یه دختر ۲۲ ساله هستم که پدرم زبون تند و تیزی داره و این عادت رو از پدربزرگم به ارث بردن، پدر بزرگم که سن شون زیاده خیلی آدم مهربونی هستن و حتی من گاهی دیدم برای یه گنجیشک که بالش شکسته گریه کردن، ولی زبون شون تیزه، عمو هام هم اینجورین و واقعا من فکر نمی کنم یه همچین عادتی رو بشه تو سن ۵۰ سالگی که ارثی هم هست تغییر داد.

برای همین تصمیم گرفتم فقط بتونم آسون تر کنار بیام با این مسئله، خواهرم هم ناراحت میشه ولی کمتر از من و دیر تر اشکش در میاد.

مثلا چند روز پیش من سه ساعت تموم داشتم ناهار می پختم و خونه تنها بودم که یهو پدرم اومدن با نیش و کنایه که تنبلی یه سالاد درست نکردی واقعا که، یدونه گوجه خورد کردی  فکر کردی دیگه چی کار کردی، این همه ظرف کثیف کردی خوبه خجالتم نمی کشی با این سنت، این همه کند هستی  ...، اصلا اون لحظه من واقعا حالم خیلی گرفته شد چون خیلی زحمت کشیده بودم و اومدن منو دعوا کردن و دلم شکست، و بعدا میگن منظوری نداشتم. 

یا مثلا گاهی بهم میگه چرا ازدواج نمی کنی تا ۵۰ سالگی می تونی با من بمونی؟، واقعا این حرف دلم رو خیلی میشکونه و اشکم در میاد انگار که من اضافی هستم، و بعدا میگن منظوری نداشتن شوخی بوده. 

البته بگم که پدر من تحصیل کرده هستن وضع مالی مونم خوبه و خودشون هم تو جامعه آدم متشخصی هستن و بیش از حد منو دوست دارن و بارها دوست داشتنش برام ثابت شده، ولی چه کنم که بسیار زبون تند و تیزی دارن و به هیچ وجه بلد نیستن زبونش رو شیرین کنن، به ویژه با دخترها، مادرم میگن گویا قبلا هم با خواهران شون رفتار اینجوری داشتن و زیاد بلد نیستن با خانوم ها حرف زدن رو.

می خواستم بدونم راه حل تون چیه، من چی کار کنم اشکم سرازیر نشه، برای شخصی که میدونم الان حرف میزنه و ۵ دقیقه بعد فراموش می کنه یا از گفته خودش پشیمون میشه؟


مرتبط :

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)