سلام خدمت همه ی دوستان عزیز خانواده برتر 

زمانی که 7 سالم بود خانواده بنده رو گذاشتن کلاس زبان - از روی دلسوزی و نگرانی بدون اینکه از من بپرسن که آیا اصلا علاقه ای دارم به زبان یا نه؟ آیا اصلا این سن خوب هست، برای  شروع یا نه؟، خلاصه بنده رو گذاشتن کلاس زبان من هم که یه بچه ی 7 ساله شر و شیطون. 

اصلا نمیدونستم زبان چیه؟، انگلیسی چیه؟، به چه درد من میخوره، اصلا چرا من باید اینجا باشم، فقط میگفتن بخون برات خوبه به دردت میخوره، خلاصه یه 4 سالی به زور رفتم کلاس زبان تا اینکه سنم بیشتر شده بود و واقعا متنفر شده بودم از انگلیسی.

تو کلاس همه ش نگاه میکردم به ساعت که کی کلاس تموم میشه من بزنم بیرون، هر چی هم میگفتم من علاقه ندارم کسی گوش نمیکرد، با یه نمره ی افتضاح در فاینال افتادم و دیگه هم نرفتم ثبت نام کنم کلاس زبان، جوری شده بود که متنفر شده بودم از هر چی زبان و کلاس زبانه.

من خودم به موسیقی علاقه داشتم و ورزش، ولی کسی گوش نمیکرد به زور گذاشته بودنم کلاس زبان، البته یه فایده ای هم داشت، اونم اینکه تو دبیرستان و راهنمایی تقریبا دیگه راحت بودم حالا بچه ها میخواستن دو سه ساعت زبان بخونن من همون ها رو انقدر با فشار قبلا خونده بودم که بلد بودم.

الان بنده دانشجوی رشته نرم افزارم و به این نتیجه رسیدم که یاد داشتن زبان واقعا لازمه برام، البته دیگه نه حال رفتم به کلاس رو دارم نه وقتش رو، زبان اگر یاد داشته باشم خیلی بهم کمک میکنه مخصوصا برای اینکه بخوام کتاب خارجی و منبعی بخونم (چون همه ی کتاب ها ترجمه نمیشه تو رشته ما)، یا اینکه یوتیوب پره فیلم آموزشی هست ولی چیزی متوجه نمیشم و اینکه کلی مقاله هست تو نت ولی بازم خوندن و ترجمش برام سخته.

میفهمم بعضی قسمت ها رو ولی بعضی جاها حتما باید با دیکشنری و اینا برم جلو، بعضی وقت ها بازم متوجه نمیشم چی نوشته، تحقیق کردم دیدم ظاهرا افرادی بودن که به صورت خودآموز یادگرفتن، حتی آیلتس هم گرفتن با نمره خوب بدون رفتن به کلاس.

بنده هم با توجه به شرایط میخوام خودآموز یاد بگیرم، از شما عزیزان تقاضا دارم اگه تجربه ای دارید بفرمایید و به بنده کمک کنید، از کجا شروع کنم؟، اگر آموزش خوب سراغ دارید بفرمایید، یا کتاب خوب.

زبانم خیلی خوب نیست در حد همون دبیرستان


مرتبط :

میخواهم فرزندم را انگلیسی زبان تربیت کنم

چطور با دختر 12 ساله م زبان انگلیسی کار کنم؟

با این همه منابع، چرا در یادگیری زبان موفق نمیشم؟

بهترین روش برای من در یادگیری زبان انگلیسی چیه؟

پسری 34 هستم که آرزومه زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کنم

یادگیری زبان انگلیسی بدون رفتن به کلاس

راهنمایی برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی

راهکار برای یادگیری نوشتن کلمات انگلیسی

بحث و تبادل نظر درباره یادگیری زبان انگلیسی

چطور معانی لغات انگلیسی رو حفظ کنیم؟

برای تقویت زبان انگلیسی، کدوم روش مناسب تره ؟

آموزش انشاء نویسی برای تقویت زبان انگلیسی

برای قوی شدن مکالمه و اسپیکینگ زبان انگلیسی چه پیشنهادی دارید؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
آموزش زبان انگلیسی (۴۷ مطلب مشابه)