سلام دوستان عزیز

من 22 سالمه و دارم کارشناسیم رو تموم میکنم و ان شاء الله از مهر دانشجوی ارشدم. من از 14 سالگی چادر پوشیدم یعنی از سالی که وارد دبیرستان شدم. همیشه هم باهاش اوکی بودم و دوستش داشتم و هیچ وقت احساس نکردم که داره اذیتم میکنه. 

اما یکی دو سالیه که این چادر برای من شده معضل! معضل بزرگ، بذارید براتون یه کم توضیح بدم که چرا؟

من چادری هستم اوکی، نماز و روزه هم اوکی. ولی من اصلا تعصبی نیستم. تقریبا با تمام دخترهای چادری اطرافم فرق دارم. دوستان چادری من توی دانشگاه به آقایون حتی سلام هم نمیکنن. اهل بحث های درسی با هیچ پسری هم نیستن. حس میکنن فقط خودشون خوبن و بقیه بد و مرتد. 

هر کسی مثل اون ها فکر کنه خوبه وگرنه باید بره بمیره! من دو ترم TA (دستیار حل تمرین استاد) بودم و سر کلاس های گریدری چون نمیتونستم با چادر، پای تخته مطلب بنویسم و درست از دستم استفاده کنم درش میاوردم، البته مانتو و مقنعه مناسب و پوشیده ای هم استفاده میکردم. نمیدونید چقدر به سمت من گوجه پرتاب شد از طرف این دوستای چادریم! 

من برای دکترا قصد دارم از ایران برم. هیچ کدوم از دوستان چادری من این کار رو درست نمیدونن و با گوشه و کنایه منو اذیت میکنن... 

این ها به کنار، افکار بقیه به خودشون ربط داره، درست. اما مشکل من چیز دیگریست ... مشکل من اینه که هر خواستگاری برای من میاد، طیف فکری اون ها رو داره و فکر میکنه من هم مثل همون دوستان چادریم فکر میکنم در حالی که اصلا اینطور نیست! خواستگارانی که برای من میان انتظار دارن من به آقایون سلام نکنم، فکر و خیال مهاجرت تحصیلی رو کنار بذارم، افکار مذهبی و سیاسیم عیناً مثل اونا باشه.

در حالی که من واقعا اون افکار رو ندارم!، من ساز میزنم (گیتار الکتریک) و اون هم توی خونه و نه بیرون! اما هر خواستگاری برام میاد و مطلع میشه که من از این نوع ساز استفاده میکنم، میگه این ها آلات لهو و لعبه و این کارها مطربی گریه و از شما بعیده! 

من وقتی میخوام بحث درسی کنم، محترمانه و مودبانه وارد بحث میشم. کاری هم ندارم طرفم آقاست یا خانم. صحبت میکنم بحث میکنم مسئله حل میکنم ایراد میگیرم ایرادات رو میشنوم... ولی دوستان چادری من هیچ وقت این کارها رو نمیکنن و هـــــــر خواستگاری هم که برای من میاد دقیقا اون طیف فکری رو داره!

کم کم دارم فکر میکنم چادر رو کنار بذارم و با حجاب کامل و پوشش دقیق و درست، وارد اجتماع بشم که دوره ارشد دیگه از این خبرها نباشه. از این قضاوت ها خبری نباشه، خسته شدم...،  من با مسئله حجاب هیچ گونه مشکلی ندارم و حجاب رو از ته دلم قبول دارم و درست میدونم. ولی تمایلی ندارم کسی فکر کنه من مثل جمعیت چادری ای هستم که براتون توضیح دادم... 

به نظرتون من چی کار کنم؟، یکی از دوستان من بهم گفت تو میتونی چادرت رو حفظ کنی و با حضورت توی احتماع و دانشگاه به بقیه نشون بدی که از اون دسته چادری های افراطی و تند نیستی ! در حالی که من این 4 سال کارشناسی همین کار رو کردم، ولی هیچ تاثیری نداشت. خود من بیشتر به سمت آقایونی جذب میشم که زیاد ادعادی مذهبی بودن و اینا ندارن ... ولی درس شون رو هم میخونن، با جنس مخالفشون هم توی چارچوبش رابطه معقول دارن نه اینکه تا یه دختر میبینن انگار جذامی دیدن!!!

خسته شدم خیلی خسته، ممنون میشم با نظرات تون بهم کمک کنین. از ته دلم ممنونم ازتون.


مرتبط:

سلامتی دخترانی که سرشون بره چادرشون نمیره...

چکار کنم تمایل به پوشیدن چادر در من دائمی بشه ؟

خیلی بده که حجابم رو از چادر به مانتو تغییر بدم ؟

احساس میکنم به چادرم علاقه ی قبلی رو ندارم

می ترسم بی حجابی ها باعث بشه از چادرم بدم بیاد

شوهرم مدام اصرار میکنه که باید چادر سر کنم

من نمیخوام چادر سر کنم

نکنه منم جزء کسانی هستم که چادر و چادری بودن رو ضایع میکنن؟

دعا کنید از چادری شدن سرد نشم

چادری ام و توی مدرسه مسخره میشم

چادر منو چاق نشون میده

حس میکنم اگه چادری بشم دیگه هیچکس بهم توجهی نمیکنه

هر وقت چادر بهم حس خوبی نده نمی پوشمش

مدتی هست احساس میکنم چادر حرکاتم رو محدود کرده

بخاطر محل کارم بر خلاف میل قلبی ام چادر سرم میکنم

بهم کمک کنید چادرم رو زمین نذارم

دو دغدغه ی ذهنی یه دختر چادری

بعد از چادری شدن، اعتماد به نفسم گرفته شده


زیبایی و چادر پوشیدن

ظهور چادری های آنچنانی پولدار با آرایش غلیظ و موی نمایان

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

دیدگاه شما در مورد دخترای چادری ساده، شیک و معصوم

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

چطور می تونم با مانتو یا چادر هم محجبه باشم و هم شیک ؟

یه دختر چادری میتونه خوشتیپ و شیک باشه؟!

چادر پوشیدن و آرایش کردن

آرایش یه دختر چادری چه مشکلی داره ؟!

روسری و لباس رنگی با چادر تحریک کننده است ؟

استفاده از شال و روسری رنگی به همراه چادر

نقش تیپ و ظاهر، چادر بعنوان تفکر و تفاوت فرهنگی در ازدواج

چه مدل چادری بهم میاد ؟

چه جوری قشنگ تر چادر معمولی سرم کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
حجاب (۱۱۱ مطلب مشابه) مسائل خانم های چادری (۱۱۸ مطلب مشابه)