اهمیت قائل شدن برای یادگیری دو زبان مهم که از مهمترین وسیله برای پیشرفت معنوی و علمی هستند.

یادگیری زبان نوعی وسیله ی مهم است و سبب پیشرفت زودتر می شود اما یک مسلمان واقعی به این دو زبان نیازمند است:

عربی: برای فهم قرآن و مطالعه کتاب های مفید به زبان عربی. فهم اسلام بدون فهم درست قرآن و زبان عربی چندان دقیق نیست. البته بدون زبان عربی هم می توان قرآن را تا حدودی با ترجمه فهمید و دستوراتش را به کار بست و مسلمان خوب و پاکدامن و فهمیده بود، اما بهتر اینه برای کسی که اسلام را بهتر بفهمد که زبان عربی را یاد بگیرد...(علاوه بر فایده برای کسب مدرک و شغل).

دوما آموختن زبان انگلیسی که معلوم هست چه فوایدی دارد. مهمترین فوایدش علاوه بر اینکه در کنکور و آزمون ارشد و دکتری فایده ی فراوان دارد این است که با تازه ترین و به روزترین یافته های علمی و (در هر زمینه ای که علاقه دارید از جغرافیا جامعه شناسی فیزیک و...) آشنا خواهید شد و سبب بالا رفتن دانش و مهارت شما میشه.

مواردی که هر شخص مسلمانی باید از آنها مطلع باشه تا به خاطر رضای خداوند و پایه داری نام  "الله" خوبی های فرهنگ و دستاوردهای خوب اون ها رو یاد بگیره و در مقابل از منفی هایش دوری کنه و به دیگران هم توصیه کنه که ازش دوری کنند.

آنگاه شما با این کارتان عبادت انجام داده اید و بیشتر به خدا نزدیک خواهید شد. ضمنا برای آموختن بهتر این دو زبان باید هم عمر گذاشت.


در پایان: تذکر دو نکته مهم هست اینکه برای آموزشگاه رفتین سعی کنید مختلط (پسر و دختر) نباشه بهتره مگر اینکه مجبور باشید چون آموزشگاه مختلط گرفتاری و درگیری ذهنی احتمالی با عشق و دوستی و نمیدونم...، احتمالا به همراه داره ... و آنگاه کلی ذهن و حواس تون به جای آموختن زبان به سمت مواردی دیگر میره. 

همچنین نگین من میرم کلاس زبان تا دیده بشی و  شاید اون جا با پسری خوب یا مثلا استادی خوب آشنا میشم و نمیدونم شاید خواستگاری من اومد و از این حرف ها. (اشتباه و سادگی برخی خانم ها رو در این طرز نگرش بعدها در یک پست توضیح خواهم داد).

سنم بالا رفته، میفهمم که چقدر اشتباه کردم از زبان غافل شدم، زبان بخونید من اگر چه خودم حالا دوباره شروع کردم به آموزش زبان عربی و انگلیسی ولی چون عمری ازم گذشته اندکی مشکل تره اما شما جوونید فرصت هست ...

(سعید کرمی)


مرتبط:

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

احساس خنگی میکنم در برابر دیگران

اگه به گذشته برمیگشتی ...

از عمرم درست استفاده نکردم چه کار کنم که دیگه حسرت گذشته رو نخورم؟

تجربیات عملی شما در موقعیت های مختلف

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
موفقیت در زندگی (۱۲۹ مطلب مشابه)