با عرض سلام خدمت شماها

اگر چه شاید تکرار شده اند اما تکرار گاهی مفید بوده؛

اولا: با خدا باشید، چون تمام ارض و آسمان بدست خداوند است. ضرر و نفع همگی به اذن او انجام میگیرد پس با او باش. اگر شما را دچار سختی هایی مانند بیماری و خواستگار نداشتن و ... اون آزمایشت میکنه و و حکمتی داره.

دوما: از رابطه ی جنسی قبل از ازدواج بپرهیزید (حتما گوش کنید چون بعدها میفهمید) اونم تنها برای رضای خدا نه دیگران چون انگیزه برای خداوند محکم هست و خیر شر این دنیا و بهشت و جهنم و خلاصه همه چیز دست خداونده. ازدواج هم کردی بازم بیشتر مواظب باش چون برخی دختران و پسران آفتاب ندیده بعد ازدواج خراب شدند و در مثلا چهل سالگی فیلشان یاد هندوستان کرد. (نمونه اش را زیاد دیدم پس مغرور نباشید بلکه از خداوند کمک بطلبید).

سوما: اصلا جوری رفتار کن محترمانه ولی سنگین که اصلا هیچ جنس مخالفی به خودش اجازه درخواست دوستی نده و از مقدمه هایی که مسبب روابط و وابستگی حرام میشن بپرهیزید مانند نگاه حرام و سخنان غیر ضروری با نامحرم، چت کردن و خنده و صمیمت. اینها یک روزه بدست نمیاد و از خدا بخواه که کمکت کنه در این باره.

چهارم: حتی برای ازدواج با کسی رابطه مخفیانه نداشته باش و با اطلاع و نظارت خانواده باهاش حرف بزن اونم ضروری ولی درباره ی شرایط و خصوصیات رفتاری و انتظارات عاطفی و جنسی (در حد نرمال و شرعی) که فردا گیر نکنید، ولی خلوت کردن و چت عشقی و جنسی اصلاً. حرف های عاشقانه فعلا به هم نزنید تا زمانی که محرم هم نشده اید.

(من 39 سالمه میدونم اینها به کجا میکشه احتمالا مثلا بی اعتمادی و سبک شدن طرفین و ...)

پنجم: از شوخی های جنسی بپرهیز. (قبلا آسیب هاش رو گفته ام در همین وبلاگ که اصلا فکرش را هم نمیکردید)

شش: اگر ازدواج کردید با جنس مخالف حد الامکان شوخی نکن، چون شما نمیدونی طرفت از اون شوخی چه برداشتی میکنه و نمی دونی اون چه حسی به شما داره، امکانش هست قلبش بلرزه. آیا لرزاندن قلب دیگران میدانی نوعی خیانت هست غیر مستقیم و زمینه نگاه و لذت حرام فراهم میکنه؟

هفتم: سعی کن حجابت را رعایت کنی چون اگر مرد چشم چران باشه خودت میدانید چه گرفتاری هایی داره و اگر حتی مرد هم پاک باشه با یه نگاه گذار و غیر عمدی و اشتباهی ممکنه تصویر ذهنی درباره ی شما در ذهنش نقش ببنده و این تصویر مدام اذیتش میکنه و او مجبوره سرکوبش کنه تا به گناه نیافته، آیا مجبوری براش درد سر و اذیت درستی کنی، اونم مردی که میخواهد پاک بماند. 

به قول آقای نجفی خانمها رحم و عطوفت داشته باش.

هشتم: موها و ساق دست ها را هم بپوشان. شلوار جین نپوش و مانتو جلو باز نپوش (حتی اگر پسر ده ساله باشه چون من این ها رو از خودم نمیگم، 39 سالمه نه این رو از خودم نمیگم هزار تجربه و درس دیدم و شنیدم). هیچ وقت نگو مردی که سالم باشه با چی و چی تحریک نمیشه... 

تحریک شدن یا نشدن دست خود آدم نیست. ضمنا هیچ مردی مستقیم روش نمیشه بگه من تحریک شدم با رفتار یا لباست و اصولا همیشه معلوم نیست که طرف تحریک شده یا خیر ولی برخی اعصابش به هم میریزه اما به رو نمیاره. پس شما سعی کن رعایت کنید.

نهم : برای خواستگار پیدا کردن راه های غلط نرو، مانند لوندی، شوخی و خنده زیاد و یا آرایش غلیظ و ظاهر شدن با ابراز وجود در عروسی و مهمانی و...)، چون پسری که عفیف باشه و به درد زندگی بخوره معمولا سراغ این نوع دخترها رو نمیگیره، اگر هم بگیره فردایی خودش بهش شکاک میشه و یا به رخش میکشه. (معمولا نمیگم صد در صد اما در هر حال جدی بگیرید).

دهم: در پایان برای خدا حجاب داشته باش و دوست پسر نگیر. نگو که فلانی دوست پسر گرفت و لباس جلف پوشید اما زودتر از من شوهر کرد. چون اولا زود شوهر کردن همیشه دلیل نمیشه و شما اصلا نمیدونی او با چه کسانی (چه بسا بد هم باشند) ازدواج کرده. شما ممکنه خیلی دیرتر (حتی چهل سالگی ازدواج کنی) اما لا اقل مردی خوب میاد خواستگاری نه آدمی جلف که از همان بیست سالگیت گیر کنی دستش.

التماس دعا

موفق باشید

(سعید کرمی)


مرتبط:

بهترین درسی که در عمرتون گرفتید چی بوده؟

احساس خنگی میکنم در برابر دیگران

اگه به گذشته برمیگشتی ...

از عمرم درست استفاده نکردم چه کار کنم که دیگه حسرت گذشته رو نخورم؟

تجربیات عملی شما در موقعیت های مختلف

با تجربه الان برگردید به سن 20 سالگی

پشیمانم چرا در 20 تا 25 سالگی ازدواج نکردم

در آستانه 27 سالگی فهمیدم که درانتخاب بعضی راه ها اشتباه کردم

چکار کنیم که بعد از 40 سالگی حسرت دوران جوونی رو نخوریم ؟

از 18 سالگی تا الان چه تغییراتی توی معیاراتون ایجاد شده ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)