختر خواهر و ... با آرامش و با ناخن در بیاره آدم باحصله ای میخواد که من نداشتم بهش بگید باور کنه که اگه روزانه نیم ساعت این کارو انجام بده خیلی مفیده یا اگر شانه دندانه خیلی خیلی ریز دارین با اون این کارو بکنید.

هشتم اگه میتونید با موی باز خیلی جلوی آفتاب بشنید این کار شپش های زنده رو به تکاپو میندازه.

نهم حتما اگه خواهر و مادر و کلا اعضای خوانواده با هم درمان های بالا رو انجام بدن و همه با هم لباس ها و ... بشورن و زیاد به هم دیگه نزدیک نشید  و روی بالش و رخت خواب هم نخوابید روسری همو سر نکنید و سرهاتون رو به هم نزدیک نکنید.

اطلاعاتی هم در مورد شپش بهتون بدم یک شپش زنده حدود یه هفته عمر داره و روزانه 50 تا 60 عدد رشک یا همون تخم میذاره حدود یک هفته هم میگذره تا تخم تبدیل به شپش بشه یا به عبارتی سر از تخم بیرن بیاره  هر چهار ساعت هم از خون  شما تغذیه میکنه و اگر طی هفت ساعت بهش اکسیژن نرسه  میمره ( مایونز همین کارو میکنه ) این درمان هارو حتما انجام بدید و یک هفته به یک هفته مایونز بذارید در طول هفته هم اتو مو سشوار این ها امکان دارن شپش هارو داخل تخم بکشند.

بهداشت فردی اهمیت بدید شپش مال بچه ها و موهای کثیف نیست لطفا اگر کودک یا کسی ذر خانواده مبتلاست ناراحتش نکنید تقصیر اون نیست و حتما از کس دیگری گرفته شپش میتونه در عرض 30 ثانیه منتقل بشه .

و در مورد شامپوهای شپش  کش لیندان و پرمترین من استفاده کردم هیچ نتیجه ای نداشت هیچ ولی زنده ها رو میکشت کشتن  که نه اعصاب اون هارو مختل میکرد و بی حس نمی تونستن تکون بخورن حتما لباس هاتون رو اتو کنید درمان کنید .

طی این سال ها شپش خیلی زیاد شده لطفا باور کنید که شپش دارید و شروع به درمان کنید باز هم میگم از داشتن شپش خجالت نکشید. این یه بیماریه و نام علمی اش هم پدلیزوکیس یا همچین چیزی هست در زبانن ترکی محلی بهش میگن (سرکه سرکع ).. این ها تجربیاته خودم بود و البته دکتری که رفتم راستی بلندی و کوتاهی مو اصلا در درمان نقشی نداره و لازم نیست کوتاه کنید ولی اگه موهاتون خیلی بلنده کوتاه کنید تا کار تون راحت بشه .

مدت درمان هم که 3 ماه است و اگه بعد سه ماه سرتون دیگه خارش نداشت شما سالم سالم هستید.

-------------

لیلا :

با سلام و خدمت همه دوستان 

من با خوندن نظرای شما و اول توکل به خدا و جستجو تو اینترنت تونستم این موجود موذی رو از بین ببرم ،روشی رو که به کار بردم میگم شاید به دردتون بخوره. البته از وقتی فهمیدم یه کلاه حوله ای سرم گذاشتم و تا آخر درمان کلاه و داشتم رو سرم که شپش پخش نشه و ملافه ها و لباسامو جوشوندم و یه سم هست بصورت اسپری که به فرشا و تشکا زدم. 

اول که این موضوع رو فهمیدم خیلی ترسیدم وقتی موهام و شونه میزدم کلی شپش میریخت پس دو مرتبه سس مایونز به مدت 8ساعت رو سرم گذاشتم و با سرکه رقیق آبکشی کردم بعد از اسپند استفاده کردم و دم کرده شو مثل شامپو استفاده کردم به مدت 8ساعت و روز بعد موهام و رنگ کردم و بعد موهام و کوتاه و بعد از کوتاهی یه بار از شامپو لیندان استفاده کردم و بعد از اون دیگه خدا رو شکر نبودن و رشکها یا همون تخماشونم از بین رفتن اما رو موهام بودن و باید از رو موها کشیده بشه. 

امیدوارم تو هیچ خونه ای دیگه شپش نباشه چون واقعا دردسره


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های مبارزه با رشک و شپش ، از مطالب زیر بازدید بفرمائید :

تجربه درمان شپش سر با سرکه

درمان شپش با پودر لباسشویی

روش از بین بردن تخم شپش روی موهای سر

درمان شپش با روغن زیتون

تجربه از بین بردن شپش سر با شامپو روغن ضد شپش نلا

تنها راه مبارزه با رشک و شپش موی سر استفاده از سس، شامپو و در آوردن اونهاست

تجربه رفع شپش موی سر با سس مایونز

تجربه رفع شپش موی سر با شامپو لیندان

تجربیات شما در مورد درمان شپش موی سر و موخوره

درمان شپش با نفت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) بهداشت فردی (۳۹ مطلب مشابه) دفع شپش و رشک موی سر (۱۲ مطلب مشابه)