تو دنیایی که بمباران اطلاعات میشیم چه اطلاعاتی رو نگه داریم و کدوم ها رو دور بندازیم؟

می دونید که در گذشته علم به گونه ای بود که یک نفر می تونست تو علوم مختلف مثل نجوم پزشکی ادبیات سرآمد بشه و البته که این افراد از نوابغ هم بودن تو دنیایی هستیم که علم هزاران شاخه شده و کسی هنر کنه شاید تو دو تا زمینه تخصص پیدا کنه.

من یه دختر ۲۲ ساله هستم که به مطالعه  هم درسی و هم غیر درسی علاقه زیادی دارم به ویژه کتاب های در خصوص جامعه شناسی و روانشناسی و هم چنین دیدن فیلم های آموزنده، پادکست های علمی، روانشناسی و ... .

مشکلی که دارم اینه این روزها ما در حال بمباران اطلاعات از سوی رسانه هستیم و من نمی دونم چه کتابی انتخاب کنم که وقتم هدر نره یا چه فیلمی ببینم آموزنده باشه  و الکی وقت مون رو برای پولدار تر شدن عده ای سرمایه دار پر نکنم و یه سودی برام داشته باشه.

البته بعضی کتاب ها مثل رمان های اینترنتی هست که معلومه چقدر چیپه و من هیچ وقت سمتش نمی رم، یا فیلم ای ترکی،سریال های تجاری ایرانی هندی و ... رو میشه تشخیص داد، ولی بعضی وقت ها میری بهترین فیلم خارجی می بینی و واقعا می بینی چقدر بی معنی بوده، یا تلویزیون، اینستاگرام، تلگرام و ... پر از تبلیغات، حاشیه، اخبار مختلف، صد ها کانال تلگرامی آموزشی، پیج آموزشی اینستا، سایت های مختلف میری مدتی مطالبش رو استفاده می کنی و بعد ها می بینی یه مطلب به ظاهر علمی چقدر زرد و بدون پایه بوده.

دلم می خواد سواد رسانه ای بالایی داشته باشم، البته فکر میکنم به نسبت هم سن و سال هام خیلی بهتر عمل می کنم، ولی به هر حال دنیای رسانه امروزی عین یه دریای بزرگ می مونه و راحت نمیشه راست و دروغ رو تشخیص داد.

حالا فکر نکنید من خیلی آدم خشکی هستم همه ش پشت میز نشسته کتاب می خونه ها نه، اصلا ، ولی وقتی یه زمانی رو اختصاص میدم دوست دارم بهترین بازدهی رو ببرم.

به هر حال عمر آدمی محدوده و من دوست دارم تو عمر محدودم به یه بینش نسبی در حد خودم برسم، چه راه حل هایی برام پیشنهاد می کنید؟

همچنین عاشق هنر هستم، ولی هیچ هنر خاصی ندارم، وقتی می بینم دوستانم نقاشی می کشن و مجسمه میسازن واقعا حسرت می کشم و دلم می خواد منم یه هنر خاصی داشتم برای خودم، چه هنر و مهارتی رو پیشنهاد میدین؟

دلم می خواد وقتی ۳۰ سالم شد تو کارم موفق باشم، (رشته ام پیراپزشکی) و یه هنری داشته باشم با بینش نسبی از دنیای پیرامونم.


مرتبط:

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

احساس خنگی میکنم در برابر دیگران

اگه به گذشته برمیگشتی ...

از عمرم درست استفاده نکردم چه کار کنم که دیگه حسرت گذشته رو نخورم؟

تجربیات عملی شما در موقعیت های مختلف

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


مرتبط 2:

پیشرفت نکردن به خاطر از این شاخه به اون شاخه پریدن

چطوری احساس نیاز به موفقیت رو در خودم تقویت کنم؟

چرا با اینکه میدونیم یه سری کارها برامون خوبه ولی انجام شون نمیدیم؟

میتونم با تلاش کردن گذشته رو جبران کنم؟

خانواده چقدر در موفقیت افراد تاثیر داره؟

چه رابطه اى بین زیبایى و موفقیت فرد در اجتماع وجود دارد؟

در عدم موفقیت ما چه کسانی مقصرند، والدین، جامعه یا خودمان؟

چند نکته ی ساده برای موفقیت در زندگی

کتاب موفقیت نامحدود در بیست و یک روز آنتونی رابیز

معرفی کتاب های روانشناسی و موفقیت



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)