با سلام و عرض ادب و احترام

دختری سی و ... ساله و شاغل که از لحاظ مالی قوی هستم. خانواده اینجانب مذهبی اند، به طوری که تقریبا همه اطرافیانم در محل کار میدونن. از لحاظ ظاهر هم قیافه ی معمولی دارم و همیشه با حجاب و بدون آرایش هستم. کارم طوری هست که با ارباب رجوع سر و کله می زنم به خصوص آقایون. اصلا اهل پیامک و چت و رفاقت با نامحرم نیستم و حتی از همکاران آقا جز رئیس و یا معاون شماره همراه منو نداره.

چند وقت پیش یه شماره ناشناس بهم پیامک زد که: سلام خانم ... خوبی؟ منم جواب دادم : سلام شما؟

جواب اومد غریبه هستم و نیتم خیره، من هم مسدودش کردم. البته پیامک هاش رو میخوندم و خواهش میکرد که جواب بدم. تا اینکه یه هفته بعد یه شماره باهام تماس گرفت و من برداشتم و گفت خواهر فلانی هستم، جواب پیامک های داداشم رو بده. ما خانواده خیلی خوبی هستیم... 

داداشم کارمنده و ...، منم اعتراض کردم خلاصه قرار شد جوابش رو بدم. البته خواهرش گستاخانه حرف میزد طوری که بهم گفت تو حرف نزن تا بهت بگم! (از لحاظ محل سکونت در منطقه ای کم برخوردار نسبت به ما هستند و فکر می کنم از لحاظ فرهنگی بهم نمیایم)

فهمیدم که شاغل بودن زن خیلی براش مهمه، خانواده منو نمی شناسه، منو دیده مهرم به دلش نشسته، دوست داره زنش تو مهمونی و بیرون محل کار آرایش داشته باشه، (که من اصلا این طوری نیستم).

میگفت اهل مطالعه آزاده، ولی جمله بندی و عباراتش اشتباه زیاد داشت. مثلا ازم پرسید اهل احترامی یا احترام یه طرفه میخوای؟!، منم تعجب کردم از نوع ادبیات سوال پرسیدنش و بهش پیام دادم ما دو تا اصلا جور در نمیایم. 

خواهش میکنم دیگه پیام نده، عذر خواهی کرد و قسم خورد منظوری نداشته، خواهرش هم زنگ زد و پیام داد، اما من برنداشتم، تا اینکه دوباره دیروز پیام داده، من یه کم تحقیق کردم فهمیدم تو چه خانواده ای هستید بیا با هم صحبت کنیم. 

با توجه به روحیات من و شرایط قرنطینه کشور به نظرم صحبت خ کوتاه نه مناسبه و نه حتی برای شناخت نسبی امکان پذیر و فقط باعث اذیت و آزار روحی من میشه، چون تا حالا شناخت چندانی ازشون ندارم و میخوام تلفنی و محکم ردش کنم.

آیا تصمیمم من عجولانه نیست؟


مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

خیلی رک و مستقیم به دختر مورد علاقه م ابراز علاقه کردم

در خیابون به دختر مورد علاقه م پیشنهاد آشنایی دادم، اما ...

اگه از دختری خوشم اومد، چکار کنم که همون اول جواب رد نگیرم؟

چرا بعضی از پسرها به دختر مورد علاقه شون پیشنهاد ازدواج نمیدن؟

اگه یه پسر تو خیابون شماره داد چه برخوردی بکنم ؟

چطور از یه دختر برای ازدواج، تقاضای آشنایی بیشتر کنم ؟

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما به دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اگه مستقیما از خودم خواستگاری کردند چه جوابی بدم ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه)