(محمد)

سلام 

من دانشجوی رشته ی کامپیوتر هستم ( 23 سالمه ) و دو ترم تا تمام شدن کارشناسی ام مانده 

چهار سال رفتم و به طور حرفه ای از همه لحاظ چه تعمیراتی چه نرم افزاری کامپیوتر یاد گرفتم ( البته بدون گرفتن حقوق یا دست مزد ) یعنی الان هیچ پس اندازی برای اینده ندارم قبلا هم کار می کردم  ولی بدون دست مزد...

نه خودم سرمایه ای دارم نه پدرم سرمایه ای انچنانی داره تا بتونه کمکم کنه در این زمینه 

سربازی هم نرفتم و تصمیم دارم بعد از درس برم ... الان من چند وقتیه به این فکر افتادم که مغازه ای بزنم که تعمیرات کامپیوتر باشه ( موقعیت های شغلی زیادی برام پیش اومده ولی به خاطره نداشتن کارت پایان خدمت نتونستم استخدام بشم حتی انتخابم شدم برای اون کار ولی فقط به خاطره موردی که گفتم قبولم نکردم ) حالا به نظر شما ایا من اگه با وام گرفتم  یه مغازه بزنم و شروع کنم به کار کردن؟  

در رشته ی خودم می تونم موفق باشم یا نه ؟ چون از لحاظ مالی پدرم نمی تونه تامینم کنه در این زمینه  و می خوام وام بگیرم کمی می ترسم که در این زمینه زمین بخورم خلاصه بین دو راهی موندم و نمیدونم چیکار کنم نظر شما چیه در این باره ؟؟؟؟

ممنون


پاسخ : 

سلام

فکر خوبیه ، مخصوصا اگه توانایی لازم رو داشته باشید . برای زدن یه خدمات رایانه ای نیاز به پروانه کسب و همین طور مدرک فنی و حرفه ای دارید .

تا جایی که بنده می دونم ، یکی از مدارک لازم برای پروانه ی کسب ، داشتن کارت پایان خدمت هستش ! همین طور باید تائیدیه فنی و حرفه رو هم داشته باشید . البته کار نشده نداره ! می تونید از دوستان تون کمک بگیرید و به اعتبار اونا پروانه کسب بگیرید و مشغول کار بشید .

اگه این مراحل رو طی کردید اونوقت باید یه تحقیق از رقیب هاتون بکنید . باید سطح دانش خودتون رو با اونا مقایسه کنید . اگه دیدید که از اونا سرتر هستید بر تصمیم تون پافشاری کنید . اگه دیدید که تقریبا مساوی هستید باید از در جلب اعتماد وارد بشید و مشتری جذب کنید .

بنده در خدمات رایانه ای کار کردم . اولین موردی که باید بهش توجه کنید اینه که با مشتری ها رو راست باشید . به قول معروف اونا رو نپیچونید !

دومین مورد ارزون نفروختن خدمات تون هستش . چیزی که ارزون و راحت به دست مشتری برسه ، برای مشتری کم اهمیت هستش !

در همون دوران آموزش رایانه هم می دادم ، ویندوز ، فتوشاپ ، آفیس ، میکس و ... ولی ساعتی ( اگه اشتباه نکنم ) 1000 تومان !!! سطح آموزش بالا بود . به خیال خودمون می خواستیم مشتری جذب کنیم . همین آموزش رو اگه می خواستند در آموزشگاه بگذرونند باید چند ده هزار تومان ( حدود 5 سال پیش ) پول می دادند .

یه روز یکی از فراگیرها اومد که حساب کنه ، با لحن مسخره ای در مورد همون آموزش های 1000 تومانی ! با دوستش صحبت می کرد ! انگار منچ یادش دادیم !

نصب ویندوز کاری نداره ، ولی بگو برو فردا بیا !!! 

خلاصه این که به هوای جذب مشتری ، ارزش خدماتت رو پایین نیار 

نکته ی بعدی این که حتما با یکی وارد تر از خودت در تماس باش . تا هر وقت به مشکلی برخوردی که نتونستی حلش کنی از اون مشورت بگیری . 

همیشه به دنبال کشف نیازهای مشتری ها باش . مثال :

ریکاوری اطلاعات ، برداشتن پسورد ادمین ویندوز ، تعمیر خرابی های ویروس ها  و... . روی این سه مورد حتما کار کن و وقتی اطلاعاتت رو تکمیل کردی براش تبلیغ کن .

فکر می کنی کسی که یه پوشه ی مهم روی دسکتاپ داره و پسورد ویندوز رو فراموش کرده ،‌چقدر حاضره بده تا اون پوشه رو به دست بیاره ؟!

یا اشتباهی درایوی رو فرمت کرده یا قایلی رو حذف کرده برای برگردوندن اون چقدر حاضره پرداخت کنه . یا کسانی که لب تاپ دارن و ویندوز اورجینال روشون نصب شده چقدر حاضرن بدن تا مشکلات ویندوزشون حل بشه ؟

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)