ای فرزند آدم ،

هر روز که می گذرد 

از ایام عمرت کم می گردد و تو خبر نداری

هر روز ، روزی من به تو می رسد ولی تو شکر آن را به جای نمی آوری

نه به کم قانع می شوی و نه به زیاد سیر می گردی

ای فرزند آدم ،

هیچ روز جدیدی نیست مگر اینکه از ناحیه ی من روزی جدیدی به تو می رسد

و هیچ شبی نیست مگر این که ملائکه من ، عمل قبیحی از ناحیه ی تو به من گزارش می کنند

رزق مرا می خوری و نافرمانی مرا می کنی و هر وقت مرا بخوانی درخواست تو را اجابت می کنم 

خیر من به سوی تو سرازیر است و حال آن که شر تو به سوی من بالا می آید 

چه خوب مولائی هستم من و چه بد بنده ای هستی تو .

(هرگاه) از من خواسته ای داشتی به تو عطا کردم و بدی های تو را یکی پس از دیگری می پوشانم

من از تو خجالت می کشم ولی تو از من حیا نمی کنی !!!


منبع : کتاب یابن آدم از سید محمد حسن مشکوه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)